اينترنت و سئو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 67
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 12469

شعار گوگل اين است “شيطان صفت نباشيد” اما آيا خود گوگل اين كار انجام مي دهد؟

اگر به سايت هاي غير قانوني آموزش سئو سري بزنيد، به شما مي گويند كه گوگل دروغگو است و اطلاعاتي غير واقعي را به مردم بيرون مي دهد و نمي تواند به خوبي كه ادعا مي كند سايت هاي اسپم را شناسايي كند. شما احتمالاً متوجه هستيد كه اين گونه سايت ها سازنده محصولات/خدمات غيرقانوني هستند…

من فكر مي كنم كه با اينكه گوگل اغلب غير شفاف برخورد مي كند اما هرگز اطلاعات غلط يا دروغي را بيرون نمي دهد.

من حدس مي زنم آنها (مديران گوگل) مي خواهند با سردرگم گذاشتن، توجه ما را رويسئو سايت نگه دارند. قطعا اگر شما راهنمايي هاي وبمستر آنها را دنبال كنيد (كه كاملا واضح است) سايتتان مي تواند رنك خوبي پيدا كند و از مجازات در امان خواهيد بود.

بنابراين من فكر نمي كنم گوگل دروغ بگويد و البته نظر شما همكاران گرامي كه در زمينه سئو فعاليت داريد و صاحب نظران عزيز هم بسيار محترم است …


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۰۸:۵۰:۵۸ ] [ علي ابراهيمي ]

سه نوع تفكر در مورد لينك هاي متنوع موجود در يك صفحه شامل مطلب وجود دارد.

اجازه بدهيد رنك صفحه را بر اساس مثال فرضي 100 امتياز (صرفا جهت روشنتر شدن موضوع) و وجود 10 لينك در صفحه تقسيم بندي كنيم (شامل 9 لينك مختلف و دو لينك مشابه)

صفحه با 2 لينك، 20 امتياز از رنك صفحه را بدست مي آورد.

صفحه 11.11 امتياز از رنك صفحه را بدست مي آورد (يعني 100 امتياز تقسيم بر 9) و بر حسب anchor text (فرض كنيد دو لينك anchor text هاي متفاوتي دارند) هر كدام نيمي از حالت نرمال را بدست آورده اند.

صفحه 11.11 امتياز از رنك صفحه را بدست مي آورد و فقط anchor text لينك اول به عنوان معيار رنك استفاده مي شود (يعني لينك دوم ناديده گرفته شود).

پاسخ قطعي در اين مورد وجود ندارد (تا جاييكه من اطلاع دارم) بنابراين من به سمت گزينه دوم حركت مي كنم. اين امر تاثير مستقيمي بر سئو سايت داشته و باعث مي شود كه تلاش خوبي شكل بگيرد و براي هر صفحه فقط يك لينك داخلي در نظر گرفته شود اما اين چيزي نيست كه من خودم را درگيرش كنم.

شايد مثال را درست درك نكرده باشيد، به همين سبب يك توضيح كلي ميدهم براي شما دوستان عزيزم :

در هر سايت صفحاتي با رنك بالاتر وجود دارند (حتما مي دانيد كه گوگل براي هر صفحه يك رنك در نظر ميگيرد و همه جاي سايت رنك ثابتي ندارد) .حال اگر شما در صفحات داراي رنك بيشتر صفحات ديگر را لينك كنيد اين رنك به ان ها هم مي تواند كم كم منتقل شود.

نمونه بارز اين اتفاق در زماني است كه سايت شما تازه راه اندازي شده است. همان طور كه من در ساير مقالات مربوط به آموزش سئو سايت گفتم و حتما ديده ايد كه اولين صفحه اي كه رنك مي گيرد عموما صفحه اصلي است و البته بيشترين رنك در بين صفحات سايت را هم عموما همين صفحه دارد. و اين به دليل اين است كه بيش از 80% صفحات داخلي سايت به صفحه اصلي لينك داده اند …


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۱۷:۱۶ ] [ علي ابراهيمي ]

http://www.newseo.ir/images/2016/09/ketab_poster-2.jpg

درود بر شما دوستان هميشگي نيوسئو و امير قمصري

چيزي حدود يك سال است كه تصميم بر آن داشتم تا براساس صدها درخواست ايميلي و ده ها تماس تلفني ، كتاب آموزش سئو سايت شامل مقالات توليد شده در سايت نيوسئو در اختيار عموم قرار دهم كه به راحتي بتوانند به صورت آفلاين در منزل،مترو،اتوبوس،ماشين،قطار و حتي در ميهماني ها و كتابخانه هايي كه دسترسي به اينترنت در آن مقدور نيست ، به بهترين شكل ممكن سئو بياموزند و از آن در پيشرفت شغل اينترنتي خود بهره ببرند.

به همين سبب در اولين اقدام براي ساخت كتاب آموزش سئو سايت، تصميم گرفتم بخش بسيار مهم و جذاب سوالات متداول سئو را انتخاب كنم.اين كتاب كه در اصل به صورت كتاب آموزش سئو pdf تهيه شده است حاصل سال ها تجربه در زمينه آموزش سئو سايت است و در واقع همانطور كه مي دانيد از بهترين روش آموزشي در دنيا كه اساتيد دانشگاه هاي ايران هم به شدت بر روي آن اصرار دارند، يعني پرسش و پاسخ استفاده كرده است.

بي شك اين كتاب پاسخ صدها سوال شما در زمينه سئو را به بهترين شكل ممكن داده است و مي توانيد با مطالعه دقيق آن از خيلي ها در سئو سايت سبقت بگيريد …

اين نسخه از كتاب ويرايش اول بوده كه انشاالله در ويرايش هاي بعدي اين نسخه، محتواي جديد و متفاوتي هم به آن افزوده خواهد شد.

حجم كتاب 4 مگابايت بوده و 145 صفحه دارد . شما مي توانيد از اينجا فهرست عناوين كتاب آموزش سئو سايت را مشاهده نماييد .

منبع : نيوسئو


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۲۵:۵۹ ] [ علي ابراهيمي ]

 

وزارت امور اقتصادي و دارايي كشور طبق ابلاغ مورخ 1393/12/20 دستگاه‌هاي اجرايي را موظف به پياده‌سازي نظام حسابداري بخش عمومي يا همان حسابداري تعهدي از ابتداي سال 1394، كرده است. قطعا هدف از انجام اين كار ارتقاء كيفيت نظارت مالي بر دستگاه‌هاي دولتي است.
شركت سيستم هاي طلايي شرق با درك دغدغه‌ هاي دستگاه‌ هاي مختلف دولتي نسبت به اجرايي شدن حسابداري تعهدي در دستگاههاي دولتي، و با بيش از يك دهه تجرب موفق در زمينه توليد نرم افزارهاي گوناگون و عرضه آن به بيش از 25 ارگان دولتي با رزومه اي فوق العاده و غيرقابل انكار، نرم افزار حسابداري تعهدي خويش را با امكانات ذيل در اختيار كارفرمايان محترم قرار خواهد داد.

شركت سيستم هاي طلايي شرق داراي رتبه 4 در توليد و پشتيباني نرم افزارهاي سفارش مشتري در طرح تشخيص صلاحيت و طبقه بندي شركت هاي داده ورزي توسط شوراي عالي انفورماتيك كشور مي باشد.

جداول پايه و اطلاعات سيستم در اين نرم افزار به صورت زير مي باشد :

جداول پايه
  • امكان تعريف واحدهاي مالي
  • امكان تعريف انواع سند
  • امكان تعريف موضوعات سند
  • امكان تعريف حسابهاي اصلي
  • امكان تعريف عناوين جداول اجزاء كد حسابداري
  • امكان ثبت اطلاعات جداول اجزاء كد حسابداري
  • امكان تعريف ساختار كد حسابداري
  • امكان تعريف نامه هاي ضميمه سند
  • امكان تعريف پيش فرض اطلاعات طرح
  • امكان تعريف دسته چكهاي بانكي
  • امكان تعريف ثوابت سيستم
اطلاعات سيستم
  • امكان ثبت اطلاعات و عمليات سند
  • امكان ضمائم اسناد حسابداري
  • امكان تعريف در وجه چك
  • امكان صدور چك
  • امكان مرور حسابها
  • امكان جستجوي اطلاعات در اسناد
  • امكان نمايش ليست خطاها در كد حسابداري
  • امكان ثبت قطعي اسناد
  • امكان بازكردن اسناد قطعي شده
  • امكان تكرار سند
  • امكان صدور سند معكوس
  •     امكان ادغام سند – سفارش مشتري
  •     امكان تغيير كد حسابداري – سفارش مشتري
  •     امكان تغيير شماره و تاريخ سند – سفارش مشتري
  • امكان تغيير موقت سال و واحد

بي شك نرم افزار سناما كه با اين امكانات  در اختبار كارفرمايان محترم قرار گرفته است، هچون ساير نرم افزارهاي شركت سيستم هاي طلايي شرق، در ايران بي بديل بوده و براي ساخت آن سعي شده است تمامي نيازهاي مشتريان در زمينه حسابداري تعهدي در دستگاههاي دولتي در نظر گرفته شود .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۱۷:۱۰ ] [ علي ابراهيمي ]

جواب اين سوال با سوال “آيا گوگل سايت هاي جديد را قرنطينه مي كند” گره خورده است.

با اينكه رنك دادن به سايتي/دامنه‌اي جديد در ماه هاي اوليه سخت است، اما غيرممكن نيست.

حتما با خواندن مقاله آموزش كسب بهترين نتيجه در گوگل طي يك ماه در زمينه تصميم گيري در ماه هاي اول ، اطلاعات خود را بروز كنيد.

نصيحت من در روزهاي اوليه سايت اين است كه روي توليد محتوا و ساختن ترافيك از طريق شبكه هاي اجتماعي تمركز كنيد. اگر فراتر از گوگل نگاه كنيد ترافيك بالايي را شاهد خواهيد بود.

ضمنا يا يك تجربه افتادم : يادم مي آيد زماني ارسال ايميل هاي گروهي از طريق سرور هاي ياهو هم تاثير شگرفي در ترافيك بالا براي سايت و گوگل داشت !

مقالات آموزش سئو مارا دنبال كنيد ...


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۰۷:۳۷:۵۰ ] [ علي ابراهيمي ]

آيا واقعا امكان دارد كه بتوان در عرض يك ماه به صفحه اول نتايج گوگل رسيد؟ گاهي اوقات.

 

به عنوان يك قانون، هيچگاه نبايد انتظار داشته باشيد كه در ماه هاي ابتدايي فعاليت، برند سايتي جديد را در 10 نتيجه اول گوگل ببينيد (يا حتي بيشتر). اما گاهي اوقات امكان دسترسي به اين رتبه در عرض 30 روز وجود دارد اگر تمامي شرايط مهيا باشد. هيچ ضمانتي وجود ندارد كه سايت شما براي زمان طولاني موقعيت خوبي داشته باشد به همين علت فضا براي سايت هاي جديد كه مي خواهند بالاتر بيايند باز مي شود.

معيارهاي رسيدن به رتبه هاي بالا با توجه به سئو چيست؟ اولين و مهمترين آن، نام دامنه اي است كه دقيقا با كلمات كليدي مد نظر شما براي بهبود رتبه منطبق باشد. اين امر يكي از دلايل اين است كه دامنه‌هاي با انطباق كامل نام، از قيمت بالايي در سايت هاي فروش دامنه برخوردارند. محض احتياط، دامنه بهتر است بجاي دامنه هاي .info و .biz دامنه هاي .com ، .net و .org انتخاب شوند، چراكه موتورهاي جستجو نسبت به دامنه هاي مشابه و جايگزين ديد خوبي ندارند. جدا از اين شرايط عجيب و غريب، Bing مشكلي با انواع دامنه ها ندارد و حتي دامنه هاي .cc ، .ws و .tv را نيز بخوبي ايندكس مي كند؛ لذا حجم بيشتري از كلمات كليدي شامل ترافيك آمده از اين موتور مي شود.

نكته جالب ديگري كه در مورد نام دامنه كاملا منطبق وجود دارد اين است كه گوگلممكن است فرض كند كاربراني كه يك كلمه كليدي را جستجو مي كنند واقعا دنبال سايت شما مي گردند لذا به سايت شما اولويت بيشتري نسبت به عمر، لينك، سئو و … مي دهد. از سوي فعالان سئو، سايت شما براي يك جستجوي راهبردي و مشخصسئو مي شود و در خارج از آن بسياري از فاكتورهاي سئو لازم است. اگر تاكنون متعجب بوده ايد كه چرا سايت هايي با محتواي كم در نتايج جستجو بخوبي ظاهر مي شوند، پاسخ جستجوي راهبردي است.

با اين حال آيا مي توانيد سايتتان را در عرض يك ماه به رده هاي خوبي در جستجو برسانيد؟ گذاشتن مطلب در سايت به اندازه حفظ نام دامنه به پيشرفت سايت كمك مي كند. سايتي كوچك كه فقط صفحه اول، درباره ما و صفحه قوانين و شرايط دارد، شروع خوبي خواهد بود و آزمايشها نشان مي دهد كه اين گونه سايت ها كمترين نيازها را براي آزمايش شدن دارند. اخيراً، بنده دامنه اي را در تاريخ بيستم ارديبهشت ماه خريداري نموده ام و با استفاده از اين تكنيك در عرض 45 روز به رنك خوبي رسيدم. يكي از بزرگترين اشتباهات مشتريان سئو (آنهايي كه سايتي را طراحي كرده اند) اين است كه قبل از اينكه در سايت محتوا بگذارند و حفرات آن را پر كنند آن را بالا آورده اند.گوگل مي آيد و دامنه اي جديد را مي بيند، خب بالطبع شروع به جستجوي محتواي سايت مي كند و بهترين حالت اين است كه با زمان آغاز بكار سايت تان شروع كند تا در آينده نسبت به گرفتن ترافيك جستجو اميدوار باشيد.

در طول چند سال گذشته، مشخص شده كه نيازي نيست سايت خودتان را در گوگلثبت كنيد يا حتي لينك به سايت خود بدهيد، تا بتوانيد آن را مجاب به جستجو، ذخيره سازي و ايندكس كردن سايتتان كنيد. گرفتن لينك ايده خوبي است و شايد ثبت كردن سايت باعث تلنگر زدن به جستجوگر باشد كه يعني شما هم هستيد، خصوصا اگر براي مدتي دامنه اي بدون محتوا/صفر داريد. اگر دامنه تان را از كسي خريده ايد و براي مدتي غيرفعال بوده است، اضافه كردن ابزار وبمستر گوگل شديدا توصيه مي گردد، چرا كه امكان دارد گوگل فكر كند سايت دسته اي از تبليغات را ذخيره كرده است. همچنين ممكن است ابزار وبمستر نشان دهد كه سايت ايندكس نمي شود و در اين لحظه شما مي توانيد خود را مجددا آماده ورود كنيد.

Niche site و عناوين خاص بهترين كانديداها براي رشد يكباره رنك هستند، خصوصا لحاظ كردن استفاده از نام دامنه دقيق و كامل. اگر مي توانيد نام هايي را پيدا كنيد كه حجم خوبي دارند يا نرخ همگرايي موضوعي خوبي دارند، حتي مي توانيد گروهي از سايت هاي با عناوين خاص را براي فروش الكترونيك ايجاد كنيد. با صبر و تلاش مي توانيد مزرعه اي! از سايت هاي متنوع و داراي رنك خوب براي كلمات كليدي شاخص ايجاد كنيد.

تحت شرايط عادي، شما نبايد انتظار داشته باشيد كه سايتتان در ماه اول فعاليت به رده بالاي گوگل برسد، اما شدني است و ممكن است بتوانيد دسته اي از شرايط دلخواهتان را نيز اعمال كنيد. فرض كنيد كه مي توانيد نام دامنه كاملا منطبقي را بدست بياوريد، محتوا اضافه كنيد و شروع به دريافت لينك هاي مفيد كنيد. هميشه رسيدن به رتبه بالا در عرض يك ماه، ماندن شما در آن را تضمين نمي كند و ما مواردي داشته ايم كه به قله رنك رسيده و سپس براي شش ماه به رتبه 30 سقوط كرده و مجددا به صفحه اول رسيده اند. در دراز مدت همچنان ظرفيت زيادي وجود دارد كه بتوان سايت هايي با موضوعات متمركز داشت، اما هنوز هم بسيار هيجان انگيز است كه ببينيد سايت جديدتان در رتبه بندي گوگل به رنك خوبي رسيده است.

مقالات آموزش سئو مارا دنبال كنيد ... 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۳۵:۳۶ ] [ علي ابراهيمي ]

پيگيري 12000 پيغام خطاي شاخص كه در ابزار وبمستر رخ مي دهد، مي تواند شما را نسبت به ريشه كن كردن اين ارورها (كه ظاهرا غيرقابل حل هستند) اميدوار كند. كليد مشكل اين است كه بدانيم چه ارورهايي در سايت شما تاثيرگذارند و چه ارورهايي واضح و براحتي قابل حل هستند و بر روي سئو سايتتان چه تاثيري دارن. بنابراين پس از آن شما مي توانيد با مشكلات واقعي روبرو شويد. دليل و اهميت بررسي و توجه به اين ارورها، تاثيري است كه روي كاربران شما و جستجوگر گوگل دارد.

داشتن هزاران ارور 404 خصوصا آنهايي كه متعلق به آدرس هاي ايندكس شده يا لينك شده به صفحات ديگر هستند، بصورت بالقوه باعث آزار كاربران شما مي شود. اگر آنها وارد چندين صفحه 404 در يك بخش شوند، اعتمادشان نسبت به سايت شما كاهش مي يابد و البته باعث نااميدي مي شود.

همچنين نمي خواهيد كه لينك هاي ارسالي از سوي سايت هاي ديگر را با رسيدن آنها به صفحه اي مرده! از دست بدهيد. شما مي توانيد با اصلاح ارور جستجو و ارسال آن به سمت آدرسي صحيح باعث بهبود رنك خود شويد.

مضاف بر اين، گوگل بودجه جستجو مشخصي را براي سايت شما درنظر گرفته است و اگر مقدار زيادي از زمان روبوت صرف جستجو صفحات خطاي شما شود، زمان كافي براي بدست آوردن اطلاعات با ارزش صفحاتي كه واقعا كار مي‌كنند را ندارد.

بدون بحث اضافي، بخش اصلي ارورهاي جستجو كه توسط ابزار وبمستر گوگل گزارش شده است در پايين آمده است:

(البته دقت داشته باشيد شايد و انشاا… شما همه بخش هاي زير را در بخش crawl errors خود نداشته باشيد چراكه هر بخشي كه مشكل داشته باشد را گوگل ليست ميكند)

HTTP

اين بخش معمولا صفحاتي را كه ارورهايي مانند صفحات 403 را دارا مي باشند ، نشان مي دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر از ليست همه‌ي كدهاي HTTP ، صفحه راهنماي گوگل خود را بررسي كنيد.

In Sitemaps (اين مورد خيلي كم رخ مي دهد چراكه سايت مپ هاي جديد همگي دايناميك هستند)

اغلب ارورها در نقشه سايت توسط نقشه هاي سايت قديمي ايجاد مي شوند كه همچنان بصورت 404 هستند يا صفحه هاي ليست شده در نقشه سايت فعلي به يك ارور 404 مي رسند. اطمينان حاصل كنيد كه تمامي لينك هاي موجود در نقشه سايت شما بخوبي كار مي كنند و براي جستجوگر گوگل مفيد هستند.

ذكر اين نكته نيز ضروري به نظر مي رسد كه sitemap ها فقط توسط ربات هاي جستجوگر استفاده مي شوند.

يكي از كارهاي طاقت فرساي گوگل اين است كه نقشه هاي قديمي سايت را كه حذف كرده ايد، بررسي مي كند تا نقشه هاي سايتي و آدرس هايي كه واقعا حذف شده اند را بيايد. اگر نقشه سايت قديمي داريد كه از ابزار وبمستر حذف كرده ايد، و دوست نداريد كه مورد جستجو قرار گيرد، مطمئن شويد كه آن نقشه 404 به نقشه سايت فعلي شما redirect نشود.

به گفته يكي از كارمند گوگل، سوزان موسكوا:

“بهترين راه براي جلوگيري از موردجستجو قرار گرفتن آدرس‌ها و نقشه‌هاي قديمي سايت توسط روبات گوگل، اين است كه آنها را تبديل به 404 كنيد. اگر ما ببينيم كه آدرسي بطور پي در پي 404 مي شود، از جستجو كردن آن دست مي كشيم، و سپس جستجوي نقشه سايت را متوقف مي كنيم، اين كار را از تب all sitemaps انجام دهيد “.

Not Followed

بيشتر اين ارورها اغلب از ارورهاي redirect بوجود مي آيند. اطمينان حاصل كنيد كه زنجيره redirect را حداقل كرده ايد، زمان redirect براي بازه كوتاهي تنظيم شود و از meta refreshes در بالاي صفحات خود استفاده نكنيد.

جستجوگر گوگل بعد از يك زنجيره redirect خسته مي شود.

نتايج و آثار redirect كردن:

  • هنگاميكه صفحات را براي هميشه redirect مي كنيد، مطمئن شويد كه آنها به كد HTTP مورد نظر برميگردند (301 براي انتقال دائمي).
  • مطمئن شويد كه حلقه‌ي redirect نداريد، يعني نقاط redirect بخودشان بازگردند!
  • اطمينان حاصل كنيد كه نقاط را صفحات درستي redirect كنيد نه صفحات 404 يا ديگر صفحاتي كه ارور دارند مانند (server error يا 403 forbidden).
  • مطمئن شويد كه redirect هاي شما در حقيقت به يك صفحه‌ي داراي محتوا برسد.

ابزارهاي مورد استفاده:

  • Redirect هاي خود را با ابزاري براي چك كردن پاسخ header مانند URL Valet يا Check Server Headers Tool بررسي نماييد.
  • Screaming Frog ابزاري عالي براي چك كردن صفحاتي از سايت شما است كه redirect 301 و ارور 404 و 500 را نشان ميدهند. نسخه رايگان آن 500 صفحه را پوشش مي دهد، اگر نيازي بيشتر از اين داريد بايد نسخه نهايي آن را بخريد.
  • Search Engine Indexing Checker ابزاري بسيار مفيد است كه شما مي توانيد ليستي از آدرس هايتان كه به عنوان redirect ثبت كرده ايد را در آن قرار دهيد. اين ابزار به شما اين اجازه را مي دهد كه آدرسهايتان را در فضايي بررسي كنيد تا ببينيد كدامشان ايندكس شده است و كدامشان نه. اگر آدرس‌هاي اوليه شما كه redirect شده اند ديگر ايندكس نيستند به اين معني است كه گوگل بعد از مشاهده redirect 301، آدرس قبلي را از ليست ايندكسش خارج كرده است و شما نيز مي توانيد آن را از خط redirect فايل .htaccess پاك نماييد.

سايت خود را بصورت فقط متن (با مشاهده نسخه كَش سايت از ليست SERP گوگل) آزمايش كنيد. مطمئن شويد كه مي توانيد تمامي لينك هايتان را ببينيد و هيچ لينكي توسط جاوااسكريپت، فلش، كوكي ها، شماره بخش‌ها، DHTML و فريم ها پنهان نشده است.

همواره از لينك هاي مستقل و نه لينك هاي وابسته استفاده كنيد. اگر ويرايشگرهاي مخرب مطالب، روي عكسها و لينك هاي شما اثر مي گذارند مي توانند به لينك هاي وابسته شما ارجاع دهند و اگر به شكل نادرستي تجزيه شود ممكن است شما نتوانيد ارورهاي نمايان شده در ابزار وبمسترتان را ببينيد، اين ارورها ممكن است در يكي از سايت هاي ما اتفاق بيفتد و معمولا شناسايي لينك اصلي كه باعث اين ارور شده است غيرممكن است.

Not Found

ارورهاي “پيدا نشد” بخش بزرگي از ارورهاي سايت شما را شامل مي شود. ارورهاي 404 مي توانند از طرق محدودي رخ دهند:

  • شما صفحه اي از سايتتان را حذف كرده ايد و آن را redirect 301 نكرده ايد.
  • شما نام صفحه اي را در سايتتان تغيير داده ايد و آن را redirect 301 نكرده ايد.
  • شما مشكل تايپي در لينكي داخلي روي سايتتان داريد كه لينك مي دهد به صفحه اي كه وجود ندارد.
  • شخص ديگري از سايت ديگري به سايت شما لينك مي دهد اما در لينكشان مشكل تايپي وجود دارد.
  • شما سايتي را به دامنه اي جديد منتقل كرده ايد و زيرپوشه ها دقيقا منطبق نيستند.

بهترين راه حل:

اگر لينك هاي خوبي را به صفحه 404 داده ايد، بايستي آنها را redirect 301 كنيد به صفحه اي كه بايد باشد، يا اگر آن صفحه حذف شده است بايستي به صفحه اي مشابه redirect 301 كنيد. نيازي نيست كه همه ي صفحات 404 را redirect 301 كنيد. اينكار در واقع اگر redirect هاي زيادي داريد باعث كاهش سرعت سايت شما مي شود. اگر صفحه قديمي يا دسته بزرگي از صفحات كه مي خواهيد كاملا پاك شوند، در سايتتان داريد، بدون هيچ مشكلي آنها را به حالت 404 باقي بگذاريد. اين در واقع راه پيشنهاد گوگل است كه اجازه مي دهد روبوتش بداند چه صفحاتي را شما ديگر نمي خواهيد.

Restricted by robots.txt

اين ارورها بيشتر اطلاعاتي هستند با وجود اينكه نشان مي دهد كه تعدادي از آدرس هاي شما توسط فايل robot.txt تان بلاك شده است لذا اولين گام اين است كه فايل robot.txt را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه دقيقا كداميك از آدرس هايي كه ليست شده اند را مايليد بلاك كنيد.

گاهي اوقات آدرس هايي ليست شده است كه بطور واضح توسط robot.txt بلاك نشده است. چرا كه امكان دارد بعضي از آنها به دلايل عجيب و غريبي بلاك شده باشند. روشي خوب براي فهميدن اين موضوع اين است كه آدرس هايي پرسشي در آدرس پيشنويس اجرا شوند و پاسخ كد به آن ديده شود. همچنين فايل .htaccess را چك كنيد تا اگر قانوني براي redirect شدن آن آدرس وجود دارد آن را ببينيد.

Soft 404

اگر صفحاتي داريد كه محتواي كمي دارند ممكن است بعنوان soft 404 دسته بندي شوند. اين دسته بندي دلخواه نيست، اگر تمايل داريد كه صفحه اي 404 شود بايستي مطمئن شويد كه نتيجه آن hard 404 است، و اگر صفحه شما بعنوان soft 404 ليست شده است و در عين حال يكي از صفحات اصلي سايت شما است بايستي آن را اطلاح كنيد تا مطمئن شويد به ارور ختم نمي شود.

اگر صفحه اي 404 را بازگرداني مي كنيد و بصورت soft 404 ليست شده است، به اين معناست كه كد پاسخ header HTTP كد پاسخ Not Found صفحه 404 را بازگرداني نمي كند. پيشنهاد گوگل را نيز بخوانيد.

هنگاميكه براي يكي از مشتريانمان مشغول redirect كردن هزاران آدرس خراب به صفحه اي موقتي بوديم كه فقط يك عكس و مقدار كمي متن داشت، دسته اي از اين ارورها را مشاهده نموديم. گوگل اين را به عنوان يك صفحه 404 رايج درنظر گرفت حتي با اينكه landing page بود و تمامي آدرس هاي redirect شده اش بصورت soft 404 دسته بندي شده بود.

Timed Out

اگر صفحه اي زمان زيادي براي لود شدن مي گيرد، روبوت گوگل پس از مدتي از تلاش براي فراخواني آن دست مي كشد. گزارشات سرورتان را براي هر مسئله اي چك كنيد و همچنين سرعت لود صفحاتي كه زمان بارگذاري شان به پايان مي رسد را چك كنيد.

انواع ارورهاي timed out :

  • DNS lookup timeout: جستجو روبوت گوگل به سرور دامنه شما نمي رسد، تنظيمات DNS را چك كنيد. گاهي اوقات اگر همه چيز درست باشد پايان گوگلفرا مي رسد. Pingdom ابزار بسيار خوبي براي چك كردن سلامت DNS دامنه شما دارد و هر مشكلي كه بوجود آيد را به شما اعلام مي كند.
  • URL-timeout : اروري از صفحات بخصوصي از سايتتان نه از همه ي دامنه.
  • Robot.txt timeout: اگر robot.txt شما وجود دارد اما در زمانيكه گوگل آن را جستجو مي كند، سرور time out شود، گوگل جستجو سايت شما را تازمانيكه بتواند فايل robot.txt را بررسي كند به تاخير مي اندازد تا مطمئن شود آدرس هايي كه بررسي كرده است قبلا توسط robot.txt بلاك نشده اند. توجه كنيد كه اگر فايل robot.txt نداريد و گوگل براي يافتن آن با ارور 404 مواجه شود، به جستجو سايت ادامه مي دهد با اين فرض كه چنين فايلي وجود ندارد.

Unreachable

ارورهاي غيرقابل دسترس مي تواند از ارورهاي داخلي سرور يا مشكلات DNS نشأت بگيرد. يك صفحه هم مي تواند بصورت غيرقابل دسترس باشد اگر robot.txt جستجوگر را از مشاهده آن صفحه منع كرده باشد. ارورهاي ممكن در حالت غيرقابل دسترس “بدون پاسخ”، “ارور 500” و “مشكل DNS” مي باشد.

نتيجه گيري

ابزار وبمستر گوگل بدون ايراد نيست. در حاليكه ما قدرت گوگل را به دليل چيزهايي كه مي بيند تحسين مي كنيم، ولي همچنان مواردي وجود دارد كه نياز به اصلاح دارند.گوگل بهترين موتور جستجو در جهان است، ولي شما نمي توانيد تمامي گزارشات ارورتان را جستجو كنيد تا آدرسي از ماه قبل كه شما را بالا نگه داشته بود را پيدا كنيد. حداقل آنها مي توانند گزارش خوبي در اين مورد تهيه كنند اما با اينحال شما بايد بصورت دستي روي 20 صفحه كليك كنيد تا به صفحه 21 برسيد. يك راه دور زدن اين مشكل اين است كه شماره صفحه را با ويرايش آخر رشته آدرسي كه بخشي از ارور را نشان ميدهد، اصلاح كنيد. شما مي توانيد تمامي داده ها را در يك فايل اكسل دانلود كنيد كه بهترين راه حل است اما گوگل بايد ابزار وبمستر را اپديت كند تا امكان جستجو از درون نرم افزار را بدهد.

همچنين صاحب سايت بايد قدرت پاك كردن تمامي نقشه هاي سايت را داشته باشد حتي اگر شخص ديگري يكسال قبل روي سايت چيزي اپلود كرده باشد. درحال حاضر شما فقط مي توانيد نقشه سايت را كه توسط خودتان در ابزار وبمستر آپلود شده است حذف كنيد. اگر سپيده از اصفهان نقشه سايت عكسي را يكسال قبل آپلود كرده باشد همچنان در تب همه ي نفشه سايتها نمايش داده مي شود. راه حل رها شدن از شر اين مشكل اين است كه اجازه دهيد نقشه سايت موردنظر بصورت 404 باشد و نهايتا باعث كمرنگ شدن آن مي شود.

شايد از زمانيكه Bing شروع به بهينه كردن ابزار وبمستر خودش كرده است، ما شاهد رقابتي بين دو موتور جستجو باشيم. و نهايتا روزي شايد بتوانيم كنترل سايتمان را در موتورهاي جستجو بدست بگيريم.

پس با آموزش هاي گفته شده سعي در بهبود سئو سايت خود كنيد.

همچنين مقالات آموزش سئو مارا نيز دنبال كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۳۷:۴۶ ] [ علي ابراهيمي ]

ابتدا بايد يادآوري كنم كه آدرس صفحات سايت هم بر سئو تاثير مي گذارد و هم بر روي جذب بازديدكننده بيشتر و در كل بر بهينه سازي سايت تاثير زيادي دارد و سبب افزايش بازديد سايت شما مي شود.

بر روي سئو تاثير مي گذارد چون گوگل دوست دارد لينك هاي بهينه شده اي را ببند و ايندكس كند كه الگوريتم ان را قبلا اعلام كرده و بر روي كاربران تاثير مي گذارد چراكه وقتي يك آدرسي را كه كوتاه و حفظ كردني باشد خيلي راحت مي تواند به خاطر بسپارد و بارها از ان استفاده كند و حتي خيلي راحت به ديگران پيشنهاد دهد.

پيشنهاد ميكنم موارد زير را كه بسيار كامل در مبحث آدرس دهي موفق به صفحات يك سايت ، تهيه شده است مطالعه بفرماييد:

1. مطلب خود را توصيف كنيد:

آدرسي واضح، آدرسي عالي است. اگر كاربري به نوار آدرس (يا لينك پيست شده) نگاه كند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقيقي در مورد محتواي صفحه بزند، نشان مي دهد كه شما به خوبي كار خود را در زمينه آدرس دهي انجام داده ايد. اين آدرس ها مطمئنا اشتراك گذاري، ايميل، نظر، كپي و يا حتي پيشنهاد از طريق موتورهاي جستجو را در پي دارند.

2. آدرس دهي كوتاه:

هميشه به ياد داشته باشيد كه اختصار يك موهبت است. آدرس هاي كوتاه تر براي كپي-پيست، خواندن پاي تلفن، نوشتن در كارت تجاري يا استفاده در ديگر جاهايي كه كاربرد دارد، آسان تر هستند.

3. آدرس ثابت بسيار مهم است:

اين امر وحي منزل نيست ولي با اطمينان مي توانم به شما بگويم كه بعضي از موتورهاي جستجو فقط به دنبال لينك هاي ثابت هستند نه لينك هاي متغير. هيچ بشري آدرسي با كاراكترهاي زيادي شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.

4. توصيفي بهتر از عددي است:

اگر به اين فكر مي كنيد كه از 114/cat223/ استفاده كنيد بهتر است كه از /brand/adidas/ استفاده كنيد. حتي اگر توصيف كلمه اي براي كاربر تازه كار آشنا نيست بازهم استفاده از كلمه بهتر است. اگر هيچ چيز ديگري نباشد كاربرانتان از شما به دليل آنكه راه شناسايي مشكلات توسعه را آسان كرده ايد، تشكر خواهند كرد.

5. كلمات كليدي در بهينه سازي ادرس هاي صفحات آسيب نمي بينند:

اگر مي دانيد كه عبارات كليدي محبوبي در وبسايت خود براي افزايش ترافيك داريد ، مطمئنا به دنبال نتيجه گيري خوبي هم هستيد. كلمات كليدي قطعا يكي از پارامترهاي استراتژيك بشمار مي رود بنابراين ليستي از بازار تهيه كنيد و در صفحات مرتبط قرار دهيد. براي صفحات توليدي متغير CMS، گزينه شامل كلمات كليدي را در آدرس ايجاد كنيد.

6.ساب دامنه ها راه حل نيستند:

اولا، هيچگاه از چندين زير دامنه استفاده نكنيد (مانندsiteexplorer.download.newseo.ir). اين روش پيچيده و غير لازم است. دوما، فرض كنيد كه زير دامنه ها پتانسيل ايفاي نقش جدا از دامنه اصلي را در ارزش گذاري لينك دارند. در بيشتر موارد فقط تعداد كمي از زير دامنه ها استفاده مي شوند، ايرادي ندارد، اما من شانسي برايش قائل نيستم. بنظر من مزاياي بدست آمده از مديريت اعتبار (با سرازير شدن SERPs توسط زيردامنه هايتان) نسبت به احتمال از دست رفتن لينك/اعتماد كم است. همچنين فكر مي كنم كه زيردامنه هاي قدرت گرفته از SERPها چيزي نيستند كه موتورهاي جستجو آنها را براي كاربرانشان مفيد درنظر بگيرند و ممكن است كه آنها را حذف كنند. البته اين مورد هم يكي از نظرات شخصي بنده است كه با گذشت زمان به دست آورده ام و قطعي نيست اما خوب براي من كه جواب داده!

7. پوشه هاي كمتر:

يك آدرس بايد عاري از پوشه هاي غير ضروري باشد (يا كلمه يا كاراكتر براي آن موضوع)، به همين دليل است كه شلوار يك مرد بايد بدون چين اضافه باشد. پارچه هاي اضافي بدون فايده است و احتمال بالقوه تاثيرگذاري را از بين مي برد.

8. خط فاصله بهترين جداكننده:

زماني كه لينكي با كلمات متعدد و در قالب يك عبارت توليد مي شود، خط فاصله بهترين جدا كننده عبارات است (مانند brand/link-and-seo/) كه با (_)، (+) و يا هيچي دنبال مي شود.

9. استفاده از روال مشخص:

اگر سايت شما از فرمت ساده اي استفاده مي كند، سعي نكنيد بخشي را منحصربفرد طراحي كنيد. در ابتداي آدرس دهي راهنماي مرحله به مرحله براي آدرسهايتان قرار دهيد تا كاربران درك درستي از محتواي قرار گرفته در هر پوشه و صفحه‌ داشته باشند. اين امر در مقياس جهاني براي سايت هايي كه پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراك مي گذارند، بكار مي رود. بنابراين در چنين شرايطي كه اين روش هاي مرحله به مرحله وجود دارد انجام دادن كارهاي من درآوردي احمقانه است.

10. حساس نباشيد ولي دقت كنيد:

با اينكه آدرس ها مي توانند هم كاراكترهاي بزرگ و هم كاراكترهاي كوچك را قبول كنند اما هرگز اجازه ندهيد كاراكترهاي بزرگ در آدرس قرار گيرند. اگر تاكنون از آنها استفاده كرده ايد، همه آنها را از طريق 301 به حالت كاراكتر كوچكشان تغيير دهيد تا از شلختگي جلوگيري كنيد. اگر شما انواع ترافيك ورودي را داشته باشيد، ممكن است حتي قانون 301 را درنظر بگيريد تا هر بزرگي نادرستي را تصحيح نمايد.

راستي ، حتما مي دانيد كه گوگل كاركترهاي بزرگ را شناسايي نمي كند و حالت كوچك همان كاركتر را ثبت مي نمايد!

11. داده هاي اضافي وارد نكنيد:

شكي وجود ندارد كه آدرس هاي مشابه با كاراكترهاي اضافي باعث توليد محتواي يكسان مي شود. لذا كاربران در وب به اين نكته پي مي برند، موتورهاي جستجو و كاربران آنها گيج مي شوند (با مطالب تكراري) و در نتيجه از سايت شاكي مي شوند.

آدرس بنظر مي رسد كه يكي از آسانترين مراحل سئو باشند اما من به شخصه اين مشكل را با تك تك مشتريانم دارم. اميدوارم اين مطلب بتواند تا حدودي به شما كمك كند تا در ابتداي راه همه جوانب را درنظر بگيريد تا در وسط راه دچار مشكل نشويد.

يادمان نرود پرسيدن عيب نيست ، ندانستن عيب است.

با مطالب آموزش سئو ما همراه باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ خرداد ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۱۱:۱۱ ] [ علي ابراهيمي ]

17ام اكتبر 2014 (25 مهر 93) روزي مهم براي سئوكاران، وب‌مستران و صاحبان كسب و كار بود. پنگوئن كه تمام سال منتظرش بوديم به مرحله اجرا رسيد. گري ايلز از شركت گوگل در كنفرانس SME اعلام كرد كه پنگوئن قريب الوقوع است كه مي‌تواند به صورت الگوريتمي جديد يا ماجراجويي جالب براي وب‌مستران باشد. بنابراين ما بيش از پيش منتظر رسيدن پنگوئن 3 بوديم.

همچنان سوالات بسياري در مورد نسخه جديد پنگوئن مطرح است. براي مثال، چرا آپديت آن اينقدر طول كشيد؟ آيا خسارت‌هاي ناخواسته‌اي وجود دارد؟ آيا نشانه‌هاي جديدي به همراه دارد؟ آيا با تنوع بيشتري عملي مي‌شود؟ و …

بنابراين زماني كه اولين نشانه‌ها از اجاري شدن پنگوئن را ديديم، بسياري از ما شروع به كالبد شكافي و آناليز موارد ترميمي و جديد نموديم.

با توجه به اينكه الگوريتم به كندي اجرا مي‌شود، به زمان و داده كافي نياز داشتم تا بتوانم آپديت‌هاي اساسي را آناليز كنم و سپس موارد ترميمي را بررسي نمايم. همچنين خوشحالم كه نزديك به 10 روز زمان برد تا بتوان اين پست را بنويسم چرا كه آپديت‌هاي جالبي وجود دارد كه بايستي بررسي مي‌كردم. در حال حاضر با اعمال اين آپديت ترميم‌هايي صورت گرفته است، معتقدم كه بررسي كافي براي نوشتن اولين پستم در خصوص پنگوئن 3 داشته‌ام. همچنين ممكن است كه الحاقياتي در ادامه بررسي تغييرات جهاني پنگوئن خصوصا در سايت‌هاي داخل كشورمان به آن اضافه كنم.

نماي مبهم، مشكلي كه داريم!

با توجه به تاخير زياد پنگوئن واضح بود كه گوگل مشكلاني با الگوريتم دارد. هيچكس نمي‌داند كه مشكلات دقيقا چه مواردي هستند اما مي‌توان حدس زد كه نتايجبررسي‌ها كمتر از حد قابل قبول است. نشانه الگوريتم‌هاي قبلي پنگوئن بسيار حاد بوده است. الگوريتمي كه لينك‌هاي اسپم گونه سايت‌هاي كم كيفيت را هدف قرار داد. در مقايسه با الگوريتم‌هاي گسترده و پيچيده مانند پاندا تغييرات به وضوح ديده شد  ...

پاندا در مورد محتواي سايت‌ها بود كه آن را كمتر ملزم به تغيير مي‌كرد. از طرف ديگر پنگوئن در مورد لينك‌هاي خارجي و لينك‌هايي كه مي‌توان آن‌ها را دست‌كاري كرد، است. با اجرايي شدن هرچه بيشتر آپديت‌هاي پنگوئن شما مي‌توانيد به نشانه‌هاي بيشتري از عملكرد آن و اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد دست يابيد. به عنوان مثال، راه‌اندازي كمپين‌هاي منفي سئو، اضافه‌كردن هر سايتي به هاستي كه داراي سايت‌هاي كم‌كيفيت است كه قبلا توسط پنگوئن منگنه شده‌اند و غيره. تمامي اين موارد مي‌تواند باعث آشفتگي الگوريتم شود كه خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري را ايجاد مي‌كند. در اين پست نمي‌خواهم با سئوي منفي درگير شوم فقط مي‌خواستم يادآوري كنم كه چرا معتقدم گوگل براي ارائه آپديت جديد دردسرهاي زيادي داشت.

هدف من در اين مقاله

در اينجا مختصرا مواردي را كه از قبل در مورد پنگوئن 3 مي‌دانستيم ليست نموده‌ام و سپس به نتايج بررسي‌هاي خودم خواهم پرداخت كه در اكتشافات پنگوئن به آن‌ها رسيده‌ام؛ شامل ترميم‌ها، تنبيهات جديد، و ديگر موارد جالب كه در بررسي‌ها به آن‌ها رسيده‌ام. در واقع من توضيحات بيشتري در مورد پنگوئن، پاندا مي‌دهم و موارد مبهم را باز خواهم كرد. پس شروع كنيم

مواردي كه از قبل در مورد پنگوئن مي‌دانستيم:

  • پنگوئن 3 در 17 اكتبر شروع به فعاليت نمود و در 21 اكتبر بطور رسمي اعلام شد.
  • نسخه‌اي جهاني است.
  • جديد است و در واقع آپديت به شمار نمي‌رود. سيگنال‌هاي جديدي اضافه نشده است.
  • سرعت آن كند است لذا چند هفته طول مي‌كشد تا كامل شود. ترميم‌ها سريع‌تر اعمال مي‌شوند.
  • ارزيابي‌هاي بين‌المللي بيشتر است.
  • گوگل در مورد آپديت اطلاع‌رساني خاصي نكرد. اين موضوع تا حدي عجيب است. من در ادامه مقاله تا حدودي در اين مورد توضيح خواهم داد.

لرزش‌‌هاي متعدد پنگوئن

زماني‌كه پنگوئن براي اولين بار اجرايي شد واضح بود كه سرعت كند خواهد بود. مي‌دانستم كه پتانسيل زيادي براي رخ دادن فاجعه‌اي بزرگ (از نقطه نظر گوگل) وجود دارد. بنابراين امكان اين وجود نداشت كه در يك زمان به صورت جهاني عرضه شود. به جاي آن، معتقدم كه آنها پنگوئن را با آناليز SERPها، تنظيم الگوريتم در هر جايي كه لازم است و در نهايت افرايش و گسترش آپديت‌ها آغاز كردند.

خصوصا در پنگوئن لغزش‌هاي متعددي مشاهده كرده‌ام. حركتي شاخص در 22 اكتبر اتفاق افتاد و سپس تغييرات بيشتري در 24 اكتبر رخ داد. بعضي از سايت‌ها ضربات سريع‌تري را از تغييرات پنگوئن ديدند درحالي كه بقيه سايت‌ها با تغييرات بعدي پنگوئن از آن مستفيض شدند!

براي مثال، يكي از مشتريان كه به كمك پاندا و پنگوئن سئوي او را انجام داده‌ام در روز جمعه 24 اكتبر پيشرفت سريعي داشت. آن‌ها از روز 24 اكتبر 48 درصد پيشرفت داشته‌اند.

فوق‌العاده است! خصوصا براي صاحبان كسب و كار. آن‌ها در طول يك سال به سختي كار كرده‌اند تا سايتشان را از ديدگاه‌هاي مختلف شامل محتوا، لينك‌ها، موبايل و … پاك‌سازي كنند. عالي است كه ببينيد آن تلاش زياد با آپديت‌هاي چندباره الگوريتم جبران مي‌شود (آنها براي پاندا 4 ترميم شده‌اند و در حال حاضر براي پنگوئن 3).

كمي بعد من كاملا منتظر لرزش‌هاي بيشتري در مقياس جهاني بودم. به اين معني كه سايت‌ها ضربات جديدي را متحمل مي‌شوند در حالي كه بسياري ديگر از سايت‌ها از روزهاي ابتدايي اجرايي شدن پنگوئن 3 اثرات آن را دريافت كرده‌اند. براي مثال، سايتي ممكن است در 17 اكتبر مورد لطف يا تنبيه قرار گرفته باشد اما در طول لرزش‌هاي بعدي بالا و پايين شود. اين موضوع را مشاهده كردم و همچنان نيز ادامه دارد.

ترميم‌هاي بيشتر در طول پنگوئن 3

براي آن‌هايي كه مدت زمان طولاني با پنگوئن مي‌جنگند (بعضي با پنگوئن 2 در 22 مي سال 2013)، اين اپديت غيرمنتظره بود. بعضي از شركت‌ها كه با ان‌ها همكاري كرده‌ام در 12 تا 18 ماه گذشته به سختي كار كردند تا پروفايل لينكشان را بهينه كنند. اين موضوع به اين معناست كه لينك‌هاي غيرطبيعي و هرز و همچنين استفاده از ابزارهاي نادرست باعث سوق دادن سايتشان به سمت لينك‌هاي هرز مي‌شود.

براي آن‌هايي از شما كه با بهينه‌سازي لينك آشنايي نداريد، فرايند خسته‌كننده، دردناك و وقت گير است و البته ممكن است مشكل لينك‌هاي مشابه نيز داشته باشيد كه چندباري در دايركتوري‌ها مشاهده كرده‌ام.

اين اتفاق زماني مي‌افتد كه لينك‌هاي غيرطبيعي در ديگر دايركتوري‌هاي كم‌كيفيت تكرار مي‌شوند. وب‌سايت‌هايي كه در اين شرايط كمكشان مي‌كنم بايستي به طور مستمر آناليز شوند و پروفايل لينكشان بهينه شود. شما به سادگي يا به سرعت نمي‌توانيد از مشكلات رها شويد. اين راه سخت و دشوار به ما يادآوري مي‌كند كه هرگز نبايد دوباره به لينك‌سازي اسپم‌گونه روي بياوريم.

سايت‌هايي كه شديدا براي برطرف كردن مشكلات لينك‌هايشان تلاش كرده‌اند با انجام دادن يك تست توسط پنگوئن به لذت شگرفي دست پيدا مي‌كنند. بعضي از سايت‌ها كه تحت حمايت من هستند ارتقا بسيار خوبي با پنگوئن 3 دريافت كردند. من در ادامه دو مورد از ترميم‌هاي اورژانسي انجام شده را آورده‌ام.

اولين مورد يك خرده‌فروش در تجارت الكترونيك است كه متاسفانه در ساليان گذشته مسير خطرناكي را طي كرده است. انها شركت‌هاي سئوكار مختلفي را استخدام كرده بودند (به طور متوسط سالي يك شركت) و هر كدام از آنها هزاران لينك اسپم گونه ساخته بودند. اين داستان مشابهي است كه از زمان اولين ارائه پنگوئن با آن برخورد كرده‌ام.

سايت موردنظر زماني كه با بنده تماس گرفت شكلي درست نداشت. بنابراين ما در اولين قدم با لينك‌هاي غيرطبيعي درگير شديم. من به سختي اما به طور كامل پروفايل لينك آن‌ها را بررسي نمودم و لينك‌هاي اسپمي را نشانه گذاري كردم. آنها تيم كوچكي را براي خارج‌سازي اين گونه لينك‌ها به كار گرفتند و هر چيزي كه قابل پاك شدن نبود كنار گذاشته شد. ما فايل غيرقابل حذف را براي دوره چهار تا پنج ماهه مكرراً آپديت كرديم.

اما، اين نكته‌اي است كه بسياري از قربانيان پنگوئن با آن مشكل داشته اند. كار ما بابهينه‌سازي لينك در بهار 2014 تمام شد! هر كاري كه مي‌توانستيم انجام داديم اما به وضوح به يك آپديت يا ورژن جديدي از پنگوئن نياز بود. كه مطمئنا آن نيز به زودي به وقوع مي‌پيوست درسته؟ … به هيچ وجه. ما بايستي تا 17 اكتبر 2014 صبر مي‌كرديم تا اين اتفاق رخ دهد. خبر خوب اين است كه اين سايت به سرعت تاثيرات مثبتي را شاهد بود.

سايت بعدي را نيز به سرعت توضيح مي‌دهم كه محاسبات آن از 17 اكتبر آغاز شده است و ديده شد كه به صورت پله‌اي افزايشي را شاهد هستيم كه با لرزش‌ها و تغييرات مرحله‌اي پنگوئن كه در ابتداي مقاله توضيح دادم همراه بوده است. آن‌ها رشدي ناگهاني در 17 و 22 و نهايتا 25 اكتبر شاهد بودند. سايت تغييري فوق‌العاده از پنگوئن 2 و سپس پنگوئن 2.1 (كه گوگل شروع به شمارش كرد) نشان مي‌دهد. پروفايل لينك وب‌سايت براي anchor text هاي دقيق از سايت‌هاي كم‌كيفيت غربال شده است. صاحب سايت درواقع درصد خوبي از لينك‌هاي غيرطبيعي را خارج يا nofollow كرده بود.

نكته اي در مورد خطاهاي disavow

در اينجا نكته‌اي با ارزش بيان مي‌كنم در مورد يكي از مشتريان من كه در چالش با پنگوئن 3 مرتكب اشتباه بزرگي شدند. آن‌ها تصميم گرفتند كه ” disavow file” را در اواخر سپتامبر (بدون كمك من) آپديت كنند در حالي كه فايل داراي ارورهاي جدي بود. من در نهايت با توجه به تعداد دامنه‌هايي كه disavow شده بودند، مواردي عجيب در ايميلي از طرف ابزار وب‌مستر گوگل دريافت نمودم. تعداد دامنه‌هايي كه در GWT ثبت شده بود حدود چندصدتايي كم‌تر از تعداد قبلي بود كه در disavow file ثبت شده بود. همچنين آن چندصد دامنه شامل هزاران لينك هرز بود. سريعاً با مشتري‌ام تماس گرفتم و آن‌ها ايرادهاي disavow file را برطرف نمودند و مجددا آپلود كردند.

وب‌سايت همچنان ترميم نشده است (با اينكه در بعضي جهات بايستي اين كار انجام مي‌شد). من واقعا نمي‌دانم اگر آن اشتباه باعث شده است كه پنگوئن به طور كامل از سايت صرف نظر كند يا اين كه همچنان بايستي منتظر لرزش‌هايي در پنگوئن باشد تا ترميم شود. امتحانش مجاني است.

بازديدهاي جديد پنگوئن

حال اجازه دهيد به بخش منفي پنگوئن 3 بپردازيم. موارد جديدي بعد از 17 اكتبر صورت گرفته است كه من دقيق مورد بررسي قرار داده‌ام. به راحتي قابل تشخيص است كه بعضي از تكنيك‌هاي لينك قديمي هدف قرار گرفته است. تحقيقات من نشان داد كه پنگوئن 3 الگوريتمي جديد نيست بلكه باز طراحي شده است.

براي مثال، لينك‌هاي anchor text كاملا منطبق از فهرست‌هاي اسپمي، بازار مطلب، كامنت‌هاي هرز، انجمن‌هاي اسپم و غيره در آپديت جديد پنگوئن هدف قرار گرفته‌اند.

براي افرادي از شما كه در سئو تازه كار هستيد، يك پروفايل لينك طبيعي اين‌گونه نيست. معمولاً anchor text كاملا منطبق، به تعداد كم و عبارت برند، بسيار زياد وجود دارد، آدرس‌ها براي لينك به صفحات استفاده مي‌شوند، همچنين عبارات طبيعي و مواردي از اين دست زياد است. اگر 20 عبارت anchor text بالايي شما كاملا منطبق باشد اين يعني شما داريد سيگنال “من طعمه‌اي چرب و نرم هستم” به سوي گوگلمي‌فرستيد و گوگل با فرستادن شكارچي پنگوئن پاسخ شما را مي‌دهد! لذا نتايج نهايي چندان جالب نيست.

گيج هستيم گيج‌تر مي‌شويم

بايد اعتراف كنم كه بعضي از ضربات ادامه دارد اما نه به شيوه‌اي درست. به عنوان مثال سايتي را پيدا كردم كه ساختن لينك هرز را دو روز بعد از اجرايي‌شدن پنگوئن 2.1 در ماه اكتبر 2013 آغاز كرد… يا خداااااااا! صاحب اين كسب و كار اصلا وقت خود را تلف نكرد درسته؟ همچنين آن‌ها اطلاعي از پنگوئن نداشتند و اينكه چه ريسك بزرگي را دارند انجام مي‌دهند. نهايتا آن سايت توسط پنگوئن 3 نابود شد.

من مي‌توانم همچنان موارد ديگري را به شما نشان دهم اما متاسفانه كسل‌كننده است. زيرا كه تمامي آن‌ها شبيه به هم هستند… لينك‌هاي اسپمي از سايت‌هاي كم‌كيفيت و استفاده بيش از حد از anchor text هاي كاملا منطبق. بسياري از ضرباتي كه آناليز كرده‌ام خوراك درجه يك پنگوئن بوده‌اند. اين گونه سايت‌ها شبيه توپي هستند كه در پارك آبي با پنگوئن‌ها با آن بازي مي‌كنند و گوگل ان‌ها را از پارك بيرون مي‌اندازد.

آپديت بعدي و تناوب آن؟

در SMX گري ايلز توضيح داد كه الگوريتم پنگوئن جديد ساختاري دارد كه گوگل مي‌تواند پنگوئن را بيشتر اپديت نمايد (شبيه پاندا). همه نشانه‌ها به بازطراحي پنگوئن 3 ختم مي‌شد، بنابراين مطمئن نيستم كه به طور منظم اپديت پنگوئن را ببينيم (جدا از موارد اجرايي). اين موضوع دليل اين امر است كه بيشتر از يك سال منتظر اپديت جديد بوده‌ايم.

همچنين از جان مولر در مورد آپديت منظم پنگوئن سوال پرسيده شده بود كه او پاسخ داد: فصل تعطيلات نزديك است… اگر اين حرف را فرض خود قرار مي‌داديم به ژانويه به عنوان نزديك‌ترين زمان ممكن براي ارائه آپديت جديد پنگوئن نگاه مي‌كرديم اما اين زمان مي‌توانست طولاني‌تر هم باشد يعني مثلا بهار 2015!

مهم – مروري بر آپديت‌هاي الگوريتم

در گذشته توضيح داده‌ام كه با اجرايي شدن آپديت‌هاي متنوع گوگل در يك زمان آدم دچار سردرگمي مي‌شود. الگوريتم ساندويچ از آوريل 2012 مثالي خوب در اين زمينه است. گوگل پاندا، پنگوئن و مجددا پاندا را در عرض 10 روز ارائه كرد

خب مي‌بينيم كه در حال حاضر نيز پنگوئن 3 در 17 اكتبر اجرايي شد در حالي‌كه آخرين نسخه Pirate يك هفته قبل از آن ارائه شد. ما مشاهده كرديم كه لرزشي در پاندا در روز جمعه 24 اكتبر رخ داد. مشتريان زيادي داشته‌ام كه با پاندا مشكل داشته‌اند.

هميشه از آخرين آپديت گوگل خبر داشته باشيد

داستان سئو روز به روز پيچيده‌تر مي‌شود. برخلاف ادعاي خيلي از دست‌اندركارانسئو، قرار نيست موضوع سئو موضوعي آسان شود چرا كه گوگل با سرعتي خيلي بيشتر از سرعت ما در حال بروز رساني است!

مقالات آموزش سئو مارا دنبال كنيد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۴۲:۳۴ ] [ علي ابراهيمي ]

من نمي‌خواهم اين را به شما بگويم، ولي گوگل از سايت شما متنفر است … !

مطمئناً، اكنون ممكن است شما داراي رنكينگ باشيد ولي به محض اينكه آپديت جديدگوگل يعني الگوريتم جديد پنگوئن 3 گوگل بر روي سايت شما اعمال شود، ازنظر سئوداخل دردسر بزرگي خواهيد افتاد.

بنابراين ادامه بدهيد و anchor text هايتان را تغيير بدهيد و محتواي "با كيفيتي" را نوشته و لينك‌هاي مناسب و ويژه‌اي را بسازيد.

آنچه گفتم تا زماني‌ كه گوگل به سايتتان اعتماد كند اهميتي نخواهد داشت!

در مقالاتي كه منتشر كرده ام، راهي را به شما نشان دادم كه باعث شود اعتماد گوگل به سايتتان آنقدر بالا برود كه هرگز از آپديت‌هاي بزرگ و ترسناك آن نگران نشويد.

درجه اعتبار اهميت دارد . . . در اينجا چگونگي دستيابي به آن را مي‌گويم 

هر چيزي كه در مورد الگوريتم پنگوئن گوگل مي‌دانيد غلط است.

علتش را در اين مقاله به تفصيل برايتان شرح خواهم داد .

پيشنهاد مي‌كنم مقالات منتشر شده در زمينه آموزش سئو را به دقت بخوانيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۰۴:۰۸ ] [ علي ابراهيمي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب