اينترنت و سئو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 70
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 12472

صاحب اينترنت و حقايقي كه شايد نميدانستيد

آيا شما هم فكر ميكنيد فردي بسيار ثروتمند، مرموز و ناشناس صاحب اصلي اينترنت است؟ يا فردي كه از مقامات بلند پايه مي باشد و قدرت بسيار زيادي دارد؟ قبل از پرداختن به جواب هاي اين سوالات بايد به اين موضوع اشاره كرد كه اينترنت احتمالا عظيم ترين سيستم خلق شده توسط بشريت مي باشد كه بيشتر از شصت سال قدمت دارد. اگر شما نيز به اين موضوعات راجع به اينترنت و صاحب آن فكر مي كنيد به شما پيشنهاد ميكنم حتما تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد.

صاحب اينترنت

صاحب اصلي اينترنت چه كسي است؟

صاحب اينترنت به صورت عمومي اشاره به يك شخص خاص ندارد، زيرا اينترنت به عنوان يك شبكه جهاني از طريق ارتباط بين انواع دستگاه‌ها و شبكه‌ها از طريق ارائه دهندگان خدمات اينترنت (ISP) عمل مي‌كند. صاحبان اينترنت شامل شركت‌ها، سازمان‌ها، دولت‌ها و حتي افرادي هستند كه به عنوان ارائه دهندگان خدمات اينترنت عمل مي‌كنند و زيرساخت‌هاي اينترنت را ايجاد و مديريت مي‌كنند. به طور خلاصه، اينترنت متعلق به يك شخص خاص نيست و صاحبي كه به طور كلي مورد اشاره قرار مي‌گيرد، مي‌تواند مجموعه‌اي از افراد و سازمان‌ها باشد كه در زمينه ارائه خدمات و مديريت اينترنت فعاليت مي‌كنند.

اينترنت

پدر اينترنت و خالق www چه كسي بود؟

پدر اينترنت جهان را مي‌توان به لقب "تيم برنرز لي" (Tim Berners-Lee) نسبت داد. وي يك مهندس و عالم كامپيوتر بريتانيايي است كه در دهه 1980 نوآوري اساسي ايجاد كرد كه به شكل اينترنت كنوني معروف است. تيم برنرز لي با ايجاد زبان HTML، پروتكل HTTP و نامگذاري URL، اساس‌هاي اصلي اينترنت را بنا نهاد. بنابراين، او مي‌تواند به عنوان پدر اينترنت جهان شناخته شود.

در زمان شكل‌گيري اينترنت كنوني، تلاش‌ها و نقش ديگري نيز وجود داشت. نيكولا تسلا با ارائه تئوري سيستم بي‌سيم جهاني، مارشال مكلوهان با پيش‌بيني يك دهكده جهاني اطلاعات، و ونوار بوش با فرضيه‌ي مكانيك اينترنت، از جمله شخصيت‌هايي بودند كه در ايجاد و شكل‌گيري اينترنت نقش داشتند.

در ادامه، رابرت تيلور با ايده‌ي اجراي يك شبكه بزرگ، كه در نهايت به نام ARPANET شناخته شد، اينترنت را راه‌اندازي كرد. اين شبكه بزرگ، كه ابتدا به صورت اتصال كامپيوترها به يكديگر شكل گرفت و سپس به شبكه‌ي سوئيچيگ بسته‌هاي اطلاعات تبديل شد، پس از مدتي به اينترنت جهاني تبديل شد.

در سال‌هاي ابتدايي دهه 70 ميلادي، ري تاملينسون اولين ايميل را فرستاد و در سال 1973، رابرت كان و وينتون سرف پروتكل TCP را طراحي كردند كه امروزه از آن استفاده مي‌شود. برخي اين دو نفر را به عنوان پدر اينترنت امروز ميشناسند.

حاكمان اينترنت و درآمد اينترنت

با درك اين موضوع كه چه كساني در شكل‌گيري اينترنت نقش داشتند، مي‌توانيم بگوييم كه اينترنت بيشتر به عنوان يك مفهوم يا ايده است و نه يك اختراع فيزيكي. از اين رو، اختراع آن به يك شخص خاص واگذار نمي‌شود. اما اگر بپرسيد كه صاحب اينترنت كيست، مي‌توانيم بگوييم كه تعدادي از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت (ISPها) مالك بخش‌هاي اصلي زيرساخت‌هاي اينترنت هستند.

به عنوان مثال، اپراتورهاي مخابراتي مالك بخش‌هاي بزرگي از اين زيرساخت‌ها هستند. با اين حال، آنها همچنان صاحب اينترنت نيستند. هيچ دولت يا شركتي نمي‌تواند ادعا كند كه صاحب اينترنت است. در واقع، هيچكس و همه‌كس صاحب آن نيستند. چرا كه تعداد بي‌شماري از افراد در رسيدن به اينترنت نقش داشته‌اند و دارند و مي‌توانند در كيفيت و سطح دسترسي به آن تأثير بگذارند و خودشان را صاحب اينترنت مي‌دانند.

حاكمان اينترنت

صاحب داده ها كيست؟

بحث‌هاي زيادي درباره مالكيت داده‌ها در اينترنت اخيراً مطرح شده است. داده‌ها كه منابع عمده‌اي از درآمد و قدرت كنترل اينترنت هستند، مالكيت قطعي خاصي ندارند. با اين حال، مي‌توان گفت كه فرد يا شركتي كه پلتفرم توليد داده را اداره مي‌كند، احتمالاً صاحب داده‌ها به حساب مي‌آيد. اما هنوز قوانين دقيقي در اين زمينه وجود ندارد و اين موضوع به مباحث حقوقي و حقوق مالكيت فكر مي‌كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۴۸:۵۲ ] [ علي ابراهيمي ]

يكي از بهترين خدماتي كه برخي از وب سايت هاي معتبر مانند مديوم، ويرگول، bestfarsi و ... وب سايت هاي ديگر ارائه مي دهند، رپورتاژ آگهي رايگان است. قطعا مي دانيد كه بهترين سايت هاي ايران مانند ديجي كالا از روش انتشار رپورتاژ آگهي در جهت افزايش بازديد وب سايت خود، استفاده كرده اند. اما اينكه چگونه بتوانيم بهترين سايت را براي انتشار رپورتاژ آگهي رايگان، بيابيم، نياز به دانستن راه حل هاست.

ما در اين مقاله 6 فاكتور مهم در انتخاب سايت رپورتاژ آگهي رايگان، را براي شما فراهم كرده ايم. با ما همراه باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۳۱:۵۲ ] [ علي ابراهيمي ]
براي اينكه به آخرين امكانات گوشي آيفون خود دست پيدا كنيد يكي از مهم ترين كارهايي كه بايد انجام بدهيد آپديت كردن آن است. در اين مقاله ما از صفر تا صد اينكه چطور آيفون خود را به روش هاي مختلف (با استفاده از iTunes، بدون نياز به iTunes و ...) بروزرساني كنيد را به شما آموزش مي دهيم.

آپديت همه مدل‌هاي آيفون

براي استفاده از قابليت‌هاي جديد و امنيت بالاتر در گوشي‌هاي آيفون، كاربران بايد دستگاه خودشان را به آخرين نسخه سيستم عامل iOS بروزرساني كنند. اما آپديت آيفون در أنواع مدل‌ها ممكن است با چالش‌هايي روبرو شود.

براي مثال آپديت iOS 16.4 كه اخيرا منتشر شده، فقط براي آيفون 8 و دستگاه‌هاي جديدتر مثل آيفون 13، آيفون 12، آيفون 11 و... قابل استفاده است. اما آپديت iOS 15.7.4 براي آيفون‌هاي قديمي‌تر از آيفون 8 نيز منتشر شده است. بنابراين براي دريافت جديدترين نسخه iOS، بايد ابتدا از سازگاري مدل آيفون خود با آن نسخه از سيستم عامل مطمئن شويد.

قبل از آپديت آيفون اين نكات را در نظر داشته باشيد!

آپديت گوشي آيفون مي‌تواند ويژگي‌هاي جديد و بهبودهاي امنيتي را براي دستگاه شما فراهم كند. اما قبل از اين كار بايد برخي از نكات را در نظر داشته باشيد تا جلوي مشكلات احتمالي گرفته را بگيريد. 

1.از داده هاي خود بك آپ بگيريد

قبل از هر بروزرساني مطمئن شويد كه داده‌هاي مهم خود را در يك فضاي ابري يا رايانه شخصي پشتيبان‌ گيري كرده‌ايد. اين كار باعث مي‌شود كه در صورت بروز هرگونه خطا يا از دست رفتن داده‌ها، بتوانيد آنها را بازيابي كنيد.

2.شارژ كافي باتري

آپديت گوشي آيفون ممكن است زمان‌ بر باشد و مصرف باتري را افزايش دهد. بنابراين قبل از شروع بروزرساني، مطمئن شويد كه باتري گوشي شما حداقل 50 درصد شارژ دارد يا گوشي را به شارژ بزنيد.

3.فضاي خالي كافي

آپديت گوشي آيفون نياز به فضاي خالي كافي در حافظه دستگاه دارد. قبل از آپديت به تنظيمات گوشي برويد و فضاي مصرف شده و باقي‌مانده را بررسي كنيد. اگر فضاي خالي كمتر از حجم آپديت باشد، بايد برخي از فايل‌هاي گوشي خود را حذف يا منتقل كنيد.

4.اتصال به اينترنت

آپديت گوشي آيفون نياز به اتصال به اينترنت پايدار و سريع دارد. قبل از آپديت توصيه مي‌شود كه به يك شبكه واي‌ فاي مطمئن وصل شويد تا هزينه داده را كم كنيد و سرعت آپديت را بالا ببريد.

5.تاييد نسخه آپديت

قبل از دانلود هر نسخه آپديت، لازم است كه نسخه مورد نظر را تاييد كنيد. بعضي از نسخه‌هاي آپديت ممكن است با گوشي شما سازگار نباشند يا باگ‌هاي جدي داشته باشند. بهتر است قبل از آپديت، نظرات كاربران و منابع معتبر را درباره نسخه مورد نظر مطالعه كنيد و در صورت لزوم منتظر بمانيد تا نسخه جديدتري منتشر شود.

آپديت آيفون با شبكه Wi-Fi

براي آپديت آيفون با واي فاي، ابتدا بايد از داشتن اينترنت پرسرعت و قابل اعتماد مطمئن شويد. سپس به تنظيمات گوشي خود برويد و روي گزينه General كليك كنيد. در اين قسمت روي گزينه‌ي بروزرساني نرم‌افزار (Software Update) كليك كنيد و منتظر بمانيد تا دستگاه شما بررسي كند كه آيا نسخه‌ جديدي از سيستم عامل موجود است يا خير. 

اگر نسخه‌ي جديد موجود بود، روي گزينه‌ دانلود و نصب كليك كنيد. دستگاه شما ممكن است چند بار راه انداري مجدد شود تا فرآيند بروزرساني را تكميل كند. پس از اتمام بروزرساني گوشي آيفون با نسخه جديد سيستم عامل آماده استفاده خواهد بود.

آپديت iphone و ipad از طريق iTunes

براي آپديت آيفون با آي‌تونز، ابتدا بايد نرم‌افزار iTunes را روي كامپيوتر خود نصب كنيد. سپس گوشي آيفون را با استفاده از كابل USB به كامپيوتر متصل كنيد. در صفحه iTunes، روي آيكون گوشي خودتان كليك كنيد و سپس روي گزينه Check for Update كليك كنيد. 
اگر نسخه جديدي از iOS موجود باشد، مي‌توانيد روي گزينه Download and Update كليك كنيد و منتظر بمانيد تا فرآيند بروزرساني به پايان برسد. در حين به روز رساني با اين روش نبايد گوشي آيفون را از كامپيوتر جدا كنيد. در ضمن مطمئن شويد باتري گوشي كافي است. پس از پايان آپديت، دستگاه را مجدداً راه اندازي كنيد و لذت ببريد!

آپديت آيفون با اينترنت گوشي (Mobile data)

يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد بدون نياز به Wi-Fi، گوشي خود را به نسخه جديد iOS ارتقا دهيد، آپديت با اينترنت موبايل است. اما براي اين كار بايد چند نكته را رعايت كنيد. 

آپديت آيفون با روش‌هاي مختلف امكان‌پذير است.

اول اينكه در نسخه iOS 12 و قديمي‌تر، حجم آپديت بايد كمتر از 150 مگابايت باشد، در غير اين صورت گوشي شما اجازه دانلود آپديت را با اينترنت ديتا گوشي نخواهد داد. دوم اينكه باتري گوشي شما بايد حداقل 50 درصد شارژ باشد و يا به برق متصل شود. سوم اينكه شما بايد رمز اپل آيدي خودتان را داشته باشيد، زيرا ممكن است پس از بروزرساني، از شما خواسته شود. 

اگر گوشي آيفون شما سيستم عامل iOS 13 يا جديدتر دارد، مي‌توانيد بدون دردسر آيفون را بروزرساني كنيد. در اين گوشي‌ها 3 گزينه Ask If Over 200 Mb، Always allow و Always ask براي دانلود آپديت جديد با اينترنت موبايل ديده مي‌شود كه مي‌توانيد با توجه به شبكه مورد استفاده خودتان، آن را تنظيم كنيد. 

اما در گوشي‌هاي قديمي‌تر براي دانلود آپديت‌هاي جديد در آيفون تنها راهي كه وجود دارد هات‌اسپات كردن اينترنت گوشي با كامپيوتر است. با اشتراك اينترنت گوشي و اتصال آيفون به كامپيوتر، مي‌توانيد از طريق iTunes، آيفون خودتان را به‌روز‌رساني كنيد. 

آپديت نسخه بتا iOS

براي آپديت نسخه بتا iOS، ابتدا بايد عضو برنامه توسعه دهندگان اپل يا برنامه تست عمومي iOS باشيد و پروفايل نسخه بتا را از سايت اپل دانلود و نصب كنيد. 
براي آپديت اين نسخه بايد آن را به نسخه رسمي تغيير دهيد تا امكان بروزرساني وجود داشته باشد. براي اين كار به تنظيمات > General > اين نام مجاز نمي باشد and Device Managment > iOS Beta Software برويد و روي Delete Profile ضربه بزنيد. در اين مرحله از شما رمز خواسته مي‌شود. بعد از پاك كردن پروفايل امكان دريافت آپديت هاي رسمي اپل را خواهيد داشت. 

جمع بندي 

در اين بخش به بررسي آخرين آپديت آيفون پرداختيم و توضيح داديم كه چگونه اين بروزرساني مي‌تواند عملكرد، امنيت و قابليت‌هاي دستگاه را بهبود ببخشد. براي آپديت گوشي آيفون نكاتي را كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم در نظر داشته باشيد و سپس با يكي از روش هاي گفته شده آيفون خود را بروزرساني كنيد.  اميدواريم اين مطلب شما را براي بروزرساني گوشي آيفون خودتان راهنمايي كرده باشد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۴:۵۶ ] [ علي ابراهيمي ]

جويس ماده‌ اي مايع است كه در هنگام خريد ويپ آن را مشاهده مي كنيد و اجزاي تشكيل دهنده آن شامل گليسيرين گياهي و پروپيلن گليكول خواهد بود. از آن جايي كه جويس نيز داراي مقداري نيكوتين است به شما عزيزان پيشنهاد مي كنيم كه در مصرف آن زياده روي نكنيد، زيرا ممكن است اعتياد آور باشد. يكي از علل محبوبيت اين محصول مقرون به صرفه بودن آن مي باشد و شما مي توانيد به ميزان زيادي در هزينه هاي خود صرفه جويي نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۴:۴۱ ] [ علي ابراهيمي ]

كتاب استخدامي همه آن چيزي است كه براي قبول شدن در آزمون هاي استخدامي به آن نياز خواهيد داشت. هرساله آزمون استخدامي نهادهاي دولتي برگزار مي شود و داوطلبان واجد شرايط زيادي براي شركت در آن ها اقدام مي كنند. اما عده‌ زيادي نيستند كه مي توانند در اين آزمون ها موفق شده و نمره قبولي كسب نمايند. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۵۴:۱۰ ] [ علي ابراهيمي ]

استعداديابي كودكان در دنياي پيشرفته امروزي كه براي هر چيزي بايد رقابت كرد، را بايد جدي گرفت. از اين رو محققان و دانشمندان زيادي در اين باره صحبت كرده‌اند و روش‌هاي مختلفي را براي كشف هوش و استعداد كودك بيان مي‌كنند.

اما چرا تا اين حد كشف استعداد كودكان اهميت دارد؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۹:۲۶ ] [ علي ابراهيمي ]

 

ايمپلنت دندان يكي از مهمترين مواردي است كه امروزه بسياري از افراد جهت جايگزيني دندان هاي از دست رفته و بهبود زيبايي چهره خود انجام مي دهند. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۲۴:۰۶ ] [ علي ابراهيمي ]

رفتن به باشگاه بدنسازي براي داشتن هيكل ورزشكاري آرزوي بسياري از مردم است. اما اگر نتوانيد از همان ابتدا به صورت اصولي پيش برويد، احتمال آسيب ديدن بسيار بالا مي رود. شايد خريد كفش مردانه مناسب براي باشگاه بدنسازي، اولويت شما نباشد.

ولي توصيه ما اين است كه براي جلوگيري از هر گونه آسيب، كفش هاي مناسب باشگاه ورزشي را انتخاب كنيد. در اين صورت نه تنها عملكرد ورزشي خودتان را بهبود مي بخشيد، بلكه مي توانيد از آسيب ديدن خود جلوگيري كنيد. رعايت نكاتي كه در اين مقاله به آن ها اشاره مي كنيم، به شما در هنگام خريد كفش مردانه مناسب باشگاه بدنسازي كمك مي كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۵۳:۴۶ ] [ علي ابراهيمي ]

 

وقتي اسم گل مياد عطرش حس مي كنم تمام وجودم غرق عشق و حال خوب ميشه....

صبح از خواب بيدار شدم و مشغول مرتب كردن خونه بودم و تدارك شام ميديدم،اخه شب قرار بود رامين همسرم بياد،ما عقد هستيم با كلي بالا و پايين زندگي و دوري از هم بالاخره به هم رسيديم الان لحضه شماري ميكنم براي خونه خودمون بودن ،همسرم بخاطر ترافيك بيشتر با موتور رفت و آمد ميكنه .نزديكاي غروب شد و صداي موتورش شنيدم مثل هميشه با سرعت به سمت در رفتم ،وقتي ديدمش چشام برق زد 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۵۱:۱۹ ] [ علي ابراهيمي ]

سئو يا همان اس اي او (SEO) كه مخفف شده سه كلمه Search Engine Optimization مي باشد، يكي از مهمترين و پردرآمد ترين مشاغل مرتبط با كسب و كارهاي اينترنتي است. به طور خلاصه مي توان گفت SEO به معني بهينه سازي وب سايت ها براي موتورهاي جستجو مي باشد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۳:۰۲ ] [ علي ابراهيمي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب