اينترنت و سئو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 81
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 12483

در اين مطلب قصد داريم به خريد و تعمير جك پاركينگ توسط خانواده بزرگ دورژانس صحبت نماييم و نكاتي را در اين باره خاطر نشان شويم. امروزه در زندگي عموم تمامي افراد شاهد پيشرفت تكنولوژي هستيم. يكي از اين تغييرات و پيشرفت ها، خريد و تعمير جك پاركينگي مي باشد. جك هاي پاركينگي از پر استفاده ترين لوازم و قطعاتي هستند كه در انواع ساختمان هاي اداري، تجاري، مسكوني و… كاربرد دارند. براي مثال شما اگر وارد يك محيطي شويد ابتدا از درب ورودي آن مكان عبور خواهيد كرد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۴:۲۴ ] [ علي ابراهيمي ]

WormGPT نسخه اي جديد از چت بات هوش مصنوعي ChatGPT است كه با نرم افزار اصلي شركت OpenAI خيلي فاصله دارد. اين چت بات توسط يك هكر خلق شده و براي توليد بدافزار و راه اندازي حملات فيشينگ از آن استفاده ميشود. نكته عجيبي كه درباره اين چت بات وجود دارد اين است كه هيچ محدوديت يا چهارچوب اخلاقي ندارد.

براساس گزارش شركت SlashNext، توسعه‌دهنده WormGPT دسترسي به اين چت‌بات را در يك انجمن گفت‌وگوي هكري مي‌فروشد. اين شركت كه اين چت‌بات را آزمايش كرده است، مي‌گويد هكرها حالا مشغول توليد ابزارهايي شبيه به ChatGPT هستند كه براي امور خرابكارانه به‌كار مي‌روند.

به‌نظر مي‌رسد كه اين چت‌بات اولين‌بار در ماه مارس معرفي شده بود، اما در ماه گذشته ميلادي شروع به كار كرد. اين برنامه برخلاف ChatGPT يا گوگل بارد هيچ محدوديتي ندارد و پاسخ هر درخواست مخربي را مي‌دهد. براي مثال، با اين برنامه مي‌توانيد به زبان پايتون بدافزار بنويسيد و براي اجراي حملات خود راهنمايي دريافت كنيد.

WormGPT با كدام مدل هوش مصنوعي ساخته شده است؟

خالق WormGPT مي‌گويد براي ساخت اين چت‌بات از يك نسخه قديمي و متن‌باز مدل زباني بزرگ OpenAI به نام GPT-J استفاده كرده است. سپس اين مدل با داده‌هاي مربوط به خلق بدافزار آموزش داده شده تا اين برنامه حاصل شود.

توسعه‌دهنده اين چت‌بات مي‌گويد: «اين پروژه مي‌خواهد جايگزيني براي ChatGPT باشد و به شما اجازه دهد كارهاي غيرقانوني انجام دهيد و در آينده به‌راحتي دستاوردهاي خود را به‌صورت آنلاين بفروشيد. هر چيزي در رابطه با [هكرهاي] كلاه سياه كه بتوانيد فكرش را بكنيد، با WormGPT قابل انجام است و به همه اجازه مي‌دهد تا بدون ترك خانه خود بتوانند هر فعاليت خرابكارانه‌اي را كه بخواهند، انجام دهند.»

SlashNext مي‌گويد در آزمايشي كه با اين چت‌بات داشته، توانسته است يك حمله فيشينگ را شبيه‌سازي كند و نتايج كار شگفت‌انگيز بوده است. البته خوشبختانه دسترسي به WormGPT چندان ارزان نيست و براي استفاده از اين چت‌بات بايد ماهانه 60 يورو يا سالانه 550 يورو هزينه بپردازيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۰۴:۵۶ ] [ علي ابراهيمي ]

معجزه جواني با بهترين دستگاه هايفو

بهترين دستگاه هايفو كدام است و چرا استفاده از تكنولوژي هايفو تا اين حد محبوب شده؟ هايفو تراپي يكي از بروز ترين روش هاي ليفتينگ و جوانسازي پوست مي باشد. از آنجا كه اين روش يك روش غير تهاجمي محسوب مي شود، استفاده از آن هيچگونه عوارضي را در پي نخواهد داشت. به دليل اين كه دستگاه هاي زيادي با اين تكنولوژي ساخته شده‌اند، بسياري از افرادي كه قصد انجام هايفوتراپي را دارند مي خواهند بدانند كه 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۱۳:۵۸ ] [ علي ابراهيمي ]

Orphan Pages,پيدا كردن صفحات يتيم,چگونه صفحات يتيم را پيدا كنيم

خطاي صفحات يتيم يكي از چالش هايي است كه برخي وب سايت ها با آن دست و پنجه نرم مي كنند. با وجود تاكيد فراوان كارشناسان سئو بر استفاده از لينك هاي داخلي و خارجي براي بهبود سئو سايت، همچنان وب سايت هايي هستند كه با عدم رعايت اين نكته، داراي صفحات يتيم هستند و با اين كار به سئو خود لطمه مي زنند.

صفحاتي كه لينك داخلي از ديگر صفحات سايت دريافت نكرده اند، صفحات يتيم ناميده مي شوند و حتي از نظر گوگل هم براي سايت مضر هستند. احتمالا شما هم از خود مي پرسيد حالا چه بايد كرد؟ چطور اين مشكل را حل كنيم؟ اصلا چطور مي توان صفحات يتيم را شناسايي كرد؟

با مطالعه ادامه اين مطلب پاسخ همه سوالات خود درباره خطاي صفحات يتيم و نحوه رفع مشكل آن را خواهيد يافت.

منظور از صفحات يتيم (Orphan Pages) چيست؟

يكي از اقداماتي كه متخصصان بهينه سازي سايت در هنگام آموزش سئو بر آن تاكيد دارند، اين است كه مديران سايت ها با ايجاد لينك هاي داخلي و خارجي براي ارتقا رتبه سايت خود تلاش كنند. بنابراين همه ما از اهميت لينك ها در صفحات سايت آگاه هستيم. اما گاهي برخي از صفحات سايت ها بدون اينكه هيچ لينكي دريافت كنند، كاملا سرگردان در اينترنت رها مي شوند.

دسترسي به اين صفحات كه صفحات يتيم (Orphan Pages) ناميده مي شوند، بدون داشتن URL آن ها غيرممكن است. به اين معنا كه كاربران اينترنت نمي توانند از طريق جستجو به اين صفحه ها دسترسي داشته باشند و هيچ لينك داخلي براي هدايت به آن ها نيز وجود ندارد. اين موضوع سبب مي شود خزنده هاي گوگل در شناسايي صفحات يتيم، ناتوان باشند.

خزنده هاي موتور جستجو، صفحات مختلف وب را از طريق فايل نقشه سايت و همينطور به كمك لينك هاي موجود در سايت پيدا مي كنند. از همين رو هيچ شانسي براي كشف صفحات يتيم توسط گوگل وجود ندارد، زيرا هيچ لينك داخلي از ساير صفحات سايت شما ندارند.

اين تعريفي ساده از خطاي صفحات يتيم است كه به عنوان مقدمه مي تواند ما را در شناخت علت يتيم شدن يك صفحه، چگونگي رفع مشكل آن و جلوگيري از بروز اين مسئله در آينده ياري دهد.

چه چيزي باعث يتيم شدن صفحات مي شود؟

تا اينجا با معناي صفحات يتيم و ويژگي هاي آن آشنا شديم، اما سوال اساسي اين است كه اصلا چه چيزي باعث يتيم شدن صفحات مي شود؟

در واقع بايد بگوييم يتيم شدن يك صفحه ممكن است به دلايل تصادفي يا عمدي باشد و از اتفاقات مختلفي در سايت نشات بگيرد.

شايع ترين علت شكل گيري صفحات يتيم، نداشتن فرآيندهايي براي انتقال سايت است. همچنين ديگر عوامل تصادفي كه مي توانند شما را با خطاي صفحات يتيم مواجه كنند، تغييرات ناوبري سايت، طراحي و برنامه نويسي مجدد سايت است.

خزنده هايي كه صفحات را از طريق لينك ها پيدا مي كنند، قادر به كشف صفحات يتيم نيستند و اين موضوع مي تواند به سئو سايت شما ضربه بزند.

البته گاهي اوقات صفحات يتيم به طور عمدي ساخته مي شوند و براي اقداماتي مثل فرود تبليغاتي و پولي استفاده مي گردند. سئوكار يا مدير وب سايت اين امكان را دارد كه برخي صفحات را از ديد مخاطبان و موتور جستجو پنهان كند، اما آيا چنين كاري توصيه مي شود؟ خير!

در واقع موتور جستجوي گوگل Orphan Pages را به عنوان يك عامل مخرب سئو سايت معرفي مي كند و تاثير منفي آن بر بهينه سازي سايت را گوشزد كرده است. به اين دليل كه موتور جستجو به كمك لينك هاي موجود در صفحه و همچنين نقشه سايت شما، اقدام به ارزيابي تمام صفحات كرده و آن ها را رتبه بندي مي كند؛ پس اگر صفحه اي را ايجاد كرده و فراموش كنيد كه از جاي ديگري در سايت خود به آن پيوند بدهيد، رتبه مربوط به آن صفحه را از دست خواهيد داد.

چرا صفحات يتيم براي سئو مضر هستند؟

همانطور كه در بالا اشاره شد، اولين خطاي صفحات يتيم اين است كه به سختي توسط موتور جستجو ايندكس مي شوند.

خزنده هايي كه از طريق لينك ها وارد صفحات مختلف سايت شما مي شوند، براي ورود به صفحات يتيم هيچ لينكي در اختيار ندارند. زماني كه صفحه جديدي را به سايت خود اضافه مي كنيد و مطالبي را در آن نشر مي دهيد، لازم است از صفحات ديگر به آن محتوا لينك بدهيد تا از اين طريق صفحه جديد خود را به گوگل معرفي كنيد.

زماني كه هيچگونه لينك داخلي براي يك صفحه وجود ندارد، به نظر مي رسد مطالب آن صفحه اهميت كمي دارند، پس موتور جستجو زحمت كشف و ارزيابي آن ها را به خود نمي دهد چون معتقد است اگر محتواي مفيدي در يك صفحه وجود داشته باشد، قطعا در صفحات ديگر لينك مي شود.

با اين تفاسير حتما متوجه شده ايد كه صفحات يتيم براي موتور جستجو و كاربران اينترنت مانند موجودي نامرئي هستند كه راه ارتباطي با آن ها ندارند.

علاوه بر اين وجود صفحات يتيم مي تواند به تجربه كاربري سايت لطمه بزند و مطالبي كه واقعا براي كاربر مفيد هستند، را از دسترس او خارج كند. از طرف ديگر صفحه يتيم از آنجا كه به صفحات ديگر سايت متصل نيست، نرخ پرش را افزايش مي دهد.

كاربراني كه با داشتن URL صفحه وارد آن مي شوند، پس از مطالعه محتوا هيچ لينكي براي مشاهده بخش هاي ديگر همان سايت ندارند؛ بنابراين چاره اي ندارد جز اينكه صفحه را ترك كنند. درحالي كه اگر در هر يك از صفحات لينك هاي داخلي قرار داده شوند، كاربر مدام در سايت مي چرخد. به اين ترتيب مي بينيد كه صفحات يتيم در افزايش نرخ خروج و كاهش نرخ تبديل نقش دارند.

چگونه صفحات يتيم را پيدا كنيم؟

براي اينكه هرچه زودتر Orphan Pages را شناسايي كرده و براي غلبه بر خطاي صفحات يتيم اقدام كنيد، لازم است ليستي از URLهايي كه موتور جستجو قابليت خزيدن در آن ها را دارد، گردآوري كنيد. سپس اين ليست بايد با URLهايي كه كاربران سايت مشاهده مي كنند، مقايسه شود. اين كار ممكن است كمي دشوار به نظر برسد، اما نگران نباشيد؛ در زير راهنماي كامل پيدا كردن صفحات يتيم ذكر شده است:

ليست كردن crawlable links

ابزارهاي متعددي وجود دارند كه مي توانند به شما در مشاهده URLهاي قابل خزيدن (crawlable links) كمك كنند. يكي از بهترين اين ابزارها سايت Ahrefs است. شما مي توانيد با ورود به اين سايت و ايجاد حساب از امكانات Ahrefs Webmaster Tools به صورت كاملا رايگان بهره مند شويد.

براي پيدا كردن اين URLها وارد بخش حسابرسي سايت شويد و روي ايجاد پروژه جديد كليك كنيد. سپس تب منابع URL را باز كرده و بك لينك ها را به عنوان منبع URL علامت بزنيد. ادامه دستورالعمل ها را دنبال كنيد و در نهايت خزيدن را اجرا كنيد. نتايج به دست آمده از Page Explorer را ذخيره نماييد. اين سند در مراحل بعدي به كار گرفته خواهد شد.

پيدا كردن urlهاي داراي بازديد

در مرحله بعدي از برطرف كردن خطاي صفحات يتيم، بايد ليستي از URLهايي كه توسط كاربران بازديد مي شوند را جمع آوري كنيد. براي اين كار راه هاي مختلفي وجود دارد اما به عنوان يك روش آسان و سريع پيشنهاد مي كنيم از منابع داده اي كه به آن دسترسي داريد، استفاده كنيد. فايل هاي داده اي از آن جهت كه توسط سرور ثبت مي شوند دقت بيشتري دارند. بسته به نوع سرور مي توانيد به يكي از سه روش زير URLهاي داراي بازديد را پيدا كنيد:

  • دسترسي به فايل هاي گزارش آپاچي (لينوكس)
  • دسترسي به فايل هاي گزارش NGINX (لينوكس)
  • دسترسي به فايل هاي گزارش IIS (ويندوز)

پيدا كردن URLهاي داراي بازديد از طريق گوگل آناليتيكس راهي ساده تر است كه براي همه سرورها موثر خواهد بود. در اين شيوه ابتدا بايد وارد حساب Data Studio خود شويد و يك گزارش جديد ايجاد كنيد. سپس Google Analytics را به عنوان منبع داده خود علامت بزنيد و حسابي كه مي خواهيد بررسي شود را انتخاب كنيد.

ويژگي GA4 را انتخاب كرده و منبع داده را روي آن تنظيم كنيد. پس از آن بايد روي Page path كليك كرده و متريك را نيز روي Views تنظيم كنيد. با قرار دادن حالت مرتب سازي روي ترتيب نزولي و انتخاب محدوده زماني پيش از زمان نصب GA4 مي توانيد نتايج را مشاهده كنيد.

در نهايت كافي است با كليك روي Export فايل گزارش را ثبت كنيد. بعد از اينكه گزارش URLهاي داراي بازديد را دريافت كرديد مي توانيد با كمك Data Studio موارد تكراري را پاكسازي كنيد.

چگونه صفحات يتيم را تعمير كنيم؟

پس از اينكه URLهاي قابل خزيدن و URLهاي داراي بازديد را ليست كرديد، زمان آن رسيده است كه اين دو گروه را به هم متصل كنيد. براي اين كار در Google Sheets يك برگه جديد باز كرده و ۳ تب با عنوان هاي crawl، hits و cross ايجاد كنيد.

در تب اول تمام crawlable links را جايگذاري كنيد و در تب دوم نيز remaining URLs را قرار دهيد. با وارد كردن تابع زير در تب سوم كار تمام مي شود:

=UNIQUE(FILTER(hits!A:A, ISNA(MATCH (hits!A:A, crawl!A:A, 0))))

برخي از سئوكارها دچار اين اشتباه مي شوند كه لينك هاي داخلي را به تمام صفحات يتيم سايت ارجاع مي دهند، در حالي كه در ابتداي مطلب نيز گفتيم كه همه صفحات يتيم اتفاقي ايجاد نمي شوند. بنابراين دليلي ندارد صفحه يتيمي كه عمدا و براي مقاصد مختلفي طراحي شده است، را درست كنيم.

چگونه از يتيم شدن صفحات جلوگيري كنيم؟

به دليل زمان بر بودن و پيچيده بودن فرآيند رفع مشكل Orphan Pages بسياري از صاحبان وب سايت ها ترجيح مي دهند به مرور زمان اين صفحات را شناسايي و با لينك سازي داخلي براي آن ها، مشكل را رفع كنند. در ادامه چند تا از مهم ترين راه هاي جلوگيري از يتيم شدن صفحات قيد شده است:

  • صفحات يتيم با محتواي يكسان يا مشابه با صفحه ديگري بايد ادغام شوند. اين به معناي ادغام محتوا و هدايت URL يتيم به صفحه ديگر است.
  • صفحات يتيمي كه هيچ ارزشي براي بازديدكنندگان ندارند و به طور اتفاقي ايجاد شده اند، بايد حذف شوند.
  • هنگامي كه قصد مهاجرت سايت را داريد با برنامه عمل كنيد. شما مي توانيد با هدايت صفحات قديمي به نسخه هاي جديد با تغيير مسير 301 از لينك هاي شكسته و سردرگمي در وب سايت خود جلوگيري كنيد.
  • يك ساختار سايت مناسب انتخاب كنيد. ايجاد پيوند به صفحات جديد به صورت دستي احتمال خطا دارد و ممكن است برخي صفحات را از ياد ببريد. اما با كمك ساختارهاي مناسب، وردپرس به صورت خودكار بك لينك داخلي از صفحه اصلي ايجاد مي كند و هيچ صفحه اي بدون لينك باقي نمي ماند.

نتيجه گيري

صفحات يتيم مانند جزاير سرگرداني در فضاي اينترنت هستند كه به حال خود رها شده اند و هيچكس به آن ها دسترسي ندارد. اين صفحات به دليل اينكه هيچ لينك داخلي دريافت نكرده اند، براي خزنده هاي گوگل و كاربران اينترنت نمايش داده نمي شوند. اگر به سئو سايت خود اهميت مي دهيد لازم است خطاي صفحات يتيم را جدي بگيريد و براي تعمير آن ها اقدام كنيد. وجود صفحات يتيم مي تواند روند رتبه گيري و افزايش ترافيك سايت شما را دچار اخلال كند. در اين مطلب تلاش كرديم راه هاي پيدا كردن صفحات يتيم و نحوه تعمير آن ها را به شما عزيزان آموزش دهيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۳۶:۲۸ ] [ علي ابراهيمي ]

آيا دستگاه ليزر الكساندرايت يا ساير دستگاه هاي ليزر مي توانند خطر سرطان را در آينده براي ما به همراه داشته باشند؟ عوارض استفاده از اين دستگاه ها چيست و آيا نوع دستگاه مي تواند در ميزان عوارض موثر باشد؟ 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۸:۵۶ ] [ علي ابراهيمي ]

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

 

اگر يك متخصص سئو باشيد يا در اين زمينه فعاليت داشته باشيد حتما اصطلاح مزرعه لينك (Link Farm) را شنيده ايد. قاعدتاً راه اصولي براي افزايش ترافيك سايت توليد محتواي با كيفيت مي باشد، اما برخي افراد همواره سعي داشته اند كه با استفاده از روش هاي نامطلوب سريع تر به نتيجه برسند. ايجاد مزرعه لينك يكي از همين روش ها است كه در اين مطلب مي خواهيم به آن بپردازيم و راجع به تاثير مزرعه لينك در سئو با شما صحبت كنيم.مزرعه لينك چيست؟

منظور از مزرعه لينك يا Link Farm مجموعه اي از سايت ها است كه به صورت شبكه اي به يكديگر لينك مي دهند تا رتبه سايت خود را بالا ببرند. در اين روش تعداد زيادي از سايت ها به صورت دستي يا با استفاده از ربات ها به يكديگر لينك مي دهند و به اين طريق لينك هاي بسيار زيادي رد و بدل مي شود. به چنين فرآيندي مزرعه لينك گفته مي شود كه شباهت فراواني به شبكه هاي وبسايت خصوصي (PBN) دارد، اما تفاوت اساسي اين دو مفهوم در اين است كه PBNها لينك را براي سايت هاي خارجي ارسال مي كنند، در حالي كه در مزرعه لينك، لينك ها بين گروه خاصي كه آن شبكه را تشكيل داده اند، مبادله مي شود.

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

مزرعه لينك از چه زماني ايجاد شد؟

قبل از اينكه درباره نقش مزرعه لينك در سئو صحبت كنيم، بياييد نگاهي به تاريخچه شكل گيري مزرعه لينك بيندازيم. در گذشته الگوريتم گوگل، سايت ها را بر اساس بك لينك هاي آن ها رتبه بندي مي كرد و بر اين عقيده بود كه وب سايت ها بايد با لينك دادن به صفحات باكيفيت و مفيد، به اشتراك گذاري محتواهاي سودمند كمك مي كنند. هدف گوگل از چنين الگوريتمي اين بود كه وب سايت هاي معتبر به سايت هاي تازه كاري كه مطالب قدرتمندي منتشر مي كردند، لينك بدهند تا آن ها را براي رتبه گيري حمايت كنند. اما اين اوضاع به دور از واقعيت و تا حدودي رويايي به نظر مي رسيد چون طولي نكشيد كه مديران سايت ها از الگوريتم گوگل سوءاستفاده كردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخي از صاحبان وب سايت ها اقدام به تبادل لينك هاي فراوان با سايت هايي كردند كه لزوما محتواي مفيدي براي ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جاي اينكه تمركز خود را بر كيفيت مطالب بگذارند، تلاش كردند با پر كردن صفحات خود از لينك هاي مختلف، الگوريتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه هاي بالا دست پيدا كنند. شكل گيري مزرعه لينك از همينجا آغاز شد و فعالان سئو به لينك سازي شبكه اي روي آورند تا بازديد بيشتري بگيرند و سريع تر رتبه سايت خود را بالا ببرند.

آيا مزرعه لينك در سئو مهم است؟

حالا كه با تاريخچه مزرعه لينك آشنا شديم، ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد كه اساساً نقش مزرعه لينك در سئو چيست؟

آيا اين روش به عنوان يك شيوه صحيح و قابل قبول توسط گوگل پذيرفته شده است؟

در پاسخ به اين سوالات بايد گفت مزرعه لينك يكي از متدهاي سئو كلاه سياه محسوب مي شود، بنابراين مسلماً از طرف موتور جستجوي گوگل تاييد نمي شود. اما در واقعيت اوضاع كمي متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوريتم هاي فوق پيشرفته و هوشمندي را به كار مي گيرد و از سال ۲۰۱۲ الگوريتم پنگوئن را براي شناسايي لينك هاي باكيفيت و بي كيفيت استفاده مي كند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت ديگر گوگل هميشه در به دام انداختن لينك هاي مصنوعي موفق عمل نمي كند. به همين دليل برخي از سئوكارها يا بازاريابان ديجيتال اقدام به لينك سازي از طريق مزرعه لينك مي كنند. اين عمل غالبا در صنايعي كه لينك سازي در آن ها به روش هاي معمولي، دشوار است، صورت مي گيرد مثل سايت هايي كه فعاليت مربوط به قمار دارند.

آنچه كه اهميت دارد و همواره توسط اساتيد آموزش سئو مطرح مي شود، اين است كه ساخت مزرعه لينك هم مثل ساير روش هاي سئو كلاه سياه، ريسك هايي را براي كسب و كار اينترنتي شما به دنبال خواهد داشت. درصورتي كه مزرعه لينك توسط گوگل تشخيص داده شود، وب سايت با جريمه گوگل مواجه خواهد شد و آسيب جدي به سئو سايت وارد مي شود.

جريمه گوگل بستگي به دامنه و بزرگي مزارع لينك دارد و ممكن است منجر به افت رتبه سايت يا حتي در مواردي حذف دائمي آن سايت شود. در نتيجه يك سئوكار موفق تلاش مي كند تا از استراتژي هاي صحيح و استاندارد كه مبتني بر كيفيت محتوا هستند، براي دريافت ترافيك اورگانيك استفاده كند.

نحوه شناسايي مزرعه لينك در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لينك در سئو توصيه مي شود زماني كه قصد داريد براي دريافت لينك از يك سايت اقدام كنيد، ابتدا مطمئن شويد كه وابسته به مزرعه لينك نيست. براي شناسايي مزارع لينك چند راه وجود دارد كه در زير ليست شده اند:

1- كيفيت كلي سايت را ارزيابي كنيد

وب سايت هايي كه وابسته به مزارع لينك هستند، معمولا محتواي باكيفيت و مفيدي ندارند و مطالب آن ها شامل متن هاي ضعيف، كپي يا ترجمه هاي بي سر و ته از سايت هاي ديگر است. طراحي قالب اين قبيل سايت ها اكثرا بدون سفارشي سازي هستند و در حالي كه دامنه و دسته هاي سايت سعي دارند شما را متقاعد كنند كه سايت هاي معتبري محسوب مي شوند، محتواي بي كيفيت خلاف آن را ثابت مي كند.

2- صفحات «درباره نويسنده» يا «درباره ما» را پيدا كنيد

وب سايت هايي كه با مزارع لينك همكاري مي كنند در بيشتر مواقع نويسندگان ناشناس يا نويسندگاني با هويت جعلي دارند. در ضمن اين نوع سايت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب مي كنند و نمي توان فهميد كه دقيقا چه كسي مديريت اين صفحه را بر عهده دارد. سايت هايي كه جزئي از مزارع لينك هستند، تمايل دارند در متن هاي خود كلمات كليدي زيادي را به طور اغراق آميزي به كار ببرند.

3- تعداد وب سايت هاي لينك شده را بررسي كنيد

ايجاد بك لينك يك تاكتيك مفيد و موثر در سئو است، اما سئوكاران هميشه به تعداد لينك هاي ايجاد شده توجه دارند؛ چرا كه وجود لينك هاي بيش از حد در يك صفحه موتور جستجو را دچار بدبيني مي كند. زماني كه لينك هاي زيادي در يك صفحه وجود دارد، ممكن است با يك مزرعه لينك مواجه باشيد. بنابراين بايد به كمك گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سايت هايي كه لينك داده شده اند را بررسي كنيد.

4- اجازه ندهيد معيارهاي سئو، شما را فريب دهند

اگرچه مزرعه لينك معمولا توسط ربات ها ساخته مي شود، اما به صورت دستي نيز قابل ايجاد است؛ بنابراين صرفا به ظاهر طراحي و قالب يك سايت اكتفا نكنيد؛ زيرا ممكن است يك وب سايت بر اساس اصول سئو طراحي شده باشد، اما به اين معنا نيست كه نمي تواند بخشي از يك مزرعه لينك باشد. ريزبين باشيد و از معيارهاي دقيق تري مثل ترافيك جستجوي ارگانيك سايت استفاده كنيد. با بررسي سابقه ترافيك ارگانيك يك سايت مي توانيد ديدگاهي درباره روند رشد سايت داشته باشيد و موارد مشكوك را كشف كنيد.

لينك سازي انبوه,مزرعه لينك,مزرعه لينك در سئو

نتيجه گيري

مزرعه لينك به عنوان يك تاكتيك سئو كلاه سياه شناخته مي شود كه با ايجاد لينك هاي زياد، ترافيك سايت شما را افزايش مي دهد. برخي از مديران سايت ها و سئوكاران اين شيوه را به كار مي گيرند، بدون اينكه به نتايج زيان بار مزرعه لينك در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوي گوگل چند سال پيش با رونمايي از الگوريتم پنگوئن اقدام به شناسايي و جريمه سايت هايي كرد كه متصل به مزارع لينك بودند. اگر قصد داريد كسب وكار اينترنتي خود را توسعه دهيد و به افزايش بازديد برسيد، توصيه مي كنيم در دوره آموزش سئو شركت كرده و روش هاي قانوني و درست را براي اين كار بياموزيد. اگرچه امكان دارد بروز نتايج سئو و بهينه سازي سايت كمي زمان بر باشد، اما راهي مطمئن و امن براي معرفي برند شما به عنوان يك كسب و كار معتبر است.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۶:۱۵ ] [ علي ابراهيمي ]

معرفي گريس صنعتي

شركت فيدار اويل قصد دارد تا شما عزيزان را با مشخصات و ويژگي هاي گريس صنعتي و همچنين كاربرد گريس نسوز در صنايع گوناگون امروزه آشنا سازد، جهت دريافت اطلاعات كافي درباره اين روانكار صنعتي تا آخر اين مقاله با ما همراه بمانيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۰۵:۵۷ ] [ علي ابراهيمي ]

ساعت مچي زنانه اصل از تقلبي

ساعت زنانه با گذر زمان، به يكي از محبوب ترين و پرطرفدارترين اكسسوري هاي زنانه تاريخ تبديل شده است. امروزه خريداران به دنبال ساعت هايي هستند كه هم زيبا و منحصر به فرد باشند و هم قابليت هاي عملكردي بالايي داشته باشند. خريد ساعت مچي زنانه در عين حال كه مي تواند بسيار لذت بخش باشد، در صورت عدم رعايت نكات مربوط به خريد اصولي ساعت مي تواند به امري چالشي بدل شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۸:۲۸ ] [ علي ابراهيمي ]

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

 

تقريباً هر صاحب وب سايت حداقل يك بار با چالش سختي كلمه كليدي روبرو شده است. در واقع، اين مفهوم به عنوان يك موضوع اساسي در محتواي آموزشي سئو در نظر گرفته مي شود و براي بازاريابان ديجيتال بسيار مهم است كه درك كاملي از آن داشته باشند.

در حوزه ديجيتال ماركتينگ، آمار اهميت زيادي دارد و همه مديران وب سايت تلاش مي كنند تا ترافيك وب سايت خود را از طريق استراتژي هاي مختلف سئو افزايش دهند.

سختي كلمات كليدي عاملي كليدي است كه مي تواند به شما در رقابت با وب سايت هاي ديگر كمك كند و مشتريان بيشتري را به فروشگاه آنلاين خود جذب كنيد.

در بخش‌هاي باقي‌مانده اين مقاله، تعريف دقيقي از دشواري كلمه كليدي ارائه مي‌كنيم، اهميت آن را بررسي مي‌كنيم و بررسي مي‌كنيم كه چرا نقش مهمي در سئو بازي مي‌كند.

منظور از سختي كلمات كليدي چيست؟

قبل از هر چيز بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه منظور از سختي كلمات چيست؟

در حقيقت سختي كلمات كليدي به فرآيند دشواري كسب رتبه سايت در نتايج جستجو اشاره دارد كه بر كلمات كليدي محتوا متمركز است. همه سايت ها در توليد محتواي خود تلاش مي كنند كلمات كليدي مرتبط با موضوع را به كار ببرند تا در نتايج مربوط به آن كلمه رتبه بهتري كسب كنند. با اين كار هنگامي كه افراد عبارتي را در گوگل جستجو مي كنند، سايت هايي كه از آن كلمه كليدي استفاده كرده اند، در نتايج جستجو نمايش داده مي شوند. رقابت در برخي از اين كلمات كليدي به دلايلي دشوار است و درصورت به كار بردن آن ها بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به رتبه هاي اول، داشت.

با اينحال واقعيت اين است كه براي دست يافتن به رتبه هاي بالاتر، با استفاده از كلمات كليدي سخت، فرصت بهتري خواهيد داشت. اگرچه سختي كلمات نتايج بلندمدت داشته و نياز به صبر و حوصله بيشتري دارد، اما شما مي توانيد با يادگيري نحوه صحيح استفاده از سختي كلمات و تركيب آن با كلمات كليدي آسان، يك استراتژي قدرتمند بسازيد كه فرصت ها و حجم جستجو را متعادل مي كند.

چرا سختي كلمات كليدي براي سئو اينقدر مهم است؟

يكي از مهم ترين اقداماتي كه مديران سايت ها براي افزايش بازديد و ترافيك سايت خود بايد انجام دهند، تحقيق كلمات كليدي است. براي نوشتن يك محتواي سئو كه توانايي بالا بردن رتبه سايت شما را داشته باشد، بايد كلمات كليدي مناسب را در جاي درست به كار ببريد. تحقيق كلمات كليدي به معناي استفاده از ابزارهاي مختلف براي پيدا كردن كلمات كليدي مرتبط با موضوع شما است. براي انجام اين كار بايد عوامل مختلفي مثل كلمات كليدي دم بلند (طولاني) و سختي كلمات كليدي را در نظر بگيريد.

اگر به خوبي مفهوم سختي كلمات (Keyword Difficulty) را درك كنيد، انتخاب كلمات كليدي براي بهينه سازي و افزايش نرخ كليك براي سايت شما، آسان تر مي شود.

به طور كلي مي توان گفت سختي كلمات كليدي بر استراتژي و برنامه ريزي سايت تاثير مي گذارد. اگر براي توليد محتوا و انتخاب كلمات كليدي تنها بر اساس حجم جستجوي بالا و ارتباط محتوايي تصميم بگيريد، رتبه گيري سايت شما امري احتمالي است چرا كه رقباي زيادي همان كلمات كليدي مشابه را انتخاب كرده اند؛ بنابراين شما به تاكتيك هاي ديگري مثل ايجاد بك لينك، توضيحات متا، سئو فني و… نيز احتياج خواهيد داشت.

با ارزيابي سختي كلمات كليدي شما مي توانيد مدت زمان رسيدن به رتبه هاي بالاتر در نتايج جستجو را تخمين بزنيد و مطابق با اين پيشبيني، منابع خود را براي ارتقاي سئو آن صفحه اختصاص دهيد. با اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت سختي كلمات كليدي از آن جهت اهميت دارد كه به صاحبان وب سايت ها اين امكان را مي دهد كه منابع و ابزارهاي پشتيباني خود را براي بهبود ترافيك سايت مديريت كنند.

5 عامل موثر بر سختي كلمات كليدي

سختي كلمه كليدي كه براي محتواي وب سايت خود انتخاب مي كنيد، تعيين مي كند كه هدف شما براي رتبه بندي يك صفحه جديد تا چه اندازه واقع بينانه است. در واقع هر بازارياب ديجيتال مي تواند بر اساس اطلاعاتي كه از سختي كلمات كليدي دارد، برنامه محتواي خود را ترسيم كرده و در به كارگيري منابع، دقيق تر عمل كند.

اصولا هرچه ميزان سختي كلمات بيشتر باشد، بايد زمان و انرژي بيشتري را براي رقابت در آن كلمه صرف كنيد. ابزارهاي متفاوتي از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند كه در تخمين ميزان سختي كلمات به شما كمك مي كنند. عواملي كه باعث مي شوند يك كلمه كليدي، به عنوان كلمه كليدي سخت شناخته شود در زير معرفي شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر كلمه كليدي شما با تعداد زيادي از رقبا مواجه هستيد كه همان كلمه را در محتواي خود به كار مي برند. براي اينكه متوجه شويد درمورد يك كلمه كليدي با چه كساني رقابت مي كنيد، مي توانيد از بررسي نتايج گوگل براي مرور و بررسي رقبا كمك بگيريد.

با اين كار به يك نماي كلي از وب سايت هايي كه رتبه خوبي در آن كلمه كسب كرده اند، خواهيد رسيد؛ همچنين قابليت مشاهده تعداد دامنه هاي ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از اين طريق وجود دارد.

با تجزيه و تحليل صفحات وب سايت هاي رقيب و بررسي ترافيك جستجوي آن ها، درمي يابيد كه يك سايت موفق، چگونه عمل مي كند تا به اين ترتيب اصلاحاتي را در سايت خود ايجاد كنيد.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نيز در اختيار شما قرار دارد و سايت هايي كه قبلا تجزيه و تحليل نكرده ايد را به شما نمايش مي دهد. از نتايج تحقيقات خود براي ايجاد استراتژي موثرتر استفاده كنيد و محتوايي كه رضايت مشتريان را جلب مي كند به آن ها ارائه دهيد.

تصوير زير برداشتي از آناليز كلمات كليدي ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختي كلمات را به صورت عدد نشان مي دهد.

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

2- كيفيت محتوا

اساسي ترين نكته در سئو اين است كه بدانيد بدون توليد محتواي باكيفيت، نمي توانيد رتبه خوبي در نتايج جستجوي گوگل به دست آوريد؛ بنابراين بايد صفحات خود را براي مخاطبان بهينه سازي كنيد و همان چيزي را كه به دنبال آن هستند، برايشان فراهم آوريد.

در اين ميان ممكن است با چندين وب سايت رقيب روبرو باشيد كه در جايگاه خوبي از نتايج جستجو قرار دارند. در اينجا تحليل رقابتي سئو مطرح مي شود و مدير يك سايت براي اينكه رقباي خود را شكست دهد، بايد اقدامات مختلفي را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد كه شما را به موفقيت مي رساند:

  • اولين مرحله شكست دادن رقباي صنعت شما است؛ يعني شركت ها و سايت هايي كه محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه مي كنند.
  • دومين مرحله قرار گرفتن در مقابل رقباي سئو است كه الزاما همكاران شما نيستند، بلكه امكان دارد سايت هاي ديگري در زمينه هاي مختلف باشند كه كلمه كليدي آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدي و آخرين مرحله جايي است كه بايد با كساني كه در حال حاضر رتبه مربوط به آن كلمه كليدي را در اختيار دارند، رقابت كنيد. در اغلب مواقع اين سه مرحله با يكديگر همپوشاني دارند.

3- هدف جستجو

براي رتبه گيري از گوگل تنها داشتن يك محتواي خوب كافي نيست، بلكه براي اينكه ترافيك سايت خود را افزايش دهيد، لازم است محتواي شما با هدف جستجوي مخاطب همخواني داشته باشد. اگر مي خواهيد احتمال كليك كردن كاربران روي سايت شما بيشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سايت شما فورا از آن خارج نشوند، بايد اهداف آن ها از سرچ كردن را بشناسيد.

گاهي اوقات فرد مطلبي را جستجو مي كند تا درباره آن اطلاعات و محتواي آموزشي دريافت كند. به عنوان مثال ممكن است با جستجوي يادگيري سئو و بهينه سازي سايت به دنبال دريافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنين گاهي جستجوي كاربران با هدف خريد يك محصول يا خدمت صورت مي گيرد و در آخر امكان دارد افراد پيش از خريد كردن، نام يك محصول را جستجو كنند تا در مورد آن تحقيقاتي به عمل آورند.

براي تشخيص اينكه كلمه كليدي شما جزو كدام نوع محسوب مي شود، كافي است كلمه را در نوار جستجوي گوگل وارد كنيد و به نتايج نشان داده شده نگاهي بيندازيد.

شايد اكثر سايت هاي روي صفحه، صفحات محصول باشند يا اينكه پست هاي منبع و اطلاعات عمومي را تشكيل دهند. در اين مرحله نيز بايد به سختي كلمات كليدي توجه داشته باشيد چرا كه اگر در خصوص يك كلمه كليدي اطلاعات اشتباهي ارائه دهيد، رتبه بندي سايت شما دشوار خواهد شد. بنابراين هنگام توليد محتوا مطمئن شويد كه متن صفحه شما با هدف كلمه كليدي ارتباط دارد.

نتايج جستجو كلمه كليدي “ميز و صندلي اداري” نشان مي دهد كه بيشتر كاربراني كه اين كلمه كليدي را جستجو مي كنند، به دنبال قيمت و مشاهده مدل هاي مختلف اين محصول، هستند.

سختي كلمات كليدي,كلمه كليدي اصلي,كلمه كليدي در سئو

4- بك لينك ها

يكي از عواملي كه مي تواند به عنوان عامل سختي كلمات معرفي شود بك لينك ها هستند. همه ما مي دانيم كه الگوريتم هاي گوگل امروزه دچار تغيير و تحولات بسياري شده و بر خلاف گذشته تاكيد زيادي بر كيفيت بك لينك ها دارد. اما خوب است بدانيد كه اگر رقباي شما براي يك كلمه كليدي خاص بك لينك هاي قوي داشته باشند، اوضاع براي شما سخت تر شده و بايد تلاش خود را چند برابر كنيد تا بتوانيد از آن ها سبقت بگيريد.

با اينحال هنوز هم مي توانيد با ايجاد يك استراتژي ساخت بك لينك، براي ارتقاي رتبه سايت خود اميدوار باشيد.

5- اعتبار دامنه

دامنه جديد در ابتدا براي رتبه بندي كلمات كليدي چندان خوب عمل نمي كند و ايجاد اعتباري كه بتواند بر SERPها غلبه كرده و رتبه سايت شما را ارتقا دهد، كمي زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طريق بر سختي كلمات كليدي تاثير مي گذارد:

  • وب سايت شما: هرچقدر سايت شما به لحاظ زمان راه اندازي، نوپا و جديدتر باشد، جلب اعتماد موتورهاي جستجو و رقابت با سايت هاي باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سايت هاي رقيب: اگر قدرت رقباي شما در يك كلمه كليدي بيشتر باشد و در زمينه آن كلمه تثبيت شده باشند، شكست دادن و گرفتن جاي آن ها سخت تر است.

براي محاسبه اعتبار دامنه سايت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده كنيد. با يك ارزيابي كلي مي توانيد برنامه ريزي بهتري براي به كارگيري استراتژي هاي سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشيد.

نحوه انتخاب كلمه كليدي

نتيجه گيري

كلمات كليدي از جمله فاكتورهاي مهمي هستند كه گوگل براي رتبه بندي سايت ها در نظر مي گيرد؛ به همين دليل رقابت بر سر كلمات كليدي از گذشته تا كنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب كلمات كليدي مناسب در بهينه سازي سايت مطرح بوده است. يكي از سوالاتي كه همه مديران سايت ها با آن مواجه مي شوند، اين است كه چطور كلمه كليدي خوب براي يك محتوا را تشخيص دهند.

براي انجام اين كار لازم است بازارياب ديجيتال يا مدير يك وب سايت به خوبي با مفهوم سختي كلمات كليدي آشنا باشد. منظور از اين مفهوم دشواري در رقابت بر سر يك كلمه كليدي است. به اين معنا كه با انتخاب برخي از كلمات كليدي به دلايل مختلفي مثل اعتبار دامنه سايت هاي رقيب، هدف جستجو، بك لينك هاي قوي رقبا و مواردي از اين قبيل رتبه گيري سايت شما با سختي زيادي مواجه مي شود. درصورتي كه به خوبي سختي كلمات كليدي را درك كنيد مي توانيد با تجزيه و تحليل رقبا، زمان و منابع لازم براي رقابت با آن ها را تخمين بزنيد.

 

 

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

 

تقريباً هر صاحب وب سايت حداقل يك بار با چالش سختي كلمه كليدي روبرو شده است. در واقع، اين مفهوم به عنوان يك موضوع اساسي در محتواي آموزشي سئو در نظر گرفته مي شود و براي بازاريابان ديجيتال بسيار مهم است كه درك كاملي از آن داشته باشند.

در حوزه ديجيتال ماركتينگ، آمار اهميت زيادي دارد و همه مديران وب سايت تلاش مي كنند تا ترافيك وب سايت خود را از طريق استراتژي هاي مختلف سئو افزايش دهند.

سختي كلمات كليدي عاملي كليدي است كه مي تواند به شما در رقابت با وب سايت هاي ديگر كمك كند و مشتريان بيشتري را به فروشگاه آنلاين خود جذب كنيد.

در بخش‌هاي باقي‌مانده اين مقاله، تعريف دقيقي از دشواري كلمه كليدي ارائه مي‌كنيم، اهميت آن را بررسي مي‌كنيم و بررسي مي‌كنيم كه چرا نقش مهمي در سئو بازي مي‌كند.

منظور از سختي كلمات كليدي چيست؟

قبل از هر چيز بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه منظور از سختي كلمات چيست؟

در حقيقت سختي كلمات كليدي به فرآيند دشواري كسب رتبه سايت در نتايج جستجو اشاره دارد كه بر كلمات كليدي محتوا متمركز است. همه سايت ها در توليد محتواي خود تلاش مي كنند كلمات كليدي مرتبط با موضوع را به كار ببرند تا در نتايج مربوط به آن كلمه رتبه بهتري كسب كنند. با اين كار هنگامي كه افراد عبارتي را در گوگل جستجو مي كنند، سايت هايي كه از آن كلمه كليدي استفاده كرده اند، در نتايج جستجو نمايش داده مي شوند. رقابت در برخي از اين كلمات كليدي به دلايلي دشوار است و درصورت به كار بردن آن ها بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به رتبه هاي اول، داشت.

با اينحال واقعيت اين است كه براي دست يافتن به رتبه هاي بالاتر، با استفاده از كلمات كليدي سخت، فرصت بهتري خواهيد داشت. اگرچه سختي كلمات نتايج بلندمدت داشته و نياز به صبر و حوصله بيشتري دارد، اما شما مي توانيد با يادگيري نحوه صحيح استفاده از سختي كلمات و تركيب آن با كلمات كليدي آسان، يك استراتژي قدرتمند بسازيد كه فرصت ها و حجم جستجو را متعادل مي كند.

چرا سختي كلمات كليدي براي سئو اينقدر مهم است؟

يكي از مهم ترين اقداماتي كه مديران سايت ها براي افزايش بازديد و ترافيك سايت خود بايد انجام دهند، تحقيق كلمات كليدي است. براي نوشتن يك محتواي سئو كه توانايي بالا بردن رتبه سايت شما را داشته باشد، بايد كلمات كليدي مناسب را در جاي درست به كار ببريد. تحقيق كلمات كليدي به معناي استفاده از ابزارهاي مختلف براي پيدا كردن كلمات كليدي مرتبط با موضوع شما است. براي انجام اين كار بايد عوامل مختلفي مثل كلمات كليدي دم بلند (طولاني) و سختي كلمات كليدي را در نظر بگيريد.

اگر به خوبي مفهوم سختي كلمات (Keyword Difficulty) را درك كنيد، انتخاب كلمات كليدي براي بهينه سازي و افزايش نرخ كليك براي سايت شما، آسان تر مي شود.

به طور كلي مي توان گفت سختي كلمات كليدي بر استراتژي و برنامه ريزي سايت تاثير مي گذارد. اگر براي توليد محتوا و انتخاب كلمات كليدي تنها بر اساس حجم جستجوي بالا و ارتباط محتوايي تصميم بگيريد، رتبه گيري سايت شما امري احتمالي است چرا كه رقباي زيادي همان كلمات كليدي مشابه را انتخاب كرده اند؛ بنابراين شما به تاكتيك هاي ديگري مثل ايجاد بك لينك، توضيحات متا، سئو فني و… نيز احتياج خواهيد داشت.

با ارزيابي سختي كلمات كليدي شما مي توانيد مدت زمان رسيدن به رتبه هاي بالاتر در نتايج جستجو را تخمين بزنيد و مطابق با اين پيشبيني، منابع خود را براي ارتقاي سئو آن صفحه اختصاص دهيد. با اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت سختي كلمات كليدي از آن جهت اهميت دارد كه به صاحبان وب سايت ها اين امكان را مي دهد كه منابع و ابزارهاي پشتيباني خود را براي بهبود ترافيك سايت مديريت كنند.

5 عامل موثر بر سختي كلمات كليدي

سختي كلمه كليدي كه براي محتواي وب سايت خود انتخاب مي كنيد، تعيين مي كند كه هدف شما براي رتبه بندي يك صفحه جديد تا چه اندازه واقع بينانه است. در واقع هر بازارياب ديجيتال مي تواند بر اساس اطلاعاتي كه از سختي كلمات كليدي دارد، برنامه محتواي خود را ترسيم كرده و در به كارگيري منابع، دقيق تر عمل كند.

اصولا هرچه ميزان سختي كلمات بيشتر باشد، بايد زمان و انرژي بيشتري را براي رقابت در آن كلمه صرف كنيد. ابزارهاي متفاوتي از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند كه در تخمين ميزان سختي كلمات به شما كمك مي كنند. عواملي كه باعث مي شوند يك كلمه كليدي، به عنوان كلمه كليدي سخت شناخته شود در زير معرفي شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر كلمه كليدي شما با تعداد زيادي از رقبا مواجه هستيد كه همان كلمه را در محتواي خود به كار مي برند. براي اينكه متوجه شويد درمورد يك كلمه كليدي با چه كساني رقابت مي كنيد، مي توانيد از بررسي نتايج گوگل براي مرور و بررسي رقبا كمك بگيريد.

با اين كار به يك نماي كلي از وب سايت هايي كه رتبه خوبي در آن كلمه كسب كرده اند، خواهيد رسيد؛ همچنين قابليت مشاهده تعداد دامنه هاي ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از اين طريق وجود دارد.

با تجزيه و تحليل صفحات وب سايت هاي رقيب و بررسي ترافيك جستجوي آن ها، درمي يابيد كه يك سايت موفق، چگونه عمل مي كند تا به اين ترتيب اصلاحاتي را در سايت خود ايجاد كنيد.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نيز در اختيار شما قرار دارد و سايت هايي كه قبلا تجزيه و تحليل نكرده ايد را به شما نمايش مي دهد. از نتايج تحقيقات خود براي ايجاد استراتژي موثرتر استفاده كنيد و محتوايي كه رضايت مشتريان را جلب مي كند به آن ها ارائه دهيد.

تصوير زير برداشتي از آناليز كلمات كليدي ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختي كلمات را به صورت عدد نشان مي دهد.

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

2- كيفيت محتوا

اساسي ترين نكته در سئو اين است كه بدانيد بدون توليد محتواي باكيفيت، نمي توانيد رتبه خوبي در نتايج جستجوي گوگل به دست آوريد؛ بنابراين بايد صفحات خود را براي مخاطبان بهينه سازي كنيد و همان چيزي را كه به دنبال آن هستند، برايشان فراهم آوريد.

در اين ميان ممكن است با چندين وب سايت رقيب روبرو باشيد كه در جايگاه خوبي از نتايج جستجو قرار دارند. در اينجا تحليل رقابتي سئو مطرح مي شود و مدير يك سايت براي اينكه رقباي خود را شكست دهد، بايد اقدامات مختلفي را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد كه شما را به موفقيت مي رساند:

  • اولين مرحله شكست دادن رقباي صنعت شما است؛ يعني شركت ها و سايت هايي كه محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه مي كنند.
  • دومين مرحله قرار گرفتن در مقابل رقباي سئو است كه الزاما همكاران شما نيستند، بلكه امكان دارد سايت هاي ديگري در زمينه هاي مختلف باشند كه كلمه كليدي آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدي و آخرين مرحله جايي است كه بايد با كساني كه در حال حاضر رتبه مربوط به آن كلمه كليدي را در اختيار دارند، رقابت كنيد. در اغلب مواقع اين سه مرحله با يكديگر همپوشاني دارند.

3- هدف جستجو

براي رتبه گيري از گوگل تنها داشتن يك محتواي خوب كافي نيست، بلكه براي اينكه ترافيك سايت خود را افزايش دهيد، لازم است محتواي شما با هدف جستجوي مخاطب همخواني داشته باشد. اگر مي خواهيد احتمال كليك كردن كاربران روي سايت شما بيشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سايت شما فورا از آن خارج نشوند، بايد اهداف آن ها از سرچ كردن را بشناسيد.

گاهي اوقات فرد مطلبي را جستجو مي كند تا درباره آن اطلاعات و محتواي آموزشي دريافت كند. به عنوان مثال ممكن است با جستجوي يادگيري سئو و بهينه سازي سايت به دنبال دريافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنين گاهي جستجوي كاربران با هدف خريد يك محصول يا خدمت صورت مي گيرد و در آخر امكان دارد افراد پيش از خريد كردن، نام يك محصول را جستجو كنند تا در مورد آن تحقيقاتي به عمل آورند.

براي تشخيص اينكه كلمه كليدي شما جزو كدام نوع محسوب مي شود، كافي است كلمه را در نوار جستجوي گوگل وارد كنيد و به نتايج نشان داده شده نگاهي بيندازيد.

شايد اكثر سايت هاي روي صفحه، صفحات محصول باشند يا اينكه پست هاي منبع و اطلاعات عمومي را تشكيل دهند. در اين مرحله نيز بايد به سختي كلمات كليدي توجه داشته باشيد چرا كه اگر در خصوص يك كلمه كليدي اطلاعات اشتباهي ارائه دهيد، رتبه بندي سايت شما دشوار خواهد شد. بنابراين هنگام توليد محتوا مطمئن شويد كه متن صفحه شما با هدف كلمه كليدي ارتباط دارد.

نتايج جستجو كلمه كليدي “ميز و صندلي اداري” نشان مي دهد كه بيشتر كاربراني كه اين كلمه كليدي را جستجو مي كنند، به دنبال قيمت و مشاهده مدل هاي مختلف اين محصول، هستند.

سختي كلمات كليدي,كلمه كليدي اصلي,كلمه كليدي در سئو

4- بك لينك ها

يكي از عواملي كه مي تواند به عنوان عامل سختي كلمات معرفي شود بك لينك ها هستند. همه ما مي دانيم كه الگوريتم هاي گوگل امروزه دچار تغيير و تحولات بسياري شده و بر خلاف گذشته تاكيد زيادي بر كيفيت بك لينك ها دارد. اما خوب است بدانيد كه اگر رقباي شما براي يك كلمه كليدي خاص بك لينك هاي قوي داشته باشند، اوضاع براي شما سخت تر شده و بايد تلاش خود را چند برابر كنيد تا بتوانيد از آن ها سبقت بگيريد.

با اينحال هنوز هم مي توانيد با ايجاد يك استراتژي ساخت بك لينك، براي ارتقاي رتبه سايت خود اميدوار باشيد.

5- اعتبار دامنه

دامنه جديد در ابتدا براي رتبه بندي كلمات كليدي چندان خوب عمل نمي كند و ايجاد اعتباري كه بتواند بر SERPها غلبه كرده و رتبه سايت شما را ارتقا دهد، كمي زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طريق بر سختي كلمات كليدي تاثير مي گذارد:

  • وب سايت شما: هرچقدر سايت شما به لحاظ زمان راه اندازي، نوپا و جديدتر باشد، جلب اعتماد موتورهاي جستجو و رقابت با سايت هاي باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سايت هاي رقيب: اگر قدرت رقباي شما در يك كلمه كليدي بيشتر باشد و در زمينه آن كلمه تثبيت شده باشند، شكست دادن و گرفتن جاي آن ها سخت تر است.

براي محاسبه اعتبار دامنه سايت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده كنيد. با يك ارزيابي كلي مي توانيد برنامه ريزي بهتري براي به كارگيري استراتژي هاي سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشيد.

نحوه انتخاب كلمه كليدي

نتيجه گيري

كلمات كليدي از جمله فاكتورهاي مهمي هستند كه گوگل براي رتبه بندي سايت ها در نظر مي گيرد؛ به همين دليل رقابت بر سر كلمات كليدي از گذشته تا كنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب كلمات كليدي مناسب در بهينه سازي سايت مطرح بوده است. يكي از سوالاتي كه همه مديران سايت ها با آن مواجه مي شوند، اين است كه چطور كلمه كليدي خوب براي يك محتوا را تشخيص دهند.

براي انجام اين كار لازم است بازارياب ديجيتال يا مدير يك وب سايت به خوبي با مفهوم سختي كلمات كليدي آشنا باشد. منظور از اين مفهوم دشواري در رقابت بر سر يك كلمه كليدي است. به اين معنا كه با انتخاب برخي از كلمات كليدي به دلايل مختلفي مثل اعتبار دامنه سايت هاي رقيب، هدف جستجو، بك لينك هاي قوي رقبا و مواردي از اين قبيل رتبه گيري سايت شما با سختي زيادي مواجه مي شود. درصورتي كه به خوبي سختي كلمات كليدي را درك كنيد مي توانيد با تجزيه و تحليل رقبا، زمان و منابع لازم براي رقابت با آن ها را تخمين بزنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۸:۱۲ ] [ علي ابراهيمي ]

آيا بايد لپ‌تاپ خود را دائماً به برق وصل كنيد؟

اطمينان از اينكه لپ تاپ شما كاملا شارژ شده و آماده استفاده است، زماني كه به عملكرد فوري آن نياز داريد بسيار مهم است. با اين وجود، توجه به اين نكته مهم است كه شارژ مكرر و طولاني مدت باتري لپ تاپ، به طور بالقوه مي تواند طول عمر آن را كاهش دهد. براي بهينه‌سازي استفاده و افزايش طول عمر باتري لپ‌تاپ، آشنايي با روش‌هاي مناسب شارژ ضروري است. در اين مقاله دستورالعمل هايي را در مورد روش مناسب براي شارژ لپ تاپ به شما ارائه مي دهيم.

لپ تاپ هاي مدرن به دليل قابليت هاي بيشتر و راحتي استفاده، براي بسياري از كاربران به عنوان دستگاه كاري اصلي خدمت مي كنند. براي استفاده بهتر از لپ تاپ، بسياري از كاربران اين دستگاه را به برق متصل مي كنند و در حالتي كه باتري آن شارژ شده است، به صورت مداوم به برق وصل مي گردد. اما آيا اين روش استفاده از لپ تاپ، باعث كاهش عمر باتري است؟

 

باتري ها مواد مصرفي هستند. فقط به اين دليل كه باتري تلفن يا لپ‌تاپ شما ممكن است سال‌ها دوام بياورد قبل از اينكه نياز به تعويض آن داشته باشيد، اين واقعيت را تغيير نمي‌دهد كه هرگز قرار نبود براي هميشه دوام بياورد.

 

اگرچه انجام كارهايي براي افزايش عمر باتري خوب است و ما نكات زيادي براي افزايش عمر باتري لپ تاپ ويندوزي يا مك بوك شما داريم اما ما همه را تشويق مي كنيم كه فقط از لپ تاپ خود همانطور كه مي خواهند استفاده كنند.

 

علاوه بر اين، فناوري باتري (و سخت‌افزار لپ‌تاپ كه باتري را مديريت مي‌كند) در طول سال‌ها بسيار بهبود يافته است. اجازه ندهيد تجربه بد ده يا پانزده سال پيش با باتري لپ‌تاپ، نحوه استفاده شما از لپ‌تاپ امروزي را تغيير دهد.

 

ما مي دانيم كه لپ تاپ هايي كه در دهه 2000 استفاده مي كرديم، بدون توجه به كاري كه انجام مي داديم، عمر باتري بسيار بدي داشتند، اما لپ تاپ هاي امروزي با طول عمر بيشتر، بسيار بخشنده تر هستند. اين احتمال وجود دارد كه لپ تاپ خود را قبل از اينكه سلامت باتري آنقدر كاهش يابد كه مشكلي محسوس باشد، تعويض كنيد.

 

اما، با تشويق ما به استفاده از لپ تاپ خود و لذت بردن از آن، بياييد به مواردي كه نيازي به نگراني در مورد آنها نيست، مواردي كه بايد به آنها توجه كنيد و چند نكته ساده نگاه كنيم.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, استفاده بهينه از لپ تاپ

براي اينكه باتري لپ تاپ به طور بهينه كار كند بايد به درستي مديريت شود

 

عملكرد باتري در لپ تاپ

باتري در لپ تاپ، منبع تغذيه اصلي براي دستگاه در حالتي است كه به برق وصل نيست. باتري ليتيوم يون كه بيشتر لپ تاپ ها از آن استفاده مي كنند، داراي ظرفيت بالايي است و قادر به ارائه توان براي چندين ساعت كار متوالي است. براي اينكه باتري به طور بهينه كار كند، بايد به درستي مديريت شود. در اين راستا، سيستم عامل لپ تاپ به صورت خودكار، ميزان شارژ باتري را كنترل مي كند و در صورت نياز، فرآيند شارژ باتري را آغاز مي كند.

 

نگران شارژ بيش از حد باتري لپ تاپ خود نباشيد

يك افسانه قديمي وجود دارد كه مي‌گويد مي‌توانيد باتري لپتاپ خود را با شارژ بيش از حد، آسيب بزنيد. در واقع، اين راهي براي كاهش طول عمر باتري شما نيست. البته راه‌هاي زيادي براي كوتاه كردن عمر باتري وجود دارد، مثل گذاشتن لپ تاپ در داخل خودرو در روز‌هاي گرم، اما شارژ بيش از حد تنها يكي از آنها نيست.

 

حتي در لپتاپ‌هاي قديمي، معمولاً محافظت داخلي براي جلوگيري از شارژ بيش از حد و آسيب‌هاي احتمالي به باتري وجود دارد، اما اين محافظت نمي‌تواند همه انرژي بيش از حد را مهار كند. البته ممكن است با استفاده از شارژر ارزان يا آسيب‌ديده به لپتاپ، باتري خود را خراب كنيد، اما اين نمي‌تواند باتري شما را به يك بمب آتش‌نشاني ليتيوم يوني تبديل كند. در واقع، با اتصال به شارژر اصلي يا جايگزين با كيفيت بالا، مي‌توانيد باتري خود را به خوبي شارژ كنيد بدون اينكه به آن آسيب بزنيد.

 

وقتي باتري لپتاپ شما 100% شارژ مي‌شود، شارژ به طور خودكار متوقف مي‌شود و تا زماني كه سطح باتري به زير 100% نرسد، شارژ مجدد انجام نمي‌شود. اين الگويي از تخليه كمي باتري و سپس شارژ مجدد آن را به مرور زمان خراب نمي‌كند، اما ممكن است به طور كلي عمر باتري را كاهش دهد. با اين حال، اين الگو به باتري آسيب نمي‌رساند و آن را بيش از حد شارژ نمي‌كند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, ويژگي‌ شارژ هوشمند لپ تاپ

ويژگي‌هاي شارژ هوشمند براي محافظت از باتري لپ‌تاپ 

 

از ويژگي هاي شارژ هوشمند لپ تاپ استفاده كنيد

بسياري از لپ‌تاپ‌هاي مدرن از ويژگي‌هاي شارژ هوشمند پشتيباني مي‌كنند كه براي محافظت از باتري لپ‌تاپ و افزايش عمر آن طراحي شده‌اند.

 

مك بوك ها قابليتي به نام Battery Health Management دارند كه شباهت زيادي به ويژگي Optimized Charging در آيفون ها دارد. هنگامي كه اين ويژگي فعال است، الگوهاي استفاده روزانه شما را ياد مي گيرد و منتظر مي ماند تا باتري كاملاً شارژ شود تا زماني كه معمولاً آن را از شارژر برداريد. اگر مك بوك خود را هر شب وصل كنيد تا شارژ شود و سپس آن را از شارژر برداريد تا به سر كار يا كلاس برويد، خوب كار مي كند.

 

لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 11 داراي قابليتي به نام Smart Charging هستند (يك ويژگي مجزا از حالت Windows Battery Saver) كه كمي متفاوت عمل مي‌كند. به جاي اينكه سعي كنيد زمان شارژ را بهينه كنيد تا فقط قبل از نياز باتري لپ تاپ خود را تا 100 درصد شارژ كنيد، Smart Charging از شارژ شدن 100 درصدي باتري لپ تاپ شما جلوگيري مي كند تا به افزايش عمر باتري در طول زمان كمك كند. شارژ هوشمند به صورت دستگاه به دستگاه توسط سازندگان لپ‌تاپ اجرا مي‌شود، بنابراين صفحه پشتيباني و اسناد مدل خاص خود را براي دستورالعمل‌ها جستجو كنيد.

 

علاوه بر اين، بسياري از شركت‌هاي توليد كننده لپ‌تاپ مانند HP، Dell و ASUS، ابزارهاي مديريت باتري مخصوص خود را دارند كه به شما اجازه مي‌دهند تنظيمات مشابه مديريت باتري را با استفاده از نرم‌افزار ويندوز يا با استفاده از تنظيمات بايوس پيكربندي كنيد. برخي از اين ابزارها با شارژ هوشمند كار مي‌كنند و برخي ديگر اين ويژگي را از پيش دارا مي‌باشند. با استفاده از اين تنظيمات، مي‌توانيد به سخت‌افزار لپ‌تاپ خود دستور دهيد كه باتري را از 80% گذشته، صرف نظر از مدت زماني كه روي شارژر است، شارژ نكند.

 

اگر مي توانيد براي جلوگيري از گرما، باتري را خارج كنيد

اگر تاكنون متوجه موضوعي در نظرات ما در مورد عمر باتري شده ايد، دو تهديد واضح براي طول عمر باتري وجود دارد: شارژ بيش از حد و گرماي بيش از حد (كه مي توانند دست به دست هم بدهند).

 

در حال حاضر، لپ‌تاپ‌هاي با باتري قابل جدا شدن به طور فزاينده‌اي نادر مي‌شوند، زيرا شركت‌ها لپ‌تاپ‌هايي با طراحي باريك‌تر توليد مي‌كنند. با اين حال، اگر لپ‌تاپي با باتري قابل جابجايي داريد، وقتي آن را به عنوان جايگزين رايانه روميزي استفاده مي‌كنيد، ارزش آن را دارد كه باتري را از داخل لپ‌تاپ خارج كرده و آن را با خود ببريد. در هنگامي كه به‌طور واقعي در يك كافي‌شاپ يا در جلسات با مشتريان هستيد، باتري را داخل لپ‌تاپ قرار داده و آن را همراه خود ببريد، اما در خانه، بهتر است باتري را جدا كنيد.

 

اگر لپ‌تاپ شما باتري قابل جداشدن ندارد، همچنان مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و با شارژ كردن آن بر روي پايه فن لپ‌تاپ، تلاش خود را براي خنك نگه داشتن آن انجام دهيد تا گرما را بهتر دفع كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا لپ‌تاپ خود را در حداكثر كارايي نگه داريد و همچنين به سلامتي گردن و كمرتان نيز كمك مي‌كند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, افزايش عمر باتري لپ تاپ

جداكردن باتري بهترين راهكار براي افزايش عمر باتري لپ تاپ

 

چرخه هاي تخليه مي تواند به "كاليبره كردن" باتري كمك كند

در بسياري از لپ‌تاپ‌ها، قرار دادن آن‌ها در يك چرخه شارژ كامل گاه به گاه، مي‌تواند به كاليبره كردن باتري كمك كند. اين كار باعث مي‌شود كه لپ‌تاپ دقيقاً بداند چقدر شارژ باقي مانده است و به شما تخمين دقيقي از وضعيت باتري را نشان مي‌دهد. به عبارت ديگر، اگر باتري شما به درستي كاليبره نشده باشد، سيستم عامل ممكن است فكر كند كه باتري شما 20 درصد شارژ دارد، در حالي كه واقعاً شارژ باقي‌مانده صفر است و لپ‌تاپ شما بدون هشدار زياد، خاموش مي‌شود.

 

با اجازه دادن به باتري لپ تاپ براي تخليه (تقريبا) كامل و سپس شارژ مجدد، مدار باتري مي تواند ميزان انرژي باقيمانده را ياد بگيرد. اين فرآيند كاليبراسيون طول عمر باتري را بهبود نمي‌بخشد يا باعث نمي‌شود انرژي بيشتري در خود نگه دارد، فقط اطمينان مي‌دهد كه رايانه تخمين دقيقي به شما ارائه مي‌دهد. اما اين يكي از دلايلي است كه نمي خواهيد لپ تاپ خود را هميشه به برق متصل كنيد. جدا كردن آن از برق و استفاده از آن بر روي باتري ممكن است تخمين هاي نادرست عمر باتري را نشان دهد و قبل از اينكه انتظارش را داشته باشيد از بين برود.

 

آيا بايد لپ تاپ خود را هميشه به برق متصل نگه دارم؟

در اين مرحله، شايد به اين فكر كنيد كه بايد با لپ‌تاپ خود چه كاري انجام دهيد؟ آيا بايد آن را دائم به برق وصل كنيد، فقط براي شارژ وصل كنيد يا تركيبي از اين دو را با توجه به درصد باتري و شرايط ديگر را اعمال كنيد؟

 

متأسفانه، راهنمايي دقيقي در اين مورد وجود ندارد. بسياري از توليدكنندگان لپ‌تاپ به سادگي به اين موضوع پاسخ نمي‌دهند. به عنوان مثال، اپل در گذشته توصيه مي‌كرد كه مك‌بوك‌ها را هميشه به برق وصل نكنيد، اما در حال حاضر اين توصيه در صفحه مشاوره باتري آن‌ها وجود ندارد. در نهايت، بهتر است با توجه به نوع و مدل لپ‌تاپ خود و شرايط استفاده، به بهترين روش براي شارژ كردن باتري آن تصميم بگيريد.

 

به طور كلي، توصيه اين است كه باتري خود را تا حد امكان كمتر شارژ كنيد. اين توصيه از نظر فني دقيق است اما در دنياي واقعي كمي غير عملي است.

 

متوجه خواهيد شد كه ساير توليدكنندگان يا از بحث در مورد اين حقيقت ناخوشايند كه طول عمر باتري لپ تاپ محدود است صرف نظر مي كنند يا توصيه هاي مشابهي در مورد بهترين حالت (اما نه چندان كاربردي) ارائه مي دهند. به عنوان مثال، Dell توصيه مي كند كه لپ تاپ خود را پس از اتمام شارژ آن را از برق بكشيد و فقط زماني آن را شارژ كنيد كه باتري به زير 50 درصد برسد.

 

توصيه ما به شما، با توجه به انتظارات واقع بينانه در مورد آنچه كه مردم واقعاً در شرايط واقعي تحمل مي كنند و انجام مي دهند، اين است كه لپ تاپ خود را به همان اندازه كه براي نحوه استفاده از لپ تاپ خود عملي است شارژ كنيد.

 

به عنوان مثال، اگر از لپ‌تاپ خود فقط هنگام كار خارج از خانه استفاده مي‌كنيد (و در غير اين صورت از رايانه روميزي خود استفاده مي‌كنيد)، منطقي است كه لپ‌تاپ را حدود 70 تا 80 درصد شارژ كنيد و سپس آن را به طور كامل خاموش كنيد. 

 

اگر از لپ تاپ خود هر روز استفاده مي كنيد، منطقي است كه روزانه آن را شارژ كنيد تا مطمئن شويد كه براي روز بعد آماده است. هميشه مي‌توانيد پس از مدت زماني كه براي شارژ كامل طول مي‌كشد، آن را از شارژر خارج كنيد يا از يك دوشاخه هوشمند براي شارژ كردن آن براي X دقيقه قبل از خاموش كردن آن در روز استفاده كنيد. اما باز هم، براي تاكيد بر يك نكته از ابتداي مقاله: باتري‌هاي لپ‌تاپ نسبت به يك دهه قبل، بهتر هستند.

 

در نهايت، اگر به ندرت لپ‌تاپ را از شارژر خارج مي‌كنيد يا از آن خارج از خانه استفاده مي‌كنيد، احتمالاً ارزش آن را ندارد كه روي روال‌هاي شارژ دقيق و استراتژي‌هاي بهينه‌سازي باتري تاكيد كنيد. اگر لپ‌تاپ مخصوص بازي داريد كه آنقدر انرژي مصرف مي‌كند كه براي لذت بردن از آن تقريباً نياز داريد آن را به برق متصل نگه داريد، هيچ منطقي در مورد سلامت باتري در طول سال‌ها بازي وجود ندارد.

 

لپ‌تاپ شما همچنان به كار خود ادامه مي‌دهد، حتي اگر باتري كاملاً خراب باشد. در آن مرحله، هيچ تفاوتي با رايانه روميزي كه براي كار به برق نياز دارد نخواهد داشت و اگر سال‌ها از آن استفاده مي‌كنيد، اگر باتري در حالت مطلوب نباشد، اهميتي ندارد.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, خالي كردن كامل شارژ لپ تاپ

به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و اجازه دهيد تا خالي شود

 

راهكارهاي افزايش عمر باتري لپ تاپ در حالت استفاده مداوم از برق

بهترين راهكار براي افزايش عمر باتري لپ تاپ، جدا كردن باتري از دستگاه است. با اين كار، امكان دارد كه باتري دستگاه در حالت استفاده مداوم از برق، تحت تاثير حرارت قرار نگيرد و عمر آن افزايش يابد. اگر نمي توانيد باتري را جدا كنيد، مي توانيد از تنظيمات مديريت باتري لپ تاپ استفاده كنيد تا باتري در حالت شارژر بهينه شود.

 

همچنين، مي توانيد به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و به آن اجازه دهيد تا خالي شود و سپس مجدداً شارژ كنيد. اين كار، باعث مي شود كه باتري دوباره بهينه شود و قابليت ارائه توان بيشتري را داشته باشد.

 

همچنين، مي توانيد از نرم افزارهاي مديريت باتري استفاده كنيد تا باتري بهينه شود. اين نرم افزارها مي توانند به صورت خودكار، ميزان شارژ باتري را كنترل كنند و در صورت نياز، فرآيند شارژ باتري را آغاز كنند.

 

نتيجه 

به طور خلاصه، استفاده مداوم از لپ تاپ متصل به برق، مي تواند باعث كاهش عمر باتري شود. براي افزايش عمر باتري لپ تاپ، بهتر است كه باتري را از دستگاه جدا كنيد و در صورت نياز از نرم افزارهاي مديريت باتري استفاده كنيد. همچنين، اگر نمي توانيد باتري را جدا كنيد، مي توانيد از تنظيمات مديريت باتري لپ تاپ استفاده كنيد تا باتري در حالت شارژر بهينه شود. همچنين، مي توانيد به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و به آن اجازه دهيد تا خالي شود و سپس مجدداً شارژ كنيد. اين كار، باعث مي شود كه باتري دوباره بهينه شود و قابليت ارائه توان بيشتري را داشته باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۰:۰۶ ] [ علي ابراهيمي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب