اينترنت و سئو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 69
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 12471

آموزس ساخت بك لينك,آموزش بك لينك سازي,آموزش لينك سازي

لينك سازي طبيعي يكي از اركان اصلي بهينه سازي سايت به شما مي روند. در هر كسي در سئو سايت خود به آن نياز پيدا خواهد كرد. اهميت لينك هاي ارزشمند در SEO بر هيچكس پوشيده نيست. با اين حال آنچه بيشتر مورد بحث مي باشد اين است كه چگونه لينك هاي ورودي را به شكلي صحيح ايجاد كنيم.

همه ي سئوكاران حرفه اي موافق هستند كه راه هاي طبيعي جذب لينك خيلي بيشتر از يكي دوتاست. بنابراين بهتر است تا از روش هاي خلاقانه براي ايجاد لينك هاي ارزشمند استفاده كنيد.

لينك سازي طبيعي چيست؟

لينك سازي طبيعي به روندي گفته مي شود كه خودتان در توليد كردن آن ها دخالتي داشته باشيد؛ مثل استفاده از روش هاي پست مهمان، ابزار outreach و خريداري لينك ها. Natural Link Building (لينك سازي طبيعي)، اين موضوع را بيان مي كند كه شما بايد به شكلي فعاليت داشته باشيد تا صاحبان وب سايت هاي ديگر اصرار به لينك دادن به وب سايت شما داشته باشند.

⭐️ نكته مهم: ما به شما پيشنهاد مي كنيم تا استراتژي لينك سازي را با يكديگر تركيب كرده و آن ها را بر روي لينك هاي موجود بر وب سايت خود اعمال كنيد تا به يك روش كلي برسيد.

جذب لينك از سايت هاي معتبر

اگر لينك سازي راهي براي توسعه يافتن باشد، آيا تنها بايد منتظر ماند تا لينك ها به سمت سايت شما سرازير شوند؟ متاسفانه پاسخ منفي است.

در دوره هاي آموزش سئو مي آموزيم كه چندين راه مختلف وجود دارد كه بايد انجام دهيد تا سايت شما جايگاه بالاتري پيدا كند. اين عمل نيازمند تلاش جدي براي به وقوع پيوستن مي باشد. كليد اصلي براي انجام اين كار توليد محتواي ارزشمند و افزايش مراحل بازاريابي سايت خود به چندين مرحله مي باشد.

اگر برند شما شناخته شده نباشد، احتمال لينك دادن به شما كاهش پيدا مي كند. شما بايد وب سايت، محتوا و برند خودتان را بيشتر در معرض ديده شدن قرار بدهيد. خوشبختانه هر كدام از روش هاي زير بر اساس بودجه و پهناي باند شما تغيير پيدا مي كند.

در ادامه 12 مثال براي بهبود لينك سازي را مورد بررسي قرار خواهيم داد:

  1. بازاريابي محتوا

هر استراتژي لينك سازي بيان مي كند كه توليد محتواي ارزشمند بهترين راه براي ايجاد لينك هاي ارزشمند است در روش قديمي لينك سازي، شما بايد سايت ها را به سمت لينك دادن به شما در عوض پست مهمان يا لايك، ترغيب مي كرديد. اما در لينك سازي طبيعي به اين صورت نيست.

توليد محتواي هميشه سبز برگ برنده شما براي جذب لينك از سمت سايت هاي معتبر است. مخصوصا اگر مراحل سئو توليد محتوا سايت خود را به خوبي انجام بدهيد. هنگامي كه محتواي شما در اكثر مواقع در صدر SERP قرار داشته باشد و به عنوان يك محتواي با ارزش شناخته بشود، در آن زمان احتمال انتخاب سايت شما براي لينك دادن افزايش پيدا خواهد كرد.

بازاريابي محتوا به صورت فعالانه ميزان ديده شدن وب سايت شما را افزايش مي دهد.

حالا وقتشه!   اينو بخون: روش هاي معرفي برند – تبليغات شبكه هاي اجتماعيپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

  1. شبكه هاي اجتماعي

حساب كاربري شما در شبكه هاي اجتماعي مثل توييتر، فيسبوك و لينكدين، چندين فرصت مناسب براي جذب لينك را به وجود مي آورد.

به عنوان مثال، توييتر دو زمينه را براي شما به وجود مي آورد؛ Web و Bio. اين ها ممكن است براي اعتبار سايت شما كاري انجام ندهند اما باعث مي شوند تا ترافيك سايت افزايش پيدا كنند. لينكدين هم به همين صورت سه لينك در حساب كاربري به شما مي دهد. حتي مي توانيد ويدئو و محتواي خود را نيز اضافه كنيد. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي باعث مي شود تا كاربران بيشتري با محتواي شما آشنا شوند.

  1. لينك هاي Editirial

لينك Editorial به لينكي گفته مي شود كه به صورت طبيعي به دست مي آيد و بر اثر محتوا و بازاريابي قدرتمند شكل مي گيرد. بهترين راه براي جذب اين گونه لينك ها ارائه كردن محتواهايي است كه در مورد رويدادهاي تازه و علايق جديد باشند. علت اين كار اين است كه سايت هاي معتبر مثل Forbes و Entrepreneur، ترجيح مي دهند تا به محتواي تازه و با ارزش رجوع كنند.

شما مي توانيد از ابزارهاي زير براي كسب اطلاعات جديد درباره علايق كاربران استفاده كنيد:

Google Trends

Bing Trending Topics

Twitter Trending Topics

Google News Stories

آموزس ساخت بك لينك,آموزش بك لينك سازي,آموزش لينك سازي

  1. صفحات منبع

صفحات منبع در واقع صفحاتي هستند كه داراي محتوا هميشه سبز مي باشند. اين صفحات در واقع منابع با ارزش مثل PDF، ويدئو، راهنما، ابزار و مصاحبه ها كه كمك كننده بسياري از كاربران است را فهرست مي كنند. اين يك جعبه ابزار براي مخاطب هدفتان مي باشد.

بسياري از سايت ها منابع خود را به تعداد پست هاي خاص محدود مي كنند و ممكن است از نظر سئو سايت دچار مشكل شوند. در حالي كه مي شود تعداد بيشتر صفحه منبع قدرتمند ايجاد كرد تا انگيزه سايت هاي ديگر براي لينك دادن افزايش پيدا كند. چراكه از وب سايت شما متوجه خواهند شد كه كاربرشان همه مطالبي كه نياز دارد را در يك مرحله دريافت خواهد كرد.

Resource Pages يا صفحات منبع، براي هدف قرار دادن عبارات كليدي نيز عالي هستند. كاربراني كه به دنبال يك پاسخ براي پرسش خود و يا يك راهنما براي حل يك مشكل مي گردند، مي توانند از اين صفحات اطلاعات مفيدي را كسب كنند.

  1. سايت Quora

Quora.com يك سايت پرسش و پاسخ است. در اين سايت كاربران دانش و اطلاعات خود را به اشتراك مي گذارند و براي پرسش هاي خود پاسخ هاي مناسبي را پيدا مي كنند. Quora بيشتر از 200,000 بازديدكننده در ماه دارد.

كليد اصلي براي جذب لينك در Quora، تمركز بر روي ارائه محتواي ارزشمند است. بسيار از افراد از اين سايت براي لينك سازياستفاده مي كنند؛ لذا اگر به سادگي لينك خود را ارائه دهيد، بقيه كاربران متوجه آن خواهند شد.

سوالات مربوط به حرفه خود را پيدا كرده و به آن ها به درستي پاسخ دهيد. تجربه و تخصص خود را پيشنهاد كنيد. اين پيشنهاد بايد به صورتي باشد كه به يك منبع ارزشمند لينك دهد. اگر پاسخي كه داده ايد براي يك كاربر كامل و با ارزش باشد، ممكن است كه به بازيد از سايت شما و لينك دادن به آن، اشتياق پيدا كند.

  1. HARO

Help a Reporter) HARO) سايتي است كه خبرنگاران و ناشران، اطلاعات و نظرات منبع را به دست مي آورند تا از آن ها در مقاله هاي خود استفاده كنند. وقتي در HARO ثبت نام مي كنيد، روزانه ايميل هايي دريافت مي كنيد كه اين ايميل ها موقعيت هاي پاسخ دهي به خبرنگاران را به شما يادآور مي شود.

اگر شما اطلاعات با ارزشي را ارائه دهيد، خبرنگاران به عنوان يك منبع به شما رجوع خواهند كرد. در اين سايت هدف ارائه محتواي ارزشمند است؛ اگر خبرنگاري متوجه شود كه قصد شما تنها لينك سازي براي سئو سايت مي باشد، بعيد است كه با شما ارتباطي برقرار كنند.

شما مي توانيد به صورت رايگان وارد سايت HARO شده و به پرس و جوهاي مطرح شده پاسخ دهيد تا شانس خود براي جذب لينك طبيعي را افزايش دهيد.

  1. ابزارهاي وب سايت

در اين روش مشابه با صفحات منبع عمل خواهيم كرد. شما مي توانيد يك ابزار با ارزش درست كرده و در وب سايت خود قرار دهيد. حال چنانچه اين ابزار در نوع خود بهترين باشد، بقيه صاحبان وب سايت آن را ارزشمند محسوب كرده و از آن استفاده خواهند كرد.

مثال هايي از ابزارهاي كاربردي:

  • Free SEO audit tools
  • Budget calculators
  • Formulas
  • Blog topic generators
  • Meta title counter tools

به ابزاري فكر كنيد كه براي مخاطبين مفيد باشد؛ ترجيحا ابزاري را انتخاب كنيد كه در حال حاضر وجود نداشته باشد. سپس مي توانيد از يك توسعه دهنده بخواهيد تا اين ابزار را براي وب سايت شما بسازد.

  1. Ebooks

آموزش لينك سازي سئو,استراتژي لينك بيلدينگ,استراتژي لينك سازي

امروزه اكثر مردم بيشتر از دستگاه هاي الكترونيكي استفاده مي كنند. به همين جهت فرصت مراجعه به كتاب هاي چاپي را ندارند. شما مي توانيد از اين فرصت بهره ببريد. اگر يك نويسنده فوق العاده در تيم خود داريد، نوشتن يك Ebook (كتاب الكترونيكي) براي لينك سازي طبيعي، بسيار با ارزش خواهد بود. ebook مي ‌تواند يك محتوا معتبر باشد كه شما را در حوزه كاريتان متمايز مي‌كند.

  1. Reddit

سايت Reddit تنها براي اين نام مجاز نمي باشد نيست. بسياري از كاربران به اين سايت به عنوان يك منبع خبري نگاه مي كنند تا براي پرسش هاي خود پاسخ هاي صحيح به دست آورده و دانش خود را به اشتراك بگذارند.

اين يعني كه يك فرصت مناسب براي شما وجود دارد تا با پاسخ دادن به آن ها براي خود اعتبار ايجاد كنيد. پيشنهاد مي كنيم كه براي خود يك حساب كاربري ايجاد كرده و فعاليت لينك سازي طبيعي خود را شروع كنيد.

  1. Ego Bait Content

محتواي Ego bait بر اساس ضرب المثل “I scratch your back, you scratch mine” شكل گرفته است (به اين معني كه من هواي تو را دارم؛ تو هم هواي من را داشته باش). در اين نوع محتوا بايد به معرفي يك يا چند متخصص برجسته كسب و كار اينترنتي بپردازيد و او را تمجديد و تشويق كنيد. سپس به احتمال زياد حداقل يكي از اين متخصصين براي تشكر، به شما لينك خواهد داد.

  1. Networking

بسياري از افراد Networking را با بازاريابي شبكه اي اشتباه مي گيرند. نتوركينگ در واقع به معناي برقراري ارتباطي سالم و مفيد با كاربران خود است. با ايجاد كردن ارتباط قوي با افراد حوزه كاري خود، مي توانيد فرصت هاي ارزشمندي را براي همكاري به وجود بياوريد. اگر مردم از شما خوششان بيايد، طبيعتا محتوا سايت شما را پخش خواهند كرد.

اگر  شما محتوايشان را در سايت خود قرار دهيد و يا به آن ها لينك بدهيد، ممكن است همين كارها را براي شما انجام دهند. به ياد داشته باشيد تمامي موارد ذكر شده را بايد با دلايل منطقي و درست انجام دهيد. در صورتي كه هدف شما تنها سودآوري براي برندتان باشد، مخاطبين متوجه شده و در نهايت نتيجه مثبتي نخواهيد گرفت.

  1. Video Marketing

Video Marketing يا بازاريابي ويدئويي براي سئو سايت اهميت بالايي دارد. امروزه نيز در كلاس هاي آموزش سئو به اين موضوع توجه بيشتري مي شود. با گذشت زمان، سئو ويدئو در بين سئوكاران محبوب تر شده و محتواي ويدئويي براي كاربران قابل قبول تر. با اين حال همه افراد زمان و بودجه لازم براي توليد ويدئوهاي مخصوص خودشان را ندارند.

شما مي توانيد محتواي ويدئويي خود را در YouTube به اشتراك گذاشته و افراد را براي بازديد از وب سايت خود ترغيب كنيد. جذب لينك ارزشمند و افزايش ترافيك سايت از ويژگي هاي اصلي اين روش است. به عنوان مثال، اگر ديديد سايتي از ويدئو شما در محتواي خود به عنوان يك منبع استفاد كرده است، مي توانيد درخواست بدهيد تا به شما لينك بدهند.

درنتيجه پيشنهاد مي كنيم تا روش هاي ذكر شده را با استراتژِي خود تركيب كنيد تا همه جوانب در نظر گرفته شود. سپس مي ‌توانيد لينك‌ ها را از چند منبع مختلف جذب كرده و شانس خود به دست آوردن محتواي ارزشمند را افزايش دهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۵:۴۲ ] [ علي ابراهيمي ]

آموزش بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي,آموزش بهينه سازي سايت,آموزش سئو

آيا شبكه هاي اجتماعي تاثيري بر روي سئو سايت شما دارند؟ آيا توييت، اشتراك گذاري و لايك هاي يك صفحه واقعا باعث مي شوند يك صفحه در نتايج موتور جستجو، قدرت بگيرد؟

تحقيقاتي زيادي در اين زمينه انجام شده است. مانند مطالعه انجام شده توسط HootSuite كه بيان كرده است يك همبستگي بين اشتراك گذاري هاي شبكه هاي اجتماعي و رتبه بندي بالاتر وجود دارد. شايد شما خودتان هم متوجه اين موضوع شده باشيد: محتوايي كه رتبه بندي خوبي در گوگل دريافت مي كند معمولا اشتراك گذاري ها، توييت هاي مجدد و لايك هاي زيادي دارد.

بيشتر متخصص ها با اين موضوع موافق هستند، اما رتبه بندي سايت به صورت مستقيم، تحت تاثير سيگنال هاي اجتماعي قرار ندارند (و يكي از متخصص هاي سابق گوگل با نام Matt Cutts هم چند سال پيش همين نظر را در اين زمينه مطرح كرده بود).

Google+ كه زماني نشان گذاري اميد بخش Authorship را در خودش داشت، به زودي فعاليتش قطع خواهد شد. پس چه اتفاقي در حال رخداد است؟ چرا پست هايي كه اشتراك زيادي به دست مي آورند معمول پست هايي هستند كه رتبه بندي بالاتري هم به دست مي آورند؟

ارتباط شبكه هاي اجتماعي و سئو سايت

در حالي كه اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي ممكن است با رتبه بندي بالاتر همبستگي داشته باشد، اما اين بدين معني نيست كه اشتراك گذاري در رسانه هاي اجتماعي باعث رتبه بندي بهتر مي شود. اين نكته مهمي است كه بايد در اكثر كلاس هاي آموزش سئو بيان شود.

يك محتواي شما ممكن است هزاران دفعه بر روي توييتر اشتراك گذاشته شود بدون اين كه حتي در نتايج موتور جستجوي گوگل، نمايش داده شود.

به جاي آن، وقتي شبكه اجتماعي باعث تقويت رتبه بندي مي شود، در واقع اين شرايط ايجاد مي شود:

  • محتوايي كه زياد اشتراك گذاري شود، زياد ديده مي شود.
  • محتوايي كه بيشتر ديده شود احتمالا از وبسايت هاي ديگر هم لينك به دست مي آورد.
  • اين بك لينك هاي اضافي باعث مي شوند كه رتبه بندي بهتري ايجاد شود.
  • اين رتبه بندي بهبود يافته باعث مي شود كه فعاليت شبكه هاي اجتماعي نيز بيشتر شود.

همانطور كه AJ Kohn مي گويد: “در واقع اين خود فعاليت هاي رسانه هاي اجتماعي نيستند كه اهميت دارند، بلكه چيزي كه در نتيجه اين فعاليت ها ايجاد مي شود مهم است”.

⭐️ نكته مهم: همچنين متخصصين بهينه سازي سايت در كلاس هاي آموزش سئو خود مي گويند كه: “ما نبايد نگران اين باشيم كه آيا لينك هاي ايجاد شده در بستر شبكه هاي اجتماعي هم ارزش لينك هاي به دست آمده از وب سايت هاي با كيفيت و معتبر هستند يا خير. به جاي آن، ما بايد به مزاياي رسانه هاي اجتماعي دقت كنيم كه باعث مي شود كه سيگنال هاي رتبه بندي كه موتورهاي جستجو نسبت به آن اهميت مي دهند، تقويت شود.”

در مقالات آموزش سئو كه در رابطه با Social Media هستند، به بررسي موضوعاتي مانند كسب لينك، هم نشري، هم رخدادي، اعتبار برند و CTR پرداخته است. اگر شما هم مي خواهيد به صورت دقيقتر تاثير شبكه هاي اجتماعي بر روي سئو را درك كنيد، بهتر است اين مقاله را مطالعه كنيد.

آموزش بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي,آموزش بهينه سازي سايت,آموزش سئو

در هر صورت، در اين مقاله من ترجيح مي دهم كه بر روي موارد خاص تمركز داشته باشم: با استفاده از شبكه هاي اجتماعي شما به چه چيزي مي رسيد؟

  1. توليد محتوا ارزشمند براي جذب لينك

در صورتي كه سايت شما محتواي بسيار كمي دارد و يا محتواي شما به صورت ضعيف و بدون جذابيت نوشته شده باشد، چرا بايد كسي بخواهد از لينك محتواي شما در سايت خودش استفاده كند؟

يكي از عوامل مقصر در اين زمينه، محتواي خود تبليغي مي باشد. صفحات استاندارد وب سايت ها كه سرويس و يا محصولات شما را تبليغ مي كنند و اين كه فقط در رابطه با شركت شما به مخاطبين اطلاعات مي دهند. اين صفحات براي سئو سايت شما اهميت زيادي دارند اما احتمالا نمي توانند موفقيت زيادي در شبكه هاي اجتماعي به دست بياورند.

به جاي توليد كردن يك جور محتوا به صورت مكرر و در وبلاگ خودتان، بايد بر روي توليد محتوايي تمركز داشته باشيد كه آموزنده تر باشد و كمتر تبليغاتي باشد. شايد بتوانيد يك مقاله آموزشي ارائه دهيد تا خواننده ها بتوانند كاري را ياد بگيرند، مي توانيد مجموعه اي از نكات آموزشي را ارائه كنيد، يك اينفوگرافيك زيبا ارائه كنيد و يا چيزي را ارائه كنيد كه افراد مايل باشند با ديگران به اشتراك بگذارند.

نيازي نيست كه شما حتما زمان زيادي براي اين كار سپري كرده و يا حتما از مطالب خاص آموزش سئو استفاده كنيد (اگرچه اگر شما زمان كافي داريد، بهتر است براي خودتان يك استراتژي بازاريابي محتوايي كامل را مشخص كنيد). شما به سادگي مي توانيد چند پست وبلاگ كاملا عمقي داشته باشيد و يا اين كه داده هاي جذاب و مفيد ارائه كنيد. در اين صورت اين فرصت را داريد كه نه تنها در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته شويد، بلكه لينك هاي مفيدي از سايت هاي قوي به دست خواهيد آورد.

  1. ايجاد لينك در شبكه اجتماعي تاثيري نخواهد داشت

اگر شما مي خواهيد به هدف سئو سايت، بر روي شبكه هاي اجتماعي لينك سازي كنيد، احتمالا كارتان موثر نخواهد بود.

بله سايت هايي مانند فيسبوك، توييتر، و لينكدين خودشان سايت هاي معتبري هستند؛ اما لينك هايي كه از اين سايت ها از حساب هاي شخصي ايجاد مي شوند، خيلي لينك هاي معتبري نيستند.

نخست، بيشتر لينك ها از حساب هاي شخصي به صورت “no-followed” هستند اين يعني آن ها نمي توانند در موتورهاي جستجو تاثيري داشته باشند.

دوم اين كه، از نقطه نظر موتورهاي جستجو، حتي در صورتي كه آن ها بتوانند باعث انتقال اعتبار شوند، بيشتر از طرف كاربران شخصي مي باشد نه سايت شبكه اجتماعي (در نتيجه اگر كاربر فرد موثري نباشد، لينك ايجاد شده تاثير زيادي نخواهد داشت).

مهمترين نكته با توجه به دوره هاي آموزش سئو اين است كه لينك هايي كه در شبكه هاي اجتماعي ايجاد مي شوند معمولا در اخباري قرار مي گيرند كه تنها چند دقيقه يا چند ساعت جذابيت و تاثير دارند؛ در نتيجه خيلي مانند لينك هاي موجود بر روي وبسايت، قابليت رويت بالايي ندارند.

به جاي تلاش براي ايجاد لينك بر روي شبكه هاي اجتماعي، شما بايد به دنبال روشي باشيد تا ديگران شما را دنبال كنند. اما منظور ما اين نيست كه فقط سعي كنيد كميت افرادي كه شما را دنبال مي كنند را افزايش دهيد.

آموزش سئو سايت,استراتژي شبكه هاي اجتماعي,بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

  1. ايجاد طرفدار واقعي در شبكه هاي اجتماعي

داشتن طرفداران گسترده در شبكه هاي اجتماعي احتمالا ضرري به شما نمي زند، اما ممكن است آن قدر كه شما انتظار داريد موثر نباشد.

به جاي تمركز تنها بر روي كميت افرادي كه شما را دنبال مي كنند، بهتر است به كيفيت طرفداران خودتان هم دقت داشته باشيد.

اگر تنها 100 نفر شما را دنبال كنند، از نظر سئو گاهي ممكن است اين 100 نفر بهتر از 10.000 نفر باشند زيرا شايد 5 فرد موثر در زمينه كاري شما در اين 100 نفر وجود داشته باشد كه به صورت منظم، محتوا منتشر مي كنند.

براي اين كه اين افراد شما را دنبال كنند، بهتر است كه:

  • به منظور ايجاد لينك آن ها را تحت فشار قرار ندهيد: شما بايد زمان بگذاريد تا يك رابطه ايجاد كنيد و بايد اين رابطه را به صورت يك شراكت در نظر بگيريد كه بيشتر به صورت يك مشاركت دو طرفه عمل مي كند.
  • محتواي آن ها را به اشتراك بگذاريد. شما نبايد بدون ارائه نظر، محتواي آن ها را ريتوييت كرده و يا اشتراك بگذاريد. بلكه بايد توييت خودتان را بنويسيد و در رابطه با كيفيت محتواي آن ها و علت اهميت آن، صحبت كنيد. اين موضوع باعث مي شود كه تاثير بيشتري بر روي فرد موثر ايجاد شود.
  • با استفاده از لينك آن ها در پست هاي مهمان بر روي وبلاگ هاي بزرگ، سعي كنيد به آن ها در كسب لينك كمك كنيد. همانطور كه Darren Rowse از ProBlogger مي گويد: “چند سال پيش، يك وبلاگ نويس كه اصلا در رابطه با او نشنيده بودم، يك مقاله براي نشريات كسب و كارهاي بزرگ نوشت كه باعث شد ترافيك بسيار زيادي براي من ايجاد شود. همين موضوع باعث شد كه توجه من به آن ها جلب شود.”

اگر شما مي خواهيد از قدرت شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد تا به صورت غير مستقيم به سئو سايت خودتان كمك  كنيد، بايد تلاش كنيد محتواي ارزشمند و جذاب ايجاد كنيد، طرفداران صحيح در رسانه هاي اجتماعي به دست بياوريد و به طرفداران خودتان كمك كنيد ( بدون اين كه انتظار خاصي از آن ها داشته باشيد.)

شما احتمالا خواهيد ديد كه به صورت طبيعي بك لينك هاي خوبي به دست مي آوريد و محتوا و سايت شما به صورت كلي، رتبه بندي بهتري را دريافت خواهد كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۵:۱۰ ] [ علي ابراهيمي ]

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ كنسول گوگل

كنسول جستجو گوگل براي تمامي كاربران گوگل مفيد مي باشد. به احتمال زياد شما مسئوليت يك وب سايت را بر عهده داريد؛ چه مي خواهد وب سايت شخصي باشد و يا متعلق به مكاني كه در آن مشغول به كار هستيد. در هر صورت٬ نياز داريد كه هميشه حواستان به عملكرد سايتتان باشد.

گوگل ابزارهاي مختلفي را براي آناليز و جمع آوري داده هاي سايت پيشنهاد كرده است. اين ابزارها براي سئو سايت اهميت زيادي دارند. شما حتما تا الان درباره ي تحليل گر گوگل و كنسول جستجوي گوگل چيزهايي شنيده ايد. اين دو٬ ابزارهايي هستند كه گوگل به صورت رايگان در اختيار همه كاربران خود قرار داده است كه آمارهاي ارزشمندي درباره ي وب سايتتان به شما ارائه مي كند.

اهميت كنسول جستجو گوگل

بررسي عملكرد سايت يكي از وظايف اصلي و ابتدايي صاحبان وب سايت ها است. كنسول جستجوي گوگل در اين زمينه كمك حال شما خواهد بود. شما مي توانيد از حساب كاربري كنسول سرچ گوگل٬ اطلاعات با ارزشي به دست بياوريد. در ادامه متوجه خواهيد شد كه كدام قسمت هاي سايتتان نياز به كار بيشتر دارند. ممكن است در بخش فني سايت به مشكل برخورده باشيد؛ مثل افزايش crawl errors كه نياز است مرتفع شوند. همچنين اين مشكل مي تواند توجه بيش از حد به يك كلمه ي كليدي خاص باشد كه در نهايت كاهش رنك سايت را به دنبال دارد.

علاوه براين اطلاعات٬ كنسول جستجوي گوگل هر زمان كه خطايي را شناسايي كرد٬ از طريق ايميل اخطارهايي را براي شما ارسال مي كند. به كمك همين اخطارها٬ بايد سريعا براي رفع مشكلات به وجود آمده اقدام كنيد.

ايجاد حساب كاربري

براي شروع آموزش كنسول جستجوي گوگل٬ ابتدا لازم است تا يك حساب كاربري براي خود ايجاد كنيد. در كنسول جستجوي گوگل٬ ابتدا بايد  بر روي گزينه ي ‘add property’٬ كه در منوي بالاي صفحه قرار دارد٬ كليك كنيد.

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ كنسول گوگل

با كليك بر روي گزينه ي ‘add property’٬ مي توانيد آدرس وب سايت دلخواه خود را وارد كنيد. دقت داشته باشيد كه حتما URL صحيح را وارد كرده باشيد؛ اگر يك وب سايت ‘https’ داريد٬ بايد آدرس را نيز با ‘https’ وارد كنيد. براي به دست آوردن اطلاعات بهتر لازم است تا اين امر را كاملا به درستي انجام دهيد.

⭐️ نكته مهم: هنگامي كه وب سايت خود را ثبت كرديد٬ لازم است اثبات كنيد كه شما صاحب اصلي اين وب سايت هستيد. براي اثبات ماليك خود٬ چندين راه وجود دارد.

براي كاربران Yoast SEO، پيشنهاد ما استفاده از روش ‘HTML tag’ مي باشد.

شما به راحتي مي توانيد اين كد را كپي كرده و به قسمت ‘Webmaster tools’ انتقال دهيد.

پس از ذخيره سازي٬ شما مي توانيد به كنسول جستجوي گوگل بازگشته و بر روي گزينه ‘Verify’  كليك كنيد تا عمليات ثبت انجام شود. اگر همه چيز به خوبي پيش رفته باشد٬ يك پيام براي شما ارسال خواهد شد كه GSC (كنسول جستجوي گوگل) از اين به بعد داده هاي مربوط به سايت شما را جمع آوري خواهد كرد.

الگوريتم سرچ گوگل,بالا بردن سايت در سرچ گوگل,سرچ كنسول گوگل

ويژگي هاي كنسول جستجو گوگل

حالا كه شما حساب كاربري خود در كنسول جستجوي گوگل را ايجاد كرده ايد٬ قدم بعدي چيست؟ اكنون زمان آن است تا برخي از داده هاي سايت خود مورد بررسي قرار بدهيد. ما برخي از گزارش ها و اطلاعات موجود را٬ در ادامه اين مقاله بررسي خواهيم كرد.

performace

در تب performace (عملكرد)٬ شما مي توانيد ببينيد كه چه صفحات و عبارات كليدي از سايت شما در رنك گوگل قرار دارند. در نسخه قديمي كنسول جستجوي گوگل٬ نهايتا مي توانستيد داده هاي مربوط به 90 روز گذشته را مشاهده كنيد. اما در نسخه جديد٬ مشاهده اطلاعات وب سايت شما در 16 ماه اخير نيز امكان پذير است. البته به خاطر داشته باشيد كه اين داده ها٬ تنها از زمان تشكيل حساب كاربري شما قابل مشاهده هستند.

اگر تب performace خود را به طور منظم چك كنيد٬ در مدت زمان بسيار كم متوجه خواهيد شد كه كدام صفحات يا عبارات كليدي سايت شما نياز به توجه و نظم دهي بيشتري دارد. حال از كجا شروع كنيم؟ در تب performace، يك ليست مشاهده مي كنيد كه  شامل جستجوها٬ صفحات٬ كشورها و دستگاه ها مي باشد. هر كدام از اين دسته ها مي توانند بر اساس clicks٬ impression (ديده شدن)٬ متوسط CTR (نرخ كليك) و متوسط موقعيت٬ دسته بندي شده باشند. در ادامه هر كدام از آن ها را جداگانه بررسي خواهيم كرد.

كنسول جستجو گوگل,گوگل سرچ كنسول,گوگل سرچ كنسول چيست

  1. Clicks

تعداد كليك ها اين را نشان مي دهد كه مردم چه ميزاني در نتايج جستجو گوگل بر روي وب سايت شما كليك كرده اند. اين عدد مي تواند نشان دهنده نحوه عملكرد عنوان و متا ديسكريپشن در وب سايت شما باشد. اگر به ميزان زيادي تعداد كليك هاي شما كاهش پيدا كند٬ ممكن است در قسمت نتايج جستجوي گوگل نمايش داده نشويد. البته مي توانيد با استفاده از نتايج ديگري كه در دسترس شما هستند٬ snippet خود را سازمان دهي كنيد.

موقعيت نتيجه جستجو مي تواند بر روي تعداد كليك ها تاثير بسزايي داشته باشد. اگر صفحه ي شما  جزء 3 نتيجه ي اول گوگل باشد٬ طبيعتا احتمال دريافت كليك براي رتبه ي اول نتايج جستجو به مراتب بيشتر از رتبه هاي دوم و سوم خواهد بود.

  1. Impressions

Impression چگونگي نمايش يك وب سايت و يا صفحه اي خاص در نتايج جستجو گوگل را بيان مي كند. به عنوان مثال در سايت Yoast، در حساب كاربري GSC (كنسول جستجو گوگل)٬ Yoast SEO يكي ار عبارات كليدي است كه اين سايت براي آن در رتبه بندي گوگل قرار گرفته است. تعداد impressions كه بعد از اين عبارت كليدي (Yoast SEO)  آمده است٬ نشان مي دهد كه اين وب سايت چه ميزان به خاطر اين كلمه كليدي در نتايج جستجوي گوگل حاضر شده است. البته هنوز نمي توانيد متوجه شويد كه اين عبارت كليدي موجب بالا آمدن كدام صفحه در نتايج گوگل شده است.

براي فهميدن اين كه كدام صفحه توسط عبارت كليدي كه وارد كرديم در رتبه بندي گوگل قرار گرفته است٬ كافي است بر روي عبارت كليدي مذكور كليك كنيم. حال اين عبارت كليدي به عنوان يك فيلتر عمل خواهد كرد.

بعد از آن شما مي بايست حركت ناوبري (Navigation) را بر روي صفحه هاي به نمايش قرار داده شده٬ عملي كنيد تا متوجه شويد كه دقيقا كدام صفحه براي كدام عبارت كليدي رتبه بندي شده است. آيا با همان صفحاتي مواجه شديد كه انتظار داشتيد براي آن عبارات كليدي رتبه بندي شوند؟ اگر اينطور نيست پس بهتر است تا صفحه ي مورد نظر خود را با عبارت كليدي دلخواه سازماندهي كرده و سعي كنيد تا محتوايي بهتر كه شامل آن عبارت كليدي باشد را توليد كنيد. همچنين از صفحات و پست هاي مرتبط لينك داخلي بگيريد٬ سرعت بارگذاري پيج را بالاتر ببريد و … .

وب كنسول گوگل

  1. Average CTR

CTR (نرخ كليك) بيان مي كند كه چند درصد از افرادي كه وب سايت شما را در جستجوي نتايج گوگل ديده اند٬ بر روي آن كليك كرده و وارد سايت شده اند. پس حتما تا الان متوجه شده ايد كه رتبه هاي بالاتر در گوگل٬ كليك هاي بيشتري نيز دريافت مي كنند.

با اين حال٬ چيزهايي وجود دارد كه شما شخصا مي توانيد با انجام آن ها نرخ كليك سايت خود را افزايش دهيد. به عنوان مثال٬ مي توانيد متا ديسكريپشن خود را بازنويسي كرده و جذابيت آن را بيش از پيش كنيد. هنگامي كه متا ديسكريپشن شما از بقيه ي رقبا پيشي بگيرد٬ طبيعتا نرخ كليك شما نيز نسبت به قبل افزايش پيدا خواهد كرد. به ياد داشته باشيد تا زماني كه شما در رتبه اول صفحات گوگل قرار گرفته نباشيد٬ نرخ كليك تاثير عمده ي خود را از دست خواهد داد. به همين جهت ابتدا بايد رتبه سايت خود را در گوگل افزايش دهيد.

  1. Average position

Average position يا متوسط موقعيت٬ آخرين گزينه در ليست است. Average position بيان مي دارد كه ميانگين رتبه ي يكي عبارت كليدي و يا يك صفحه٬ در مدت زماني كه شما تنظيم كرده ايد چقدر است. البته متوسط موقعيت هميشه نمي تواند شاخص معتبري باشد. چراكه هرچه مي گذرد٬ مردم مطالب متفاوت بيشتري را جستجو مي كنند. گوگل نيز هرچه مي گذرد بهتر متوجه مي شود كه كدام نتيجه با كدام بازديد كننده ارتباط بيشتري دارد.

Index coverage

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ كنسول گوگل

 Index coverage يك تب فني اما بسيار با ارزش در كنسول جستجو گوگل مي باشد. اين قسمت نشان مي دهد كه چه تعداد صفحه از وب سايت شما در گوگل ايندكس شده اند. همچنين خطا و اخطارهايي كه كه باعث به وجود آمدن مشكلاتي در زمينه ايندكس گوگل شده اند را نيز مي توانيد در اين قسمت مشاهده كنيد.

ما به شما پيشنهاد مي كنيم تا به شكل منظم اين قسمت را بررسي كرده تا متوجه اخطار و خطاهاي موجود كه براي سايتتان ظاهر شده اند٬ بشويد. شما مي توانيد با انجام تجزيه و تحليل هاي لازم٬ به طور دقيقتر متوجه شويد كه يك خطا دقيقا چه URL خاصي را تحت تاثير خود قرار داده است. هنگامي كه مشكل بوجود آمده را از بين برديد٬ حتما تيك «اين مشكل حل شده است» را در اين قسمت بزنيد. با اين حركت٬ گوگل URL تحت تاثير واقع شده را دوباره بررسي خواهد كرد.

چند نكته ي مهم وجود دارد كه هنگام بررسي گزارشات ايندكس خود بايد آن ها را در نظر داشته باشيد:

  • اگر در حال توليد محتواي جديد هستيد٬ تعداد صفحات ايندكس شده ي شما بايد به طور پيوسته در حال افزايش باشد. دو نكته از اين مبحث استخراج مي شود. اول اينكه اين گوگل است كه مي تواند سايت شما را ايندكس كند؛ ثانيا توليد محتواي جديد اصطلاحا سايتتان را زنده نگه مي دارد.
  • مراقب افت رنك ناگهاني در گوگل باشيد! علت اين امر ممكن است وجود مشكلات زياد در دسترسي گوگل به وب سايت شما باشد. مثلا چيزي در سايت هست كه گوگل را متوقف مي كند؛ تغييرات فايل txt يكي از آن ها است.
  • محتوا تكراري مي تواند مشكلاتي غير قابل پيش بيني در منحني سايت شما بوجود بياورد.

پيشنهاد مي كنيم كه كه حتما به طور دقيق اين مشكلات را بررسي كرده و به سرعت٬ مشكلات سايت خود را حل كنيد. همانطور كه مي دانيد٬ گوگل افرايش تعداد خطاها را نشانه ي پايين بودن كيفيت تلقي مي كند.

AMP

تب ‘AMP’ پايين تر از ‘Index coverage’ قرار دارد. AMP) Accelerated Mobile Pages) به معناي شتاب دهنده صفحات تلفن همراه مي باشد. اگر AMP را براي سايت خود تنظيم كرده باشيد٬ امكان بررسي خطاها در كنسول جستجو گوگل٬ براي شما فراهم مي شود. با وارد شدن در اين قسمت٬ مي توانيد پيج هايي كه AMP در آن ها قابل پذيرش هست را همراه با اخطارها مشاهده كنيد. در پايين اين نمودار مشكلات ليست شده اند. شما مي توانيد URL هاي تحت تاثير واقع شده را مشاهده كنيد.

 

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ كنسول گوگل

Sitemap (نقشه سايت)

نقشه سايت XML مثل يك نقشه ي راه مي باشد كه براي تمامي صفحات وب سايتتان اهميت بالايي دارد. اين چيزي است كه براي هر وب سايتي منفعت خواهد داشت. در تب نقشه سايت XML كه در كنسول جستجوي گوگل وجود دارد٬ مي توانيد به گوگل اطلاع دهيد كه در وب سايت شما٬ نقشه سايت XML كجا قرار دارد.

پيشنهاد مي شود كه URL نقشه سايت XML خود را در كنسول جستجو گوگل وارد كرده تا پيدا كردن آن توسط گوگل آسان تربشود.

google search console,آموزش google search console,ابزار سرچ كنسول گوگل

Links

در قسمت Links٬ مي توانيد ببينيد كه چه تعداد لينك از سايت هاي ديگر به وب سايت شما اشاره كرده اند. علاوه براين٬ شما مي توانيد لينك آن سايت ها٬ تعداد لينك هايي كه به وب سايت شما اشاره داشته اند و اينكه چه انكر تكست هايي بيشتر مورد استفاده قرار گرفته اند را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. اين اطلاعات بسيار مفيد هستند چراكه لينك ها در سئو سايت اهميت ويژه اي دارند.

در قسمت لينك هاي داخلي٬ مي توانيد مشاهده كنيد كه چه صفحاتي از وب سايت شما بيشترين لينك را از سايت هاي ديگر دريافت كرده اند. اين ليست  در صورتي ارزشمند است كه به طور منظم تجزيه و تحليل بر روي آن انجام شود. به دليل اينكه قطعا شما خواستار اين هستيد كه مهمترين صفحه و يا پست شما٬ بيشترين لينك داخلي را دريافت كند.

Mobile usability

تب Mobile usability يا قابليت استفاده از تلفن همراه٬ مشكلات مربوطه در زمينه ي استفاده ي كاربران تلفن همراه از سايت شما را نشان مي دهد. از زماني كه استفاده از تلفن همراه در سراسر جهان در حال افزايش مي باشد٬ پيشنهاد مي كنيم تا اين تب را به طور منظم مورد بررسي قرار بدهيد. اگر سايت شما از الگوريتم mobile friendly پيروي نكند٬ كاربران به سرعت از آن خارج خواهند شد.

Manual Actions

صاحبان وب سايت ها در تلاش اند تا در اين تب هيچ چيزي مشاهده نكنند! اگر سايت شما توسط گوگل جريمه شود٬ در اين قسمت اطلاعات بيشتري در اين مورد دريافت خواهيد كرد.

چندين حالت وجود دارد كه باعث مي شود توسط  گوگل جريمه شويد؛ كه شامل موارد زير مي شود:

  • داشتن لينك هاي غيرمتعارف و يا خريداري شده؛
  • در صورتي كه سايت شما هك شده باشد؛
  • هنگامي كه چيزي را از گوگل مخفي كرده باشيد؛
  • صفحه ي اسپم؛
  • ساختار اسپم وار.

 در زير فاكتورهايي را مشاهده مي كنيد كه در نسخه ي جديد كنسول جستجو گوگل استفاده نشده اند:

  • نمايش ظاهري سايت يا Search appearance؛
  • اهداف بين المللي؛
  • Crawl stats؛
  • مسائل امنيتي.

شما به اين مقاله قبلا راي داده ايد


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۹:۱۴ ] [ علي ابراهيمي ]

آموزش بهينه سازي داخلي,آموزش بهينه سازي داخلي سايت,آموزش سئو on page

براي تقويت سئو داخلي سايت افزونه هاي بسيار گوناگوني وجود دارد. اين در حالي است كه به برخي از آن ها كمتر از بقيه توجه مي شود؛ با اين وجود براي سئو سايت بسيار مفيد مي باشند.

اهميت سئو داخلي سايت در كسب و كارهاي اينترنتي

سئو داخلي سايت (On-page SEO)، بخش جداناپذيري از بازاريابي آنلاين است. در طول زمان، بهينه سازي داخلي سايت به صورت چندين ابزار كليدي در ديجيتال ماركتينگ تعريف شده است. اين موضوع به برندهاي مختلف كمك مي كند تا به اهداف خود در كسب و كارشان دست پيدا كنند.

اگر عملكرد ضعيفي در سئو داخلي سايت خود داشته باشيد، برند شما ممكن است در موتورهاي جستجو رتبه ي قابل قبولي را دريافت نكند. در اين صورت از رقباي خود عقب خواهيد ماند. بنابراين براي ديده شدن در اينترنت، جذب مشتري و كسب درآمد به On-page SEO نياز خواهيد داشت.

در اين مقاله ما به بررسي 5 افزونه كاربردي براي بهبود بخشيدن به سئو داخلي سايت خواهيم پرداخت. اين نكات برخي از موارد اصلي سئو وب سايت شما را تحت تاثير قرار مي دهد؛ استراتژي SEO، پيگيري رتبه سايت در گوگل و بررسي معيارهاي اصلي پيشرفت آنلاين، از قبيل اين موارد هستند.

با استفاده از روش هاي بهبود سئو داخلي سايت كه در ادامه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت، مي توانيد به ميزان قابل توجهي عملكرد و بهره وري سايت خود را در عمليات هاي بازاريابي افزايش دهيد.

حالا وقتشه!   اينو بخون: آموزش سئو براي مبتديان – بهينه سازي داخلي 1پيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۵:۲۸ ] [ علي ابراهيمي ]

تجربه كاربري (UX) تمام جنبه هاي تعامل كاربر با شركت، خدمات، محصولات و … را شامل مي شود. طراحي تجربه كاربري در اصل يك مفهوم غير ديجيتال است، اما به طور عمده در حوزه ي ديجيتال تعريف و به كار گرفته مي شود.

۱. انتظار زياد از كاربران سايت

طراحان افراد منطقي هستند و مدت زمان زيادي را با رابط هاي كاربري سر و كله مي زنند. آن ها در اين زمينه دانش شهودي زيادي دارند و خوب مي دانند در دنياي وب آيكون ها و نمادهاي مختلف چه نقشي را ايفا مي كنند. آن ها در اكثر موارد، و همچنين در مواردي كه طراحي تجربه كاربري سايت ضعيف است، به خودشان مي گويند اينكه خيلي واضح است! و دقيقا مشكل همينجاست! اين نكات براي يك طراح (به دليل اطلاعاتي كه به واسطه ي حرفه اش دارد) امري واضح به نظر مي رسد، اما براي يك كاربر عام اين طور نيست.

طراحان سايت فكر مي كنند كه:

  • كاربر از كنترل ها آگاهي دارد.
  • كاربر آيكون ها، نمادها و لوگوها را مي شناسد و مفهومش را درك مي كند.
  • كاربر تمام تمركز و حواسش را به وب سايت ما مي دهد.
  • كاربر دستورالعمل هاي سايت ما را مي خواند و …

مشكل اين جاست كه اين فروض طراحان سايت كه فرض هاي منطقي نيز به نظر مي رسند در بسياري از مواقع واقعيت ندارند. برخي از كاربران براي اولين بار آيكون ها و نمادها را مي بينند، برخي از آن ها دستورالعمل ها را ناديده مي گيرند، بسياري تصاوير را گيج كننده مي دانند و با نوشته راحت ترند و … . اين مسائل باعث مي شوند كه در بسياري از موارد فرض هاي طراحان سايت با واقعيت متفاوت باشد و در نتيجه ي آن، تجربه ي كاربري سايت مطلوب نخواهد بود.

۲. طراحي براي همه ي كاربران

“سايت را براي كاربر طراحي كن” توصيه ايي است كه هميشه مانند پتك بر سر طراحان سايت كوبيده مي شود. هميشه به طراحان سايت توصيه مي شود كه بر روي نيازهاي كاربران تمركز كنند و براي آن ها طراحي كنند. كاربر با مخاطب هدف تفاوت دارد و بسياري از كاربران سايت شما، كاربران مورد نياز شما نيستند. براي مثال گوگل را در نظر بگيريد، گوگل تمركز اصلي خود را بر روي جستجوگرها مي گذارد، كاربراني كه در گوكل به جستجو مي پردازند، اما آيا اين ها تنها كساني هستند كه از گوگل استفاده مي كنند؟ خير!

۳. استفاده نامناسب از اصطكاك در طراحي سايت

اصطكاك (Friction) مقاومتي است كه در هر مرحله از فرآيندهاي سايت شما ايجاد مي شود. اكثر طراحان اعتقاد دارند كه ايجاد اصطكاك براي كاربر بد است. 

۴. طراحي كردن سايتي كه مشتري مي خواهد

طراحي تجربه كاربري سايت به طور صحيح به شهامت زيادي نياز دارد، همچنين براي طراحي تجربه كاربري به شناسايي درست هدف نيازمنديم. حال مشكلي كه پيش مي آيد آن است كه رئيس شما، مشتري، هيئت مديره يا … چيزي را از شما مي خواهد كه مي دانيد اشتباه است و نتيجه ي مطلوبي در طراحي ندارد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۰۵:۲۸ ] [ علي ابراهيمي ]

ينك سازي خارجي و دريافت بك لينك 30 درصد سئو سايت مي باشد. با شناخت انواع محتوايي كه قابليت و توانايي جذب لينك را دارند، مي توانيد استراتژي مطلوبي براي لينك سازي خارجي سايت خود داشته باشيد.

از روزهاي اوليه توسعه اينترنت، محتوا يكي از اصلي ترين نيروهاي هدايت كننده تعامل ما، با وبسايت بوده است. بيل گيتس يك سخن معروف دارد كه مي گويد « محتوا پادشاه است » و حتي گوگل نيز به ما گفته است كه محتوا و لينك ها عامل اصلي الگوريتم هاي رتبه بندي آن ها مي باشند.

خب ما متوجه شديم كه توليد محتوا اهميت بسياري دارد. آيا مي دانيد كه چگونه با توليد محتوا مي توان به موفقيت رسيد؟

اولين گام براي توليد محتوا درك هدف اوليه محتواي ديجيتال مي باشد. براي بازارياب ها، هدف اصلي محتوا جذب لينك، بهبود كلمات كليدي و كمك به تبديل مي باشد. البته گاهي نيز يك هدف چهارم وجود دارد كه به صورت برند سازي و آگاهي، معرفي مي شود.

اما، برند سازي نيز نيازمند جذب لينك و رشد كلمات كليدي مي باشد، زيرا قابليت رويت در نتايج جستجو ابزاري براي افزايش آگاهي آنلاين نسبت به برند شما مي باشد.

اما من مي خواهم بر روي سه معيار اصلي(KPI) تمركز داشته باشم كه بازاريابان بايد در بازاريابي محتوايي خودشان در نظر داشته باشند – لينك ها، كلمات كليدي و تبديل.

توليد محتوا با هدف ساخت بك لينك

⭐️ نكته مهم: لينك هاي داخلي و خارجي يكي از فاكتورهاي اصلي الگوريتم هاي گوگل مي باشند.

لينك ها همراه با محتوا، عامل اصلي در رتبه بندي صفحات مختلف در نتايج جستجو توسط موتورهاي جستجو مي باشد و در صورتي كه شما مي خواهيد رتبه بندي قوي تري داشته باشيد، نبايد لينك ها را فراموش كنيد.

لينك ها را مي توان به صورت منفعل نيز به دست آورد، اما شما نمي توانيد صبر كنيد ديگران صفحات شما را پيدا كنند و سپس از لينك هاي شما استفاده كنند بلكه شما بايد به صورت فعال تلاش كنيد تا بتوانيد در نتايج جستجو، رقابت كنيد – شما نيازمند تبليغات راهبردي محتوايي و لينك سازي مي باشيد.

اما، همه محتواهايي كه شما ايجاد مي كنيد ارزش بك لينك را ندارند و يا براي كمپين هاي جذب لينك مناسب نيستند. تبليغات صفحات صحيح، مهم ترين روش براي رسيدن به موفقيت و درك دقيق از محتوايي با قابليت لينك سازي مي باشد كه باعث مي شود بر اساس اين درك، بتوانيد استراتژي لينك سازي توسعه دهيد.

محتوا با قابليت لينك سازي، بازه گسترده اي از مخاطبين را در صدر قيف بازاريابي در نظر مي گيرد؛ اين محتوا در واقع با در نظر داشتن افراد هدف، به منظور افزايش آگاهي توليد مي شود كه در نتيجه، اين افراد ممكن است براي اولين بار با برند شما تعامل داشته باشند. شما بايد محتوايي داشته باشيد كه تا حد امكان براي افراد زيادي قابل استفاده باشد و همين موضوع باعث مي شود كه اين محتوا لينك پذير شود – افراد از محتواهاي غير مرتبط بك لينك نمي گيرند، هر چند هم كه از طريق ايميل مكاتبه هاي قوي و خوبي داشته باشيد.

بعضي از نمونه هايي از محتواها كه قابليت لينك سازي دارند شامل اين موارد مي باشند:

  • محتواي جامع يا بنيادي
  • محتوايي با طراحي دقيق و جذابيت بصري
  • محتواي چالش بر انگيز و جذاب
  • محتواي تعاملي و درگير كننده
  • محتوايي با ارزش خبري و مطابق با گرايش هاي مختلف
  • غيره…

اين نوع از محتواها براي مخاطبين مختلف مناسب هستند و مي توانند براي كمپين هاي لينك سازي مناسب باشد.

اما نكته جالب اين است كه معمولا به سختي مي توانيد اين صفحه هايي كه ارزش لينك شدن دارند را در موتور جستجو رتبه بندي كنيد زيرا معمولا رقابت زيادي براي اين صفحات در SERP ها وجود دارد (به دليل پوشش موضوع گسترده اي كه دارند). اما در صورتي كه شما بتوانيد براي اين صفحات نتايج خوبي در رتبه بندي گوگل بدست آوريد، احتمالا مي توانيد از طريق مستنداتي كه ديگران براي پوشش موضوعات گسترده در نظر ميگيرند، لينك به دست بياوريد.

در نهايت، حتي در صورتي كه صفحات لينك پذير شما در موتورهاي جستجو رتبه بندي نشوند، اين محتواها به شما كمك مي كنند تا لينك هايي را به دست بياوريد كه موجب اعتبار و قدرت براي وبسايت و برند شما مي شود تا محتواي شما كه مبتني بر كلمات كليدي هستند نيز بتوانند رتبه بندي بهتري داشته باشند.

استفاده از محتواي مبتني بر كلمات كليدي براي افزايش قابليت رويت

لينك ها باعث مي شوند كه رتبه بندي شما افزايش پيدا كند اما محتوايي كه قابليت جذب لينك را دارد هميشه رتبه بندي خوبي پيدا نمي كند – اين محتوا براي دريافت لينك طراحي شده است نه رتبه بندي. اما، شما هميشه بايد محتواي راهبردي و مبتني بر كلمات كليدي ايجاد كنيد كه هدف آن، رتبه بندي در موتور جستجو و قابليت رويت باشد.

هدف اصلي محتواي مبتني بر كلمات كليدي رتبه بندي بهتر براي مجموعه اي از كلمات كليدي و طرح هاي مختلف مي باشد و بر خلاف محتوا با قابليت جذب لينك – كه مخاطبين گسترده اي را هدف مي گيرد – اين نوع از محتوا يك مخاطب هدف محدود تر و خاص را هدف مي گيرد.

براي يافتن اين مخاطبين، شما بايد جستجوي كلمات كليدي راهبردي و تحليل هاي زمينه اي را انجام دهيد. يافتن كلمات كليدي هدف يك فرآيند گسترده مي باشد اما شما مي توانيد با در نظر گرفتن موضوعات زير، كار را شروع كنيد:

  • كدام عبارات و كلمات به صورت مستقيم مرتبط با محصولات و سرويس هاي شما مي باشد؟
  • آيا گوگل «جستجوي مربوطه» را براي اين عبارات ارائه مي كند؟
  • كدام عبارات براي مخاطبين شما مناسب است؟ آيا تفاوتي از اين نظر بين مخاطبين وجود دارد؟
  • آيا عبارت هاي هم معني و جايگزين براي صفحه هاي فعلي وجود دارد؟
  • آيا رقباي شما از عبارات متفاوتي در سايت شان استفاده مي كنند؟
  • غيره

اين ليست يك ليست كامل نيست، اما اين سوالات مي توانند نقطه آغاز كار در جهت صحيح باشند.

مادامي كه شما كلمات كليدي هدف را شناسايي مي كنيد، شما بايد امكان استفاده از اين كلمات كليدي و محتوايي كه مي خواهيد براي آن ها ايجاد كنيد را هم از نظر رتبه بندي، در نظر بگيريد – فرصت هاي جستجوي مرتبط با هر كدام از اين كلمات كليدي به چه صورتي است؟

در حالي كه انواع عواملي وجود دارد كه مي توان آن ها را از نظر فرصت جستجو در نظر گرفت، در نهايت مهم ترين موضوعات حجم جستجو و رقابت براي كلمات كليدي مي باشد. هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، فرصت ترافيك بيشتر و رقابت كمتر به اين معني است كه احتمال اين كه شما رتبه بندي شويد، بيشتر مي باشد.

يك موضوع مهم كه بايد در رابطه با حجم جستجو در نظر داشته باشيد، اين است كه تخمين هاي ارائه شده (از ابزاري مانند SEMrush) ممكن است براي يك عبارت كمتر از حد واقعي باشد زيرا اين تخمين ها تنها حجم مربوط با همان عبارت خاص را ارائه مي كنند. اما، درصورتي كه شما يك صفحه ايجاد كنيد كه رتبه بندي خوبي براي يك عبارت داشته باشد، اين صفحه احتمالا براي تمام عبارات كليدي طولاني مرتبط با آن عبارت منفرد نيز رتبه بندي خوبي خواهد داشت كه اين موضوع باعث مي شود حجم جستجوي به دست آمده به صورت محسوسي افزايش پيدا كند.

در حالي كه به سختي مي توان براي محتواي مبتني بر كلمات كليدي لينك به دست آورد- مجدد به اين دليل كه اين محتوا بر روي مخاطبين محدود تري متمركز مي باشد – رتبه بندي صفحات شما باعث مي شود اين فرصت را داشته باشد تا با ذكر مطالبي در صفحات ديگر توليد كنندگان محتوا كه در رابطه با همان موضوع كار مي كنند، به صورت منفعل لينك به دست بياوريد. شما بايد از تمام فرصت هاي لينك سازي موجود استفاده كنيد اما اين صفحات معمولا مبتني بر تمركز دقيق بر روي مخاطبين خاص و معيار ديگر صفحات مرتبط (محتوايي با قابليت جذب لينك) در سايت شما، رتبه بندي مي شوند.

توليد محتواي تبديل كننده براي جذب ترافيك تاييد صلاحيت شده

محتوايي كه قابليت دريافت لينك دارد و محتواي متمركز بر روي كلمات كليدي با يكديگر كار مي كنند تا باعث بهبود عملكرد جستجوي ارگانيك شده و افراد بيشتري را به سايت شما جذب كند. اما، شما باز هم نيازمند صفحه هاي تبديل كننده هستيد تا بتوانيد از افزايش مخاطبين خودتان، منفعت ببريد.

محتواي تبديل كننده بازديد كننده هايي كه در انتهاي قيف بازاريابي شما قرار دارند را هدف مي گيرد و آن ها را تحريك مي كند تا يك كار خاص (ثبت نام در ايميل، تماس تلفني، خريد و غيره) را انجام دهند. ماهيت تبليغاتي اين صفحات باعث مي شود كه سايت هاي ديگر به سختي براي اين صفحات بك لينك ارائه كنند. به همين دليل، گوگل تنها اين صفحات را در جستجوهايي ارائه مي كند كه تجاري هستند و خاص محصولات و يا سرويس هاي شما مي باشند و اين صفحات معمولا، از نظر نتايج جستجو به شدت رقابتي هستند.

اما، با لينك سازي هاي مناسب به صورت داخلي شما مي توانيد رتبه بندي براي صفحه هاي تبديل كننده را با انتقال اعتبار از صفحاتي كه قابليت جذب لينك دارند، افزايش دهيد. شما ميتوانيد از لينك سازي داخلي براي هدايت بازديد كننده هاي ارگانيك از محتواي مبتني بر كلمات كليدي با رتبه بندي بالا به اين صفحات، استفاده كنيد.

محتواي تبديل كننده يكي از مهم ترين موضوعات براي موفقيت كسب و كار شما مي باشد و من به شما پيشنهاد مي كنم كه منابع مختلف را بررسي كنيد تا بتوانيد صفحه هاي تبديل كننده را ايجاد كنيد و سايت خودتان را براي اين تبديل ها، بهينه سازي كنيد.

بازاريابي جامع محتوايي براي موفقيت

انواع مختلف از محتوا اهداف مختلفي دارند و سه هدف اصلي محتواي آنلاين شامل لينك، كلمات كليدي و تبديل مي باشد. براي ايجاد كردن يك وبسايت موفق، شما بايد تمام اين اهداف را مطابق با محتواي خودتان، بررسي كنيد.

موثر ترين استراتژي هاي محتوايي اين KPI ها را با انواع مختلف از محتوايي كه با يكديگر از اين اهداف پشتيباني مي كنند در نظر مي گيرد – محتوايي كه قابليت جذب لينك دارد باعث شكل گيري اعتبار مي شود و از رتبه بندي براي محتواي مبتني بر كلمات كليدي پشتيباني مي كند. همين محتوا باعث افزايش قابليت رويت شده و بازديد كننده هاي جديد به سايت جذب مي كند و لينك هاي داخلي از اين صفحات باعث مي شود كه بازديد كننده هاي ارگانيك به صفحه هاي تبديل بروند و سپس در آن جا فرم اطلاعات را پر مي كنند تا تيم فروش با آن ها تماس بر قرار كند.

سرمايه گذاري در اين محتوا بخش اساسي موفقيت آنلاين مي باشد و زماني كه تمام صفحات شما به خوبي به صورت بخش هاي مختلف از استراتژي بازاريابي محتوايي جامع كار كنند، مي تواند اتفاق زيبايي رقم بخورد!


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۹:۴۲ ] [ علي ابراهيمي ]

سئو سايت را مي توان به چند بخش تقسيم كرد كه توليد محتوا يكتا و اثربخش يكي از مهم ترين قسمت هاي آن مي باشد.
مزاياي محتواي اصيل و منحصر به فرد به دو صورت مي باشد:
1. محتواي اصيل باعث مي شود تجربه كاربري بسيار خوبي شكل بگيرد
2. محتواي اصيل باعث مي شود كه موتورهاي جستجو مجبور نشوند كه بين صفحه هاي مختلف از سايت شما كه محتواي مشابه دارند، يك مورد را انتخاب كنند.

در هر صورت، زماني كه محتوا به صورت تصادفي و يا به عمد تكرار مي شود، موتورهاي جستجو گول نمي خورند و ممكن است كه سايت را بر همين اساس جريمه كنند و رتبه بندي اش را كاهش دهند. متاسفانه، بسياري از كسب و كار ها معمولا محتواي تكراري را منتشر مي كنند بدون اين كه آگاه باشند كه چه اشتباهي انجام مي دهند.
به همين دليل، ارزيابي سايت شما با ابزار بررسي محتواي تكراري، اهميت بسيار زيادي دارد زيرا به شما كمك مي كند تا محتواي تكراري را در وبسايت خودتان شناسايي كرده و آن ها را جايگزين كنيد.

تاثير محتواي تكراري بر سئو,تشخصي محتواي كپي در گوگل,محتواي تكراري

اين مقاله به شما كمك مي كند تا متوجه شويد محتواي تكراري چيست، و سپس گام هايي را به شما معرفي مي كنيم كه مي توانيد با استفاده از آن ها مطمئن شويد كه محتواي تكراري باعث شكل گيري مشكل در فعاليت هاي سئو شما نمي شود.

گوگل محتواي كپي شده را چطور تعريف مي كند؟

محتواي تكراري توسط گوگل به عنوان محتوايي تعريف شده است كه «در دامنه هاي مختلف وجود دارد كه يا به صورت كامل با محتواي ديگري تطابق داشته و يا به حد زيادي نسبت به آن تشابه دارد.» 
محتوايي كه مطابق با اين توصيف باشد ممكن است در صفحات مختلف در يك وبسايت و يا بين وبسايت هاي مختلف تكرار شده باشد. جاهاي رايجي كه اين محتواي تكراري ممكن است پنهان شده باشد شامل كپي هاي تكراري در صفحه هاي فرود يا پست هاي وبلاگ، و يا نواحي ديگر مانند متاهاي توضيحات باشد كه در كد هاي صفحه وبسايت تكرار مي شوند و شناسايي آن ها دشوار تر مي باشد.


محتواي تكراري ممكن است به صورت سهوي به روش هاي مختلف ايجاد شود؛ مثلا ممكن است شما خيلي ساده يك محتواي موجود را اشتباهي دوباره پست كنيد و كاري كنيد كه محتواي اين صفحه از طريق URL هاي مختلف در دسترس باشد.


زماني كه بازديد كننده ها به صفحه شما مي آيند و مي خواهند محتوايي كه شما جديدا پست كرده ايد را مطالعه كنند، متوجه مي شوند كه قبلا اين محتوا را خوانده اند و همين موضوع باعث كاهش اعتماد آن ها نسبت به سايت شده و احتمالا آن ها ديگر در آينده از محتواي شما استفاده نمي كنند. موتورهاي جستجو هم وقتي كه با صفحه هاي مختلف با محتواي مشابه يا عينا تكراري رو به رو مي شوند، گيج مي شوند و حتي گاهي با جريمه سايت و كاهش رتبه بندي اش، نسبت به آن پاسخ مي دهند.
در عين حال، سايت هايي وجود دارد كه با اهداف شوم محتواي تكراري را منتشر مي كنند، محتوا را از سايت هاي ديگري كه متعلق به آن ها نيست سرقت مي كنند و يا براي بازي دادن الگوريتم هاي موتور جستجو، به عمد محتواي تكراري را منتشر مي كنند تا در زمينه سئو به موفقيت برسند.


همچنين سناريو هايي نيز وجود دارد كه بازنويسي محتوا موجود قابل قبول است، مثلا پست هاي مهمان، محتواي هم نشري، تغييرات عمدي بر روي نسخه اصلي و موارد ديگر. اين تكنيك ها فقط بايد بر اساس اهداف درستي انجام شود كه به موتورهاي جستجو كمك كند تا درك كنند كه اين محتوا، بر اساس هدف خاصي بازنويسي شده است (كه در قسمت زير اين موارد توضيح داده شده است).

يك ابزار بررسي خودكار محتواي تكراري مي تواند خيلي سريع و راحت به شما كمك كند كه اين محتوا در كجاي وبسايت شما وجود دارد، حتي در صورتي كه در كدهاي سايت مخفي شده باشد. اين ابزار مي تواند هر URL و متاهاي توضيحاتي كه شامل محتواي تكراري هستند را نشان بدهد تا شما بتوانيد اين مشكلات را به راحتي رفع كنيد.
در حالي كه بيشتر اين محتوا بايد حذف شود و يا نسخه اصلي به عنوان جايگزين اضافه شود، چند روش ديگر نيز وجود دارد كه شايد براي شما مفيد باشد.

نحوه بررسي محتواي تكراري

1. استفاده از تگ 

تگ canonical مي تواند به موتور جستجو بگويد كه كدام URL خاص بايد به عنوان نسخه اصلي صفحه در نظر گرفته شود، ازين رو باعث مي شود هيچ ابهامي براي موتور جستجو از نظر محتواي تكراري باقي نماند.

2. استفاده از ريدايركت 301

اين روش، يك روش ساده و مطابق با ميل موتور جستجو مي باشد كه باعث مي شود وقتي لازم است صفحه تكراري حذف شود، بازديد كننده ها به URL صحيح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ هاي متا “noindex”

اين روش به سادگي به موتورهاي جستجو مي گويد كه صفحه اي را ايندكس نكند كه اين موضوع در شرايط خاص مي تواند خيلي مفيد باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

اين ابزار به شما كمك مي كند به گوگل بگوييد كه صفحه هايي كه پارامتر خاصي دارند را كراول نكند. اين روش مي تواند در صورتي مفيد باشد كه سايت شما از پارامتر هايي استفاده مي كند تا محتوايي را به كاربر ارائه كند كه بيشتر محتواي مشابهي دارند اما تغييرات فرعي در آن ايجاد شده است (مثلا تغييرات در تيتر ها، رنگ و غيره). اين ابزار باعث مي شود گوگل بداند كه شما به عمد از محتواي تكراري استفاده كرده ايد و نبايد اين صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

محتواي تكراري در سئو,محتواي كپي,محتواي كپي شده

با ارزيابي سايت به صورت فعال از نظر محتواي تكراري و رفع مشكلات، شما مي توانيد نه فقط از نظر رتبه بندي صفحه هاي سايت خودتان بهبود پيدا كنيد بلكه همچنين بايد مطمئن شويد كه بازديد كننده هاي شما هميشه به سمت محتواي مفيدي هدايت مي شوند كه باعث مي شود باز هم آن ها از محتواي شما استفاده كنند.
اميدواريم كه شما توانسته باشيد نكات مفيدي در رابطه با محتواي تكراري رسيده باشيد. حتما نظرات خودتان را با ما هم در ميان بگذاريد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۳:۵۴ ] [ علي ابراهيمي ]

سئو سايت را مي توان به چند بخش تقسيم كرد كه توليد محتوا يكتا و اثربخش يكي از مهم ترين قسمت هاي آن مي باشد.
مزاياي محتواي اصيل و منحصر به فرد به دو صورت مي باشد:
1. محتواي اصيل باعث مي شود تجربه كاربري بسيار خوبي شكل بگيرد
2. محتواي اصيل باعث مي شود كه موتورهاي جستجو مجبور نشوند كه بين صفحه هاي مختلف از سايت شما كه محتواي مشابه دارند، يك مورد را انتخاب كنند.

در هر صورت، زماني كه محتوا به صورت تصادفي و يا به عمد تكرار مي شود، موتورهاي جستجو گول نمي خورند و ممكن است كه سايت را بر همين اساس جريمه كنند و رتبه بندي اش را كاهش دهند. متاسفانه، بسياري از كسب و كار ها معمولا محتواي تكراري را منتشر مي كنند بدون اين كه آگاه باشند كه چه اشتباهي انجام مي دهند.
به همين دليل، ارزيابي سايت شما با ابزار بررسي محتواي تكراري، اهميت بسيار زيادي دارد زيرا به شما كمك مي كند تا محتواي تكراري را در وبسايت خودتان شناسايي كرده و آن ها را جايگزين كنيد.

تاثير محتواي تكراري بر سئو,تشخصي محتواي كپي در گوگل,محتواي تكراري

اين مقاله به شما كمك مي كند تا متوجه شويد محتواي تكراري چيست، و سپس گام هايي را به شما معرفي مي كنيم كه مي توانيد با استفاده از آن ها مطمئن شويد كه محتواي تكراري باعث شكل گيري مشكل در فعاليت هاي سئو شما نمي شود.

گوگل محتواي كپي شده را چطور تعريف مي كند؟

محتواي تكراري توسط گوگل به عنوان محتوايي تعريف شده است كه «در دامنه هاي مختلف وجود دارد كه يا به صورت كامل با محتواي ديگري تطابق داشته و يا به حد زيادي نسبت به آن تشابه دارد.» 
محتوايي كه مطابق با اين توصيف باشد ممكن است در صفحات مختلف در يك وبسايت و يا بين وبسايت هاي مختلف تكرار شده باشد. جاهاي رايجي كه اين محتواي تكراري ممكن است پنهان شده باشد شامل كپي هاي تكراري در صفحه هاي فرود يا پست هاي وبلاگ، و يا نواحي ديگر مانند متاهاي توضيحات باشد كه در كد هاي صفحه وبسايت تكرار مي شوند و شناسايي آن ها دشوار تر مي باشد.


محتواي تكراري ممكن است به صورت سهوي به روش هاي مختلف ايجاد شود؛ مثلا ممكن است شما خيلي ساده يك محتواي موجود را اشتباهي دوباره پست كنيد و كاري كنيد كه محتواي اين صفحه از طريق URL هاي مختلف در دسترس باشد.


زماني كه بازديد كننده ها به صفحه شما مي آيند و مي خواهند محتوايي كه شما جديدا پست كرده ايد را مطالعه كنند، متوجه مي شوند كه قبلا اين محتوا را خوانده اند و همين موضوع باعث كاهش اعتماد آن ها نسبت به سايت شده و احتمالا آن ها ديگر در آينده از محتواي شما استفاده نمي كنند. موتورهاي جستجو هم وقتي كه با صفحه هاي مختلف با محتواي مشابه يا عينا تكراري رو به رو مي شوند، گيج مي شوند و حتي گاهي با جريمه سايت و كاهش رتبه بندي اش، نسبت به آن پاسخ مي دهند.
در عين حال، سايت هايي وجود دارد كه با اهداف شوم محتواي تكراري را منتشر مي كنند، محتوا را از سايت هاي ديگري كه متعلق به آن ها نيست سرقت مي كنند و يا براي بازي دادن الگوريتم هاي موتور جستجو، به عمد محتواي تكراري را منتشر مي كنند تا در زمينه سئو به موفقيت برسند.


همچنين سناريو هايي نيز وجود دارد كه بازنويسي محتوا موجود قابل قبول است، مثلا پست هاي مهمان، محتواي هم نشري، تغييرات عمدي بر روي نسخه اصلي و موارد ديگر. اين تكنيك ها فقط بايد بر اساس اهداف درستي انجام شود كه به موتورهاي جستجو كمك كند تا درك كنند كه اين محتوا، بر اساس هدف خاصي بازنويسي شده است (كه در قسمت زير اين موارد توضيح داده شده است).

يك ابزار بررسي خودكار محتواي تكراري مي تواند خيلي سريع و راحت به شما كمك كند كه اين محتوا در كجاي وبسايت شما وجود دارد، حتي در صورتي كه در كدهاي سايت مخفي شده باشد. اين ابزار مي تواند هر URL و متاهاي توضيحاتي كه شامل محتواي تكراري هستند را نشان بدهد تا شما بتوانيد اين مشكلات را به راحتي رفع كنيد.
در حالي كه بيشتر اين محتوا بايد حذف شود و يا نسخه اصلي به عنوان جايگزين اضافه شود، چند روش ديگر نيز وجود دارد كه شايد براي شما مفيد باشد.

نحوه بررسي محتواي تكراري

1. استفاده از تگ 

تگ canonical مي تواند به موتور جستجو بگويد كه كدام URL خاص بايد به عنوان نسخه اصلي صفحه در نظر گرفته شود، ازين رو باعث مي شود هيچ ابهامي براي موتور جستجو از نظر محتواي تكراري باقي نماند.

2. استفاده از ريدايركت 301

اين روش، يك روش ساده و مطابق با ميل موتور جستجو مي باشد كه باعث مي شود وقتي لازم است صفحه تكراري حذف شود، بازديد كننده ها به URL صحيح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ هاي متا “noindex”

اين روش به سادگي به موتورهاي جستجو مي گويد كه صفحه اي را ايندكس نكند كه اين موضوع در شرايط خاص مي تواند خيلي مفيد باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

اين ابزار به شما كمك مي كند به گوگل بگوييد كه صفحه هايي كه پارامتر خاصي دارند را كراول نكند. اين روش مي تواند در صورتي مفيد باشد كه سايت شما از پارامتر هايي استفاده مي كند تا محتوايي را به كاربر ارائه كند كه بيشتر محتواي مشابهي دارند اما تغييرات فرعي در آن ايجاد شده است (مثلا تغييرات در تيتر ها، رنگ و غيره). اين ابزار باعث مي شود گوگل بداند كه شما به عمد از محتواي تكراري استفاده كرده ايد و نبايد اين صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

محتواي تكراري در سئو,محتواي كپي,محتواي كپي شده

با ارزيابي سايت به صورت فعال از نظر محتواي تكراري و رفع مشكلات، شما مي توانيد نه فقط از نظر رتبه بندي صفحه هاي سايت خودتان بهبود پيدا كنيد بلكه همچنين بايد مطمئن شويد كه بازديد كننده هاي شما هميشه به سمت محتواي مفيدي هدايت مي شوند كه باعث مي شود باز هم آن ها از محتواي شما استفاده كنند.
اميدواريم كه شما توانسته باشيد نكات مفيدي در رابطه با محتواي تكراري رسيده باشيد. حتما نظرات خودتان را با ما هم در ميان بگذاريد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۳:۴۹ ] [ علي ابراهيمي ]

آموزش افزايش رتبه سايت در گوگل مهمترين قسمت سئو سايت مي باشد و بيشترين سوالي كه هميشه در اين حوزه پرسيده مي شود اين سوال است : 

آيا واقعا امكان دارد كه بتوان در عرض يك ماه به صفحه اول گوگل رسيد؟ پاسخ امير قمصري : گاهي اوقات.

به عنوان يك قانون، هيچگاه نبايد انتظار داشته باشيد كه در ماه هاي ابتدايي فعاليت، برند سايتي جديد را در 10 نتيجه اول گوگل ببينيد (يا حتي بيشتر). اما گاهي اوقات امكان دسترسي به اين رتبه در عرض 30 روز وجود دارد اگر تمامي شرايط مهيا باشد. هيچ ضمانتي وجود ندارد كه سايت شما براي زمان طولاني موقعيت خوبي داشته باشد به همين علت فضا براي سايت هاي جديد كه مي خواهند بالاتر بيايند باز مي شود بنابراين صفحه اول گوگل تضميني در اين زمان كم بدون شرايط امكان پذير نيست!


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۰:۴۶ ] [ علي ابراهيمي ]

شما با يك تماس تلفني درست و طبق قاعده بازاريابي با مشتري ميتوانيد يك معامله ي سودآور را شروع كنيد و در مقابل يك تماس تلفني ناموفق ميتواند پايان فروش محصول به مشتري باشد.

 مطالعه اين نكات به بازارياب در برقراري ارتباط تلفني صحيح با مشتري براي جلو رفتن روند فروش كمك مي كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۳:۵۲ ] [ علي ابراهيمي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب