اينترنت و سئو
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 77
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 12479

البته اين تنها به معني طراحي نسخه موبايلي سايت نيست، بلكه به معني فراهم آوردن تجربه كاربري خوب هم هست. طبق آمار گوگل، 29% از كاربران تلفن هاي هوشمند، در صورتي كه سايتي نيازهاي آنها را برطرف نكند، به سرعت به يك سايت ديگر مي روند.

كاربران موبايل، به دنبال هدف خود هستند و مي خواهند به سادگي و سريعا چيزي كه مي خواهند را در يك سايت رسپانسيو پيدا كنند. بنابراين مي توان با طراحي مناسب سايت موبايلي و تمركز بر روي اهداف و نيازهاي كاربران، نرخ تبديل را افزايش داد.

سوالاتي كه در رابطه با طراحي وب سايت براي موبايل پاسخ خواهيم داد:

1- چگونه وب سايتمان را براي موبايل بهينه كنيم؟
2- اصول سئو كردن وب سايت براي موبايل چگونه است؟
3- بهترين روشهايي كه ميتوانيم وب سايتي را براي گوشي هاي موبايل بهينه كنيم چيست؟

با توجه به آخرين تحقيقات صورت گرفته، پس از واكنشگرا بودن سايت، چند نكته از اصول طراحي سايت براي موبايل، به عنوان نكاتي كليدي شناخته شده اند كه در ادامه به توضيح آنها مي پردازيم: 

1. Homepage و Navigation:

صفحه اصلي مي تواند يك فضاي تبليغاتي باشد كه به كاربر خوش آمد مي گويد. اما بايد به كاربران محتوايي كه به دنبالش هستند را هم نمايش دهد. صفحه اصلي كه بر روي تبديل كاربر به مشتري تمركز دارد بايد اين موارد را رعايت كند: دكمه هاي فراخوان يا CTAهاي دقيق، كليد ميانبر يا Shortcut صفحه اصلي، استفاده حداقلي از تبليغات و مكانيزم هاي فروش.

وقتي كاربران با دستگاه هاي كوچكتر كار مي كنند، به راحتي ممكن است عناصر كليدي Homepage شما را نبينند. بنابراين توصيه مي كنم دكمه هاي فراخوان خود را جايي بگذاريد كه كاربران آن ها را به سادگي ببينند. مثلا پيشنهاد مي كنم نيمي از پايين يا بالاي صفحه را با اين دكمه ها پر كنيد. 

دكمه هاي فراخوان يا Call To Action شما هم مي توانند كاربر را به مشتري تبديل كنند و هم مي توانند Bounce rate صفحات شما را افزايش دهند. براي طراحي دكمه هاي فراخواني كه كاربر را به مشتري تبديل مي كند، نوشته ها و طراحي اين دكمه ها را بهينه كنيد. براي مثال در انتخاب كلمات، رنگ ها، اندازه دكمه، فونت و غيره دقت كنيد. يادتان باشد كه انتخاب رنگ سايت بسياااااار مهم است.

تا به حال گم شدن در راه يا يك فروشگاه بزرگ را تجربه كرده ايد؟ مسئله اي مشابه مي تواند زماني اتفاق بيفتد كه در سايت هاي موبايلي، منوهاي navigation يا location bar وجود نداشته باشند. كاربران موبايلي انتظار دارند با يك لمس كوتاه به صفحه اصلي بازگردند. حالا يا با لمس لوگوي شما يا با كليك بر روي منوي Navigation. براي آنكه نتيجه بهتري بگيريد، از لوگوي خود به عنوان Shortcut صفحه اصلي استفاده كنيد.

بسياري از مواقع، تبليغات موجود در صفحه، كاربر را از بازديد صفحه نااميد مي كنند و باعث خروج كاربر مي شوند. براي نگه داشتن بازديد كننده و تبديل آن به مشتري، بايد بنرهاي تبليغات در كمترين اندازه ممكن نگهداري شده و در جايي باشند كه به تجربه كاربري لطمه اي وارد نكنند.

براي قرار دادن تبليغات در صفحه اصلي، مانند يك كاربر فكر كنيد. كاربر مي خواهد چه كاري را انجام دهد؟ توجه كاربر به كجاي صفحه معطوف شده است؟ چطور مي شود يك صفحه را مرتب و تميز نگه داشت؟

با پاسخ به اين سوالات، قرار گرفتن تبليغات در homepage مشكلي ايجاد نكرده و به تجربه كاربري لطمه اي وارد نمي كند.

2. تجارت و نظرات كاربران:

با افزايش رشد دنياي ديجيتال، كاربران انتظار دارند تجربه خوبي را با جستجو، بررسي نظرات و خريد محصول داشته باشند. بازارياب ها و كسب و كارها چطور مي توانند نرخ تبديل هاي خود افزايش دهند و تجربه كاربري بسيار خوبي هم براي مشتريان خود فراهم كنند؟

پاسخ اين سوال اين است كه بايد به كاربران و بازديدكنندگان اجازه دهيم به هر شكلي كه خودشان مي خواهند خريد كنند.

اگر در يك فروشگاه اينترنتي، خيلي سريع به كاربر پيشنهاد ثبت نام در سايت را بدهيم، اشتباه بزرگي را مرتكب شده ايم. بازديدكنندگان، از وب سايتي كه در همان ابتدا لازم باشد در آن ثبت نام كنند خوششان نمي آيد و آن را رها مي كنند. اين مسئله اگر در يك سايت خيلي قدرتمند پيش نيايد، منجر به كاهش نرخ تبديل مي شود.

براي كسب نتايج بهتر، قبل از آنكه از كاربران بخواهيد ثبت نام كنند، به آنها اجازه دهيد سايت شما را مشاهده كرده و حتي به عنوان مهمان از سايت شما خريد نمايند. در زمان طراحي سايت هاي موبايلي تجارت الكترونيك، بايد به ساده و سريع بودن آن دقت نمود.

يكي از بهترين كارهايي كه مي شود براي سايت موبايلي تجارت الكترونيك انجام داد، ايجاد چند روش براي پرداخت مي باشد. در دسترس بودن روش هايي مانند Apple pay، PayPal و Android Pay مي تواند نرخ تبديل ها را بالا برده و استرس كاربران براي وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري را كاهش دهد. براي كاربراني كه از اين سرويس ها استفاده نميكنند، مي توانيد فيلدهاي داده را به صورت پيش فرض ذخيره كرده و بارگذاري كنيد و به اين ترتيب به كاربران براي تكميل فرآيند خريد كمك نماييد.

آمار و ارقام نشان ميدهند كه 92% از مصرف كنندگان نظرات كاربران را پيش از خريد محصول يا عقد قرارداد با كمپاني مي خوانند. اين بدين معناست كه نظرات كاربران بخش مهمي از پروسه تصميم گيري مصرف كنندگان را تشكيل مي دهند. بخش نظرات را در وب سايت خود فعال كنيد و بعد فيلترهايي براي اين نظرات در نظر بگيريد. فيلترهايي شامل "جديدترين نظرات"، "مثبت ترين نظرات" و "كم ترين امتيازها".

3. كاربردي بودن سايت:

وقتي صحبت از طراحي سايت موبايلي مي شود، تمامي جزئيات ريز هم اهميت پيدا مي كنند. جزئياتي مثل قابليت بزرگنمايي، تصاويري كه بتوان آن ها را با اندازه واقعي تماشا كرد و شفاف بودن نحوه استفاده از داده هاي بازديدكنندگان مي تواند به نرخ تبديل ها كمك كند.

طبق مطالعات انجام شده، بازديد وب سايتي كه براي موبايل بهينه شده است نسبت به بازديد وب سايت ورژن دسكتاپ براي كاربران موبايلي ساده تر است. براي اينكه مطمئن باشيد كاربران در صفحه شما مي مانند، تمامي صفحات وب سايت اعم از فرم ها، تصاوير و غيره را براي دستگاه هاي موبايلي بهينه كنيد.

نوار جستجو بايد نزديك به بالاي صفحه اصلي شما قرار داشته باشد تا كاربران بتوانند محصولات خاص مدنظر خود را جستجو كرده و آن را پيدا كنند. حتما فيلترهايي براي نتايج جستجو در نظر بگيريد تا كاربران سريعتر و بهتر به هدف خود نزديك شوند.

مواظب باشيد كه برچسب لينك سايت دسكتاپي را full site يا سايت كامل نزنيد. اين مسئله باعث مي شود بازديدكنندگان گيج شده و فكر كنند سايت موبايلي شما كامل نيست و بخواهند به سايت كامل يا همان سايت دسكتاپي بروند. تنها كافي است كه برچسب لينك را “desktop site” بزنيد و عنوان سايت موبايلي را “mobile site” بگذاريد.

در زمان بهينه كردن سايت موبايلي، قابليت بزرگنمايي تصاوير را غيرفعال كنيد چرا كه اين مسئله مي تواند به تجربه كاربري آسيب بزند و باعث ديده نشدن دكمه هاي فراخوان و پيام ها شود. از همان ابتدا تصاويري را بارگذاري كنيد كه اندازه درستي داشته باشند و به خوبي بر روي هر وسيله اي نمايش داده شوند.

به خاطر طبيعت دستگاه هاي موبايلي، فرم هاي طولاني مي توانند به نرخ تبديل ها آسيب بزنند. براي پرسشنامه ها يا فرم هاي چند صفحه اي، نواري جهت نمايش طول پروسه در بخش بالايي يا پاييني در نظر بگيريد تا كاربران را در طول پروسه همراهي كند.

براي كمك به كاربران و جلب رضايت آنها، ويژگي auto-fill را براي قسمت هاي نام، شماره تلفن و كدپستي در نظر بگيريد. براي بخش هاي تاريخ و زمان، تقويم تصويري بگذاريد چرا كه كاربران ممكن است تاريخ مورد نظر را به خاطر نياورند و اگر شما چنين ويژگي براي فرم سايت خود در نظر نگرفته باشيد، آنها صفحه شما را ترك كرده و اپليكيشن تقويم گوشي خود را باز مي كنند. 

منابع زيادي وجود دارند كه فرم هايي با قابليت استفاده از تقويم و ديگر تنظيمات را ارائه مي دهند. براي مثال مي توانيد از Google forms، Zamarin Forms و FormHub استفاده كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۰۵:۴۷:۰۹ ] [ علي ابراهيمي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب